عمومی

کدام متریال برای سقف شیبدار شیروانی مناسبتر است؟

سقف شیروانی چیست؟

سقف شیروانی که در انگلیس Gablet Roof و در آمریکای شمالی و اقیانوسیه Dutch Gable نام دارد، به گونه ای از سقف گفته میشود که دارای شیب میباشد و شکلی سه گوش به سقف خانه میدهد. یکی از مسائلی که در رابطه با چنین سقف هایی وجود دارد آن است که فضای موجود در اتاق زیر شیروانی را بسیار کم میکند. اما نمیتوان مزایای استفاده و اجرای سقف شیروانی را نادیده گرفت.

حتماً به نورپردازی اهمیت ویژه ای قائل شوید. چراکه با نورپردازی درست و انتخاب چراغ های مناسب، می توانید آلاچیقی بسیار جذاب و دیدنی را در شب داشته باشید. با انتخاب چارچوب و دیواره های ساده و کفپوش های مناسب می توانید محیطی بدون سقف خلق کنید و از آسمان نیز لذت ببرید.

شما می توانید در کنار داشتن یک آلاچیق برای صرف، نهار، شام و… در کنار اقوام و دوستان؛ یک آلاچیق به شکل تاب های بزرگ که همزمان قابلیت نشستن چند نفر را دارند، لذت تاب سواری را زیر چنین آلاچیق زیبایی تجربه کنید.

همچنین می توانید آلاچیق ها را با تکیه بر دیوار ویلا بنا کنید تا ضمن دسترسی سریع به آلاچیق، سقف آن را نیز به دیوار ویلا متصل نمائید. اینکار هزینه ی شما را تا حدی پائین هم می آورد و نمای ویلای شما را نیز زیبا تر خواهد نمود. جهت دیدن نمونه کارهای مدرن شرکت ویلا سقف لطفا به وبسایت ما مراجعه نمایید تا با جدیدترین مدل های روز آشنا شوید.

این سقف ها می توانند دارای نقش های تاریخی زیبایی باشند که بطور همزمان با عبور نور، می توانند شکوه زیبایی را با خود به ارمغان آورند. این نوع سقف های با تنوع بسیار زیادی همراه هستند که حق انتخاب شما را بسیار زیاد خواهند کرد.

این دیوار ها با توجه به متحرک بودن می توانند هم اجازه ورود نور به آلاچیق را بدهند و هم می توانند در ساعاتی که نور خورشید زننده است، جلوی عبور نور را گرفته و فضایی نسبتاً آرامتر ایجاد نمایند. ضمناً می توانید برای زیبایی بیشتر، رنگ های این دیوارها را با مبلمانتان ست نمائید. از طرح های قدیمی بیرون بیایید و وارد طرح های مدرن امروزی شوید.

همچنین می توانید از این دو متریال محبوب و زیبا در کنار یکدیگر نیز استفاده نمائید. برای مثال استفاده از کفپوش های سنگی با طرح و رنگ دلخواه و نیز سازه ی چوبی در کنار یکدیگر می تواند بسیار دلنشین و زیبا باشد.

درصورتیکه انتخاب شما برای ساخت آلاچیق در رویان، چوب و سنگ است، می توانید از صندلی و یا مبلمان چوبی با رنگ هماهنگ با چارچوب و یا کف پوش در خلق محیطی زیبا برای آلاچیقتان استفاده نمائید. در برخی از نقاط شمال کشور از آلاچیق هایی با سقف پوشال های گیاهی و چارچوب های چوبی استفاده می کنند.

نمونه ای محبوب از سقف های پوشالی می تواند از ساقه های برنج باشد که تداعی کننده تاریخ شمال کشور نیز هست. یکی از پرطرفدارترین سقفها برای ساخت آلاچیق در رویان، استفاده از سقف هایی ست که با گیاهان رونده در طی زمان شکل می گیرند. این سقف ها از زیبایی خاصی برخوردار هستند که شما می توانید از زیبایی عبور نور خورشید از لابه لای شاخ و برگ گیاهان لذت حضور در این آلاچیق زیبا را بیشتر نمائید.

آلاچیق یک سازه جهت استراحت و تفریح در فضای سبز یا محوطه ویلا می باشد که دارای انواع و اقسام متفاوتی نیز است. بهتر است برای انتخاب بین طرح های مختلف آلاچیق، از متخصصین این حوزه راهنمایی های لازم را بگیرید. در این مطلب نیز سعی کردیم آلاچیق های مختلف که در رویان توسط تیم شمینا قابل اجرا می باشد را به شما عزیزان معرفی نمائیم.

همانطور که همه ی ما می دانیم هدف از داشتن آلاچیق، سپری کردن اوقاتی در طبیعت و یا فضای سبز ویلای مان است. در طراحی آلاچیق بهتر است برای همخوانی بیشتر با طبیعت، از متریال هایی همچون سنگ و چوب نیز بهره مند شویم تا حس نزدیکی ما به طبیعت دوچندان شود.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا