دانش و سلامت

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شهاف ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ، در مورد آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان تهران گفت: طی 24 ساعت گذشته در تهران ، در مجموع 3500 بیمار به عنوان سرپایی در بخش بهداشت و درمان و تحت درمان با بیماری کرونا ویروس قلب تشخیص داده شدند. افرادی که برای مراجعه به مجتمع بهداشتی به ما مراجعه کردند حدود دو هزار نفر بودند.

وی گفت: حدود 1916 بیمار در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری شده اند که اگر 24 ساعت زودتر به این رقم مراجعه کنیم با افزایش سه درصدی روبرو خواهیم شد.

دکتر. زالی ادامه داد: علاوه بر این ، میزان ترخیص در تهران در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته و با 300 ترخیص ، 150 بیمار مرخص شده اند.

وی یادآور شد: تعداد مراجعه کنندگان در 24 ساعت گذشته در تهران به عنوان موارد جدید بیماری کرونا ویروس قلب 223 نفر بود که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

دکتر. زالی گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

وی با اشاره به روند نزولی پایبندی به اقدامات و پروتکل های بهداشتی در استان در هفته گذشته ، یادآور شد: در هفته های اخیر با کاهش میزان پایبندی به اقدامات بهداشتی در تهران روبرو شده ایم که این یک هشدار جدی است و در تهران ترک بعدی امواج بیماری

دکتر. زالی یادآوری کرد: متوسط ​​مشاهدات رویه های بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این تعداد در هفته قبل به 75.4 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به افزایش بروز گروه سنی بین پنج تا 17 سال خاطرنشان کرد: بروز تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بیمارستان های این گروه سنی قبل از ماه دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اکنون این تعداد به هشت تا 10 درصد رسیده است.

دکتر “یکی از دلایل این امر این است که ما در حال تجربه اشکال جدیدی از بیماری هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر این است که جوانان ممکن است بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار بگیرند”. زالی گفت. علاوه بر این ، ممکن است حضور در شهر به حدی باشد که جوانان بیشتری در معرض بیماری کرونا ویروس قلب قرار بگیرند.
وی یادآور شد: حتی اگر میزان مرگ و میر گروه صفر تا پنج سال را نسبت به مارس 1998 در نظر بگیریم که در آن زمان حدود 0.4 تا 0.5 درصد بود ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسیده است.

دکتر. زالی با بیان اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی گفت: اگر تعداد مولدهای پایه بیش از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش همه گیر است و اگر کمتر از یک باشد ، کاهش بیماری را نشان می دهد. هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر. زالی گفت: بیان بیماری کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های تنفسی و بیماری هایی که دستگاه تنفسی فوقانی را با طبیعت ویروسی یا عفونی درگیر می کنند ، در اثر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و ذرات ویروسی آلوده است. کیفیت خوب و پوشش مناسب ، ماسک بهینه منظم. استفاده از ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست می تواند برای همه بیماری های ویروسی از جمله تاج بسیار موثر باشد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا