دانش و سلامت

چرا با وجود احتمال ابتلا به کرونا باید واکسن بزنیم؟

یک ایمونولوژیست بالینی توضیح داد که چرا هنوز عفونت پس از واکسیناسیون رخ می دهد ، توضیح داد که چرا عفونت ضروری است.

به گزارش مجله ایرانی ، دکتر امیرحسین جرانی درباره تفاوت واکسیناسیون پس از کرونا و واکسیناسیون پس از بیماری گفت: “با نگاهی به برنامه های ملی ایمن سازی ، می بینیم که هیچ واکسنی حتی در جوامعی مانند سرخجه و فلج 100٪ م effectiveثر نیست. هنوز مواردی از سرخجه و فلج اطفال وجود دارد ، و این مورد در مورد واکسن آنفولانزا که سالانه تزریق می شود نیز وجود دارد. بنابراین مواردی از عفونت مجدد در بیماری که ما واکسینه شده ایم وجود دارد.

وی ادامه داد: اما باید به خاطر داشته باشیم که به عنوان مثال ، افرادی که آبله داشتند در برابر آن محافظت می شدند ، اما این افراد زخم های دائمی داشتند یا کسانی که آبله گرفتند. منقبض و بهبود یافت ، او بینایی خود را از دست داد. افرادی که فلج اطفال گرفتند و بهبود یافتند ، توانایی آنها در حرکت و … بنابراین ؛ اولین نکته در مورد مزایای واکسن این است که واکسن می تواند پاسخ ایمن و محافظتی را برای قرار گرفتن مجدد در معرض میکروارگانیسم ها با خیال راحت و بدون عوارض جانبی ارائه دهد.

وی گفت: “ویروسها به طور طبیعی می توانند باعث ایجاد این مصونیت شوند.” اما آثار آن از نظر اجتماعی ، اقتصادی و شخصی بسیار پرهزینه است. ” هزینه یک دوز واکسن بین 2.5 دلار تا 5 دلار متغیر است. اما از نظر بستری و بستری ، هزینه بستری در ICU هر روز میلیون ها تومان است.

جرانی گفت: واکسن از موارد شدید و بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری می کند. بدن افراد مختلف با توجه به ژنتیک متفاوت به عفونت های طبیعی واکنش متفاوتی نشان می دهد. از سوی دیگر ، واکسن واکنش همگن ایجاد می کند و از اکثریت جامعه محافظت می کند. شواهد نشان می دهد افرادی که واکسن می زنند ممکن است تا 95 درصد از آنها محافظت شود. اما افرادی که به طور طبیعی آلوده می شوند تا 82 درصد محافظت می شوند و از سوی دیگر ، تداوم پاسخ واکسن بیشتر از تداوم پاسخهای ایمنی طبیعی است.

وی در ادامه تاکید کرد: به یاد داشته باشید که در برنامه واکسیناسیون ، ما حداقل از 2 دوز واکسن و در برخی واکسن ها از 3 دوز استفاده می کنیم. از طرف دیگر ، واکسن ها دارای فرمولی هستند که پاسخ ایمنی را به آرامی و در مدت زمان طولانی تحریک می کند. واکنشهای حاصله طولانی مدت هستند و مهمتر از همه ، افرادی که واکسینه می شوند نسبت به افرادی که دارای عفونت طبیعی هستند در برابر اشکال جهش یافته جدید مقاوم تر می شوند.

به گزارش کانال تلگرامی Webda ، وی گفت: “در جدیدترین مطالعه انجام شده در این زمینه ، 3800 نوع جهش مختلف در آزمایشگاه در بخشی از ویروس ایجاد شده است که مسئول اتصال به گیرنده های سطح سلول در بدن است ، و سپس واکسینه شده. سرم مردم. ” با سرم افرادی که به طور طبیعی در آزمایشگاه آلوده بودند ، و جالب بود که سرم افراد واکسینه شده قادر به تشخیص این اشکال و تغییرات آزمایشگاهی با تفاوت های بسیار زیاد بود. در عفونت طبیعی ، ما به کل ویروس مبتلا می شویم ، در حالی که در واکسیناسیون ، سیستم ایمنی هدایت می شود تا به قسمت خاصی واکنش نشان دهد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا