دانش و سلامت

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

به گفته شاف ، آبرآنلاین وی نوشت: “غذاهای سالم و ضد استرسی وجود دارد که برای کمک به کاهش استرس در رژیم روزانه گنجانده شده است.” در اینجا پنج ماده غذایی برای کاهش استرس آورده شده است:

1 است سیر

سیر یکی از غذاهای غنی از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت انگیز و قرار دادن آن در رژیم غذایی باعث افزایش سطح گلوتاتیون می شود. این آنتی اکسیدان بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس است. خواص سیر در مقابله با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

۲ سیب زمینی شیرین

علاوه بر نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، خوردن منابع کامل کربوهیدرات در کاهش استرس بسیار موثر است. سیب زمینی شیرین یکی از غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات است. این ماده مغذی به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگرچه سطح کورتیزول در بدن معمولاً طبیعی است ، اما استرس مزمن می تواند باعث اختلال در عملکرد کورتیزول شود. علائم اختلال عملکرد کورتیزول می تواند باعث تورم ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی شیرین یک ماده غذایی کامل و مقوی است ، که در رژیم روزانه گنجانده شده است در کاهش استرس بسیار موثر است. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین شامل ویتامین C و پتاسیم است.

3 تخم مرغ

تخم مرغ ها به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد اغلب به عنوان مولتی ویتامین های طبیعی شناخته می شوند. غذاهای موجود در تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها هستند. قرار دادن همه این مواد مغذی در کنار هم به کاهش سطح استرس کمک می کند. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در غذاهای خاص یافت می شود. این ماده نقش مهمی در افزایش سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، قرار دادن تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه به عنوان مکمل برای کاهش استرس بیش از حد توصیه می شود.

4. دانه های خردل

تخمه آفتابگردان منبع غنی ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که در سلامت روان بسیار موثر است و استرس را کاهش می دهد. برعکس ، مصرف کم این ماده مغذی باعث تغییرات خلقی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این ماده غذایی حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و B است. می توانید از دانه های آفتابگردان در رژیم غذایی خود به عنوان سس سالاد استفاده کنید. خاصیت تسکین دهنده این دانه ها شگفت انگیز است.

5 بروکلی

کلم بروکلی به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد در گروه سبزیجات سلامتی شناخته می شود. رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی خطر برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و اختلالات بهداشت روان را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان مسکن استرس شناخته می شود. غذاهای موجود در کلم بروکلی که به کاهش استرس کمک می کنند شامل منیزیم ، فولات و ویتامین C است. کلم بروکلی سرشار از سولفورافان است. این یک ترکیب گوگردی است که بدن را از نورون محافظت می کند. اثرات آرامبخش و ضد افسردگی زیادی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید است.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا