دانش و سلامت

یام نوروزی وزیر بهداشت – مجله ایرانی

وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت نواروف 1400 ، ضمن تقدیر از بهورزان و اشاره به گرمای شدید شهدا و عذرخواهی از کشته شدگان بیماری کوید 19 ، تأکید کرد که نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران می تواند در زمینه های جهانی موفق باشد. علی رغم مشکلات اقتصادی و کاستی های تحریم های سرکوبگرانه ، آنها برای کسب جایگاه ارزشمند در کنار کسانی که همه چیز دارند ، به دانش ، مدیریت و از خودگذشتگی اعتماد می کنند.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

از قلب غنچه شکایت نکن

باد آن صبح گره را باز کرد

همکاران محترم ، همراهان فداکار و فداكاران سخت كوش نظام سلامت

من می دانم که آنچه در یک سال گذشته در زمینه COVID-19 برای عزیزانم اتفاق افتاده است ، یک خستگی فراموش نشدنی و تلاشی مقاومت ناپذیر است.

در این مبارزه نفسگیر از طرف کارکنان بهداشت ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، افراد اورژانس و متخصصان پزشکی در خط مقدم جبهه بهداشت یعنی خانه های بهداشت ، مراکز درمانی و مراکز درمانی جامع و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصص در دولتی ، خصوصی و بخشهای خیریه ، متخصصان پیراپزشکی که از متخصصان بهداشت ، پرستار ، ماما ، متخصصان و آزمایشگاه ، رادیولوژی و علوم پیراپزشکی ، پزشکان توانبخشی ، پزشکان ، داروسازان ، دندانپزشکان و اداری ، پرسنل پشتیبانی و خدمات ، روسا و هیئت های دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی ، تجلیل می کنند. با کمک معاونین ، مدیران و ستادهای تخصصی ، سایر سازمانهای غیردولتی و پشتیبانی مردم شریف در روزهای دشوار Embargo ، حماسه ای بی بدیل تولید شد که بدون شک در تاریخ طلایی سرزمین ما جاودانه خواهد شد.

تلخ تر از تحمل این رنج و زجر آور گرمای وحشتناک شهادت عزیزانمان بود که مانند پروانه ها در آتش افتادند و روح شیرین خود را فدای خدمت به مردم کشورشان کردند. یادش همیشه گرامی باد و خانواده های داغدارش صبر و اجر داشته باشند.

در همین حال ، هزاران نفر از هموطنان به دلیل این بیماری وحشتناک جان خود را از دست دادند و بسیاری از خانواده ها از بین رفتند و به دلیل شرایط حتی نتوانستند برای عزیزانشان مراسم ترحیم برگزار کنند.

اما در میان این گرما و انزوا و فشارهای عظیم ، نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با فداکاری خادمان خود ، علی رغم کاستی های ناشی از مشکلات اقتصادی و محدودیت های آزار و اذیت ، دانش ، مدیریت و خود ، توانست در صحنه جهانی ایستادگی کند. – به فداکاری اعتماد کنید.

اکنون که بهار نرم با تمام زیبایی های خود در راه است ، امیدواریم با کنترل و از بین بردن این ویروس شیطانی ، سالی پر از سلامتی و موفقیت برای جهانیان و مردم کشورمان باشد.

به لطف تلاش های خداوند و دانشمندان ما ، تولید واکسن های داخلی که موفقیت آمیز باشد به پایان خواهد رسید و در بهار قادر خواهیم بود با جمع آوری واکسن های وارداتی و تولید داخل ، گروه بزرگی از مردم کشورمان را ایمن سازیم. پایان دهه 1400.

از خداوند متعال برای همه همکارانم آرزو دارم سالی پر برکت با سلامتی و عزت برای نظام سلامت و خانواده های مهربانشان داشته باشم.

دکتر. سعید نامکی

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی.
انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا