دانش و سلامت

کانون طغیان کرونا در جنوب و جنوب‌شرقی کشور/ کمبود نیروی تخصصی در سیستان‌وبلوچستان

رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژیک و رئیس گروه واکنش سریع COVID 19 وزارت بهداشت ، در توضیح وضعیت بیماری عروق بیماری کرونا قلب در قله پنجم و استانهای جنوبی ، از جمله سیستان و بلوچستان ، گفت: “آسیب پذیر و آسیب پذیر است. به واکسن در برخی از افراد. “نشان دهنده نگرش منفی به چیزی است که باید اصلاح شود.

دکتر حمید سوری در مصاحبه با مجله ایرانی وی با اشاره به اینکه مرکز زمین تاج در مناطق جنوبی و جنوب شرقی ایران دیده شده است ، گفت: اقدامات برای کنترل آن در حال انجام است. نسخه ای که اکنون در حال توسعه است نسخه Delta یا Indian Corona است که قدرت انتقال بیشتری دارد.

لزوم کنترل مرزها و ترافیک بین استانی

وی افزود: فقط بخشی از وضعیت فعلی به وظایف وزارت بهداشت برمی گردد و مابقی خارج از اختیارات وزارت بهداشت مانند کنترل مرزها و جلوگیری از ترافیک غیرقانونی ، کنترل ترافیک و سفرهای بین استانی است. ، افزایش انطباق ” پروتکل و غیره

نقش افراد محلی تأثیرگذار در ترویج واکسیناسیون و پیروی از پروتکل ها

پذیرش ضعیف واکسن در سیستان و بلوچستان

نماینده عمومی وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش افراد با نفوذ محلی در میان مردم برای تشویق به رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون گفت: در طی دو هفته گذشته ، ما هیچ مرگ عروق بیماری کرونا در واکسن ها ، به ویژه در افراد مسن و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند ، نداشتیم. متأسفانه ، در سیستان و مناطقی از بلوچستان ، با وجود وجود واکسن ، میزان پذیرش واکسیناسیون ضعیف بوده است و این نشان دهنده نگرش منفی نسبت به واکسن ها در برخی افراد است که باید اصلاح شود. هرچه سالمندان ، به ویژه افراد مبتلا به بیماری زمینه ای را بیشتر واکسینه کنیم ، تعداد مرگ و میر و بستری در بیمارستان کاهش می یابد. نگرانی اصلی ما در اپیدمی ها کنترل یا اقدامات مربوط به این موارد مرگ و میر است ، مانند تشخیص بیماری فعال ، تقویت کلینیک های سرپایی ، بهبود خدمات پزشکی ، افزایش آزمایش و واکسیناسیون.

سایر آژانس ها به وزارت بهداشت کمک می کنند تا نسخه جدید تاج را کنترل کند

وی با اشاره به افزایش تجربیات بیماری کرونا در یک سال گذشته گفت: “ما دیگر به اندازه ابتدای شیوع کور و ناشنوا نیستیم.” اما از آنجا که بسیاری از کنترل بیماری ها به سبک زندگی و تعاملات افراد برمی گردد ، نمی توان انتظار داشت که وزارت بهداشت به تنهایی تمام تجهیزات لازم برای کنترل شیوع را داشته باشد. محدودیت شدید در ترافیک بین شهری و کنترل مرزها وظیفه قانونی سایر م institutionsسسات است که برای کنترل شیوع نسخه جدید باید به کمک وزارت بهداشت بیایند. ادر حال حاضر روند تاج در جنوب استان سیستان و بلوچستان کاهش یافته است ، اما ما نگران شیوع بیماری در مناطق شمالی استان و همچنین استانهای همجوار هستیم.

علت شیوع تاج در استانهای جنوبی

وی در مورد علل شیوع در استانهای جنوبی کشور اظهار داشت: دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها به دلیل وضعیت ژئوپلیتیکی استانهای جنوبی و وجود مرزهای آبی و طولانی با کشورهای همسایه است ، در حالی که شرق ما همسایگان ” آنها كنترل و نظارت دقیقي بر گسترش بيماري ندارند و به دليل تردد غيرقانوني در مناطق جنوبي ، افراد ناقل بيماري زا وارد كشور مي شوند ، به ويژه در دلتا و تنها درصد كمي از اين افراد هستند. به کشور مبدا شناسایی و تبعید شد. جابجایی این افراد در کشور و عدم شناسایی آنها می تواند باعث شیوع بیماری شود و طبیعتاً این موضوع نقطه آغاز اپیدمی در آن منطقه خواهد بود و در صورت سفر آنها به سایر مناطق کشور ، بیماری گسترش می یابد. به جاهای دیگر فرستاده شود اما این تنها عامل نیست. ما باید ترافیک بین استانی را از استانهای پر آلوده به استانهای کم آلوده کنترل کنیم تا پاتوژن بیشتر منتشر نشود.

نسخه های هندی و آفریقای جنوبی در سیستان و بلوچستان

سوری تأکید کرد که به نظر می رسد انواع غالب در استان سیستان و بلوچستان انواع دلتا و آفریقای جنوبی باشد: “این نشان می دهد که انواع ذکر شده از مناطق شرقی وارد می شوند و مناطق مرکزی و شمالی کشور را تحت تأثیر قرار می دهند. در سایر مناطق کشور. در واقع ، سفر به این مناطق شیوع بیماری را افزایش می دهد.

به سرعت اقدام قابل قبول انجام دهید

وی با تأکید بر زمان شروع قله پنجم کرونا و تفاوت آن با قله های قبلی اظهار داشت: هنوز نمی توان با اطمینان گفت که قله پنجم کرونا شروع شده است. شواهدی وجود دارد که منحنی های ما تغییر می کند و اوج بعدی در برخی از استان ها آغاز شده است ، اما مهم این است که ما با سرعت قابل قبولی برای جلوگیری از گسترش بار بیماری و اوج بیماری ، قد و فاصله شروع کار کنیم. تا پایان کار را به حداقل برسانم.

“عفونت کرونا در خلاuum اتفاق نمی افتد ؛ این پاتوژن برای زنده ماندن به افراد مستعد این بیماری پی می برد. استانهای سیستان و بلوچستان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون عفونت زیادی ندیده اند و این باعث شیوع همه گیر شده است. یکی بوده است. از موفق ترین استان ها در کنترل ، اما از طرف دیگر با چالش دیگری روبرو شده است ، یعنی افراد مستعد ابتلا به آن هستند. درصد بالایی از بیماری و افراد با استعداد. یک بیماری وجود دارد و مردم محترم سیستان و بلوچستان و سایر استانهایی که شیوع بیماری از نوع جدید بوده است باید بدانند که احتمال ابتلا به این بیماری پس از تماس با افراد آلوده به علامت بدون علامت زیاد است و مهم نیست که این تماس متأهل است. در یک سوگواری یا صف نانوایی در یک فرد آلوده رخ می دهد یا با او در تماس است. پیروی از پروتکل و عدم حضور در اجتماعات و غیره می تواند به ما کمک کند تا این مرحله را با کمترین بار ناشی از بیماری همه گیر پشت سر بگذاریم.

کمبود نیروی متخصص پزشکی در سیستان و بلوچستان

بزرگان مرتبط با کرونا به استان خود بازگشتند

وی در مورد وضعیت دارو و درمان در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: استان سیستان و بلوچستان مشکل خاصی در این زمینه ندارد و مواردی که در آنجا بود توسط تیم اعزامی به وزارت بهداشت منعکس شد. از روز جمعه ، محموله های ضروری توسط استان به طور منظم ارسال می شوند ، اما برخی از نقاط ضعف آنقدر عمیق است که نمی توان به طور همه گیر به آنها رسیدگی کرد. از جمله این کمبودها می توان به کمبود نیروی انسانی و وسعت زیاد استان اشاره کرد که دستیابی به همه نقاط را دشوار می کند. بیشتر کارمندان بهداشتی آموزش دیده علی رغم استفاده از توانایی های محلی ، به استان های خود برنگشته و در شهرهای دیگر فعال هستند. در شرایط وخیم کنونی ، من تقاضا دارم مناطق ویژه ، به ویژه مناطق مربوط به کرونا ، برای کاهش بار ناشی از بیماری همه گیر به استان خود بازگردانده شوند.

کنترل همه گیری را نمی توان برای اهداف سیاسی کنترل کرد

سوری در مورد پیش بینی وضعیت تاج در کشور طی روزهای آینده گفت: “همه چیز به اقدامات ما بستگی دارد.” نسخه کنترل اپیدمی روشن است ، اما نسخه به تنهایی کافی نیست و باید با هماهنگی و همدلی انجام شود. با رویارویی سیاسی نمی توان همه گیری را مهار کرد و کسانی که اخبار و اطلاعات را برای اهداف سیاسی در منطقه ملتهب می کنند مسلماً کار کنترل همه گیری را انجام نخواهند داد. همانطور که اهمیت دادن به وضعیت بیماری درست نیست ، سفید کردن اوضاع نیز صحیح نیست و باید با این مسئله برخورد منطقی کرد تا بیشترین بهره را از جامعه ببرد.

واکسیناسیون در حال افزایش است اما هنوز توجیه نشده است

وی در مورد روند واکسیناسیون تاج در کشور به مجله ایرانی گفت: روند واکسیناسیون در حال پیشرفت است اما هنوز شرایط مناسبی نداریم. تهیه و توزیع واکسن یک مسئله اساسی و مهم است مشكل ما در سيستان و بلوچستان عدم پذيرش واكسن توسط مردم ، به ويژه سالخوردگان است.. در حالی که مردم باید آگاه باشند که مزایای تزریق واکسن بسیار بیشتر از عوارض جانبی بالقوه است. در انتهای دیگر تصمیم گرفته شد که استان سیستان و بلوچستان در دریافت واکسن در اولویت قرار گیرد و سن واکسیناسیون کاهش یابد و برنامه ای برای واکسیناسیون افراد بالای 50 سال وجود دارد.

احتمال بیماری بیماری کرونا قلب علی رغم واکسیناسیون ؛ آره یا نه

سوری گفت: با وجود تزریق دو دوز واکسن ، درصد بسیار کمی از افراد با عوارض جانبی بسیار خفیف آلوده شدند. فرد بلافاصله پس از دوز واکسن واکسینه نمی شود و آماده شدن سیستم ایمنی برای ویروس به زمان نیاز دارد. از طرف دیگر ، هیچ یک از واکسن های موجود 100٪ ایمن نیستند. بنابراین پنج درصد از افراد حتی پس از واکسیناسیون می توانند دوباره بیمار شوند. به همین دلیل برخی از شرکت ها در حال ساخت دوز سوم واکسن هستند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا