دانش و سلامت

چگونگی پرداخت هزینه تست PCR و درمان کرونا در بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد بیمه سلامت

رئیس اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به نحوه پوشش خدمات پزشکی کرونا توسط سازمان بیمه سلامت ، هزینه انجام شده برای تشخیص و درمان کرونا در استان تهران را تشریح کرد.

مجله ایرانی دکتر سید مریم حسینی در مصاحبه با، گفت: سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان حمایتی در راستای سیاست های نظام سلامت در دوران کرونا ایفای نقش می کند. پرداخت کرونا در بخشهای سرپایی و سرپایی طبق پروتکل وزارت بهداشت انجام می شود ، یعنی در صورت بستری شدن در بیمارستانهای طرف قرارداد ما ، 90٪ هزینه توسط بیمه خدمات درمانی طبق تعرفه بخش دولتی و 10٪ به صورت مستمر پرداخت می شود. صبور.

وی افزود: در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکزی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار نگرفته اند ، می تواند با قبض اصلی بیمارستان به 5 واحد خسارت متفرقه سازمان بیمه سلامت استان تهران مراجعه کند و 90 درصد آن را پرداخت می کنیم. سهم بر اساس تعرفه دولتی و قابل کسر است. ” ما خودمون پول میدیم

حسینی ادامه داد: در بخش سرپایی درمان کرونا ، ما موضوع سی تی اسکن ، آزمایش PCR و داروها را داریم. از زمان شیوع کرونا ، هزینه سی تی اسکن نیز با آنلاین پزشک عمومی پرداخت می شود. رامدسیویر یکی از داروهای حوزه پزشکی است و در 5 ماهه امسال بیش از 40 میلیارد تومان در این زمینه در استان تهران پرداخت کرده ایم.

وی با تاکید بر لزوم تشخیص به موقع بیماری برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به سایر افراد جامعه ، گفت: تا سال 1399 ، پرداخت هزینه آزمایش PCR بر عهده سازمان های بیمه گر بوده است ، اما طبق آن پذیرفته شد. یک سیستم درجه بندی ” از امسال ، اگر به آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت مراجعه کنند ، پزشکانی از مراکز 16 ساعته یا بیمارستانهای دولتی دولتی به مردم مراجعه کنند ، طبق پروتکل ، هزینه ای رایگان دریافت می کنند. وزارت بهداشت؛ البته سال گذشته این تعرفه با 70 درصد کاهش محاسبه شد.

وی در خصوص پرداخت های کرونری سازمان بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: در سال 1378 بیش از 144 میلیارد تومان در زمینه پرونده بیماران بستری در بیمارستان پرداخت کردیم. در 5 ماهه نخست امسال بیش از 20 میلیارد تومان در بخش سرپایی و بیش از 20 میلیارد تومان در بخش بستری RemedServer در تهران پرداخت کرده ایم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا