اقتصادیمجله کسب و کار

در سرخرود ویلا بخریم یا آپارتمان؟

خرید ویلا یا آپارتمان در سرخرود مناسب چه کسانی است؟

از نظر اقتصاددانان یکی از امن ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در ملک، خرید ویلا در سرخرود است. سرمایه گذاری در شمال یا خرید ویلا و آپارتمان در سرخرود می تواند گزینه ای عالی برای افراد باشد. در حال حاضر،  در شهر سرخرود، تعداد آپارتمان با شهرک ها و ویلا برابر است. حال ممکن است به دلایل مختلف، قصد خرید ویلا ارزان در سرخرود را داشته باشید:

  • افرادی که در سرخرود زندگی می کنند و نیاز دارند تا یک مسکن مناسب برای خود در این شهر داشته باشند؛
  • افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند و قصد دارند، اوقات فراغت و تعطیلات خود را در یک شهر خوش آب و هوا بگذرانند؛
  • افرادی که خرید ویلا و آپارتمان را به منظور سرمایه گذاری در شمال انجام می دهند.

در هر سه مورد، شما وارد بازار سرمایه گذاری در سرخرود شده اید؛ اما استفاده شما از ملک تان متفاوت است و همین امر نیز می توانند روی این تصمیم که در سرخرود ویلا بخرم یا آپارتمان؟ تاثیرگذار باشد. اگر نکات مربوط به خرید ویلا در سرخورد یا خرید آپارتمان را در نظر داشته باشید، با توجه به شرایط خود می توانید تصمیم بهتری بگیرید. تفاوت خرید آپارتمان و ویلا در سرخرود

زندگی در آپارتمان و ویلا بسیار با همدیگر متفاوت است. با خرید ویلا در سرخرود، یک ملک شخصی دارید که معمولاً متراژ بالایی دارد و شما به تنهایی در آن زندگی می کنید؛ اما آپارتمان از ساختمانی با ارتفاع بالا و همسایگان متعدد تشکیل شده که خانواده ای با فرهنگ های مختلف در کنار هم زندگی می کند و بخشی از آن مانند مشاعات، راه پله، حیاط و … را با هم به اشتراک می گذارند. این دو سبک زندگی کاملاً با همدیگر می تواند تفاوت داشته باشد و همین امر سبب می شود تا انتخاب یک ویلا یا آپارتمان برای سرمایه گذاری کمی سخت به نظر برسد.

خرید خانه روستایی در سرخرود | خرید ویلا ارزان در سرخرود | خرید ویلا در سرخرود

مدیریت هزینه ها در خرید ویلا و آپارتمان

معمولا اولین مسئله ای که محدودیت برای خرید ایجاد می کند، هزینه هایی است که باید بپردازید. با توجه به اینکه آپارتمان ها تعداد واحد های بیشتری دارند، معمولاً قیمت آنها هم مناسب تر است. در اصل هزینه کل ساخت و ساز تقسیم بر تعداد واحدها می شود. بدین صورت هزینه ها به مراتب مقرون به صرفه تر از خرید ویلا در سرخرود است. هر چند که برخی آپارتمان ها آنقدر شیک و مدرن ساخته می شوند که ممکن است با یک ویلای جمع و جور و نقلی اختلاف قیمت زیادی نداشته باشند؛ ولی باز هم قیمت آنها به نسبت مناسب تر خواهد بود.

مساحت و تاثیر آن بر خرید ملک در سرخرود

موضوع دیگری که برای خرید ویلا یا آپارتمان در سرخرود به آن می پردازیم، مساحت ملک است.  آپارتمان ها معمولاً مساحت محدود تری نسبت به ویلا دارند. ویلا، متراژ زمین بیشتر و فضای بزرگتری در اختیار ساکنین قرار می دهد و از طرفی این فضا کاملا خصوصی است. شما می توانید از تمام قسمت های حیاط، روف گاردن، راه پله و … به طور اختصاصی استفاده کنید؛ ولی در آپارتمان اینگونه نیست و شما منطقه محدودی را که فقط مربوط به منزل خودتان است، در انحصار خود دارید.

امنیت و حریم خصوصی در ویلا و آپارتمان

برخی افراد که سرمایه گذاری در ملک سرخرود مد نظر قرار می دهند، امنیت و حریم خصوصی نیز برای آنها اهمیت بالایی دارد. امنیت در آپارتمان ها نسبت به ویلا بالاتر است. معمولا در آپارتمان هایی که ساخته می شود، یک مسئله که همیشه مد نظر قرار می گیرد، داشتن بخش نگهبانی است که در درب ورودی آپارتمان مستقر می شود. این امر باعث می شود تا امنیت آپارتمان به مراتب بالا رود.

از طرفی شما در با خرید آپارتمان در سرخرود همسایگان متعددی دارید که وجود آنها در ساختمان باعث می شود تا خود با خود امنیت افزایش یابد. از نظر حریم خصوصی ویلا فضای خصوصی بیشتری نسبت به آپارتمان در اختیار ساکنین قرار می دهد. البته مشکل امنیت در ویلاهایی که امروزه  در شهرک های ساحلی ساخته می شوند باعث می شود تا امنیت به گونه دیگری حل شده باشد. به عنوان مثال داشتن نگهبانی در درب ورودی شهرک ها و دیوارکشی اطراف شهرک می تواند بسیار کارساز باشد. برای افرادی که امنیت ویلا برایشان مهم است مد نظر قرار می گیرد.

نگهداری و مراقبت از ویلا و آپارتمان

یکی از مواردی که برای خرید ویلا و آپارتمان در سرخرود مورد توجه قرار می گیرد، مراقبت و نگهداری از آن هاست. اگر خرید ویلای استخردار و مدرن در سرخرود را می پسندید که امکانات زیادی دارد. ممکن است در آن امکاناتی مانند سونا، روف گاردن،  جکوزی، محوطه سازی وسیع و … وجود داشته باشد. قطعاً نگهداری از آن نیز به هزینه های جانبی بیشتری نیاز دارد. همین طور باید یک نفر در آن مستقر بوده و محوطه باغ را سر و سامان دهد. نگهداری آپارتمان معمولاً به عهده یک نفر گذاشته می شود و هزینه آن بین تمامی ساکنان تقسیم شده و به همین دلیل هزینه نگهداری آپارتمان به مراتب کمتر از ویلا خواهد بود.

امکان دخل و تصرف در ویلا و آپارتمان

هنگامی که یک ویلا در اختیار دارید،  می توانید با دریافت مجوز هر ساخت و ساز و دخل و تصرفی در ملک خود داشته باشید. این عامل در آپارتمان به شدت محدود است. حتی بعد از سال ها،  این امکان برای صاحب ویلا وجود دارد که آن را بکوبد و یک ویلای بزرگ تر و مدرن تر بسازد. پس اگر نمی دانید در سرخرود ویلا بخرید یا آپارتمان، باید این نکته را هم در نظر بگیرید. به خصوص اگر ملک را برای مدتی طولانی نیاز دارید.

قیمت مسئله بسیار مهم برای خرید ویلا و آپارتمان در سرخرود

همانطور که گفته شد، بخش بسیار مهم که باید زمان جواب دادن به سوال در سرخرود ویلا بخرم یا آپارتمان؟ به آن توجه شود، قیمت ویلا در شمال یا قیمت آپارتمان در سرخرود است. ویلاها معمولا با متراژ ۱۵۰ متر به بالا ساخته می شوند. همین عامل سبب می شود تا نسبت به یک آپارتمان با مساحت محدودتر به مراتب قیمت بالاتری داشته باشد. بستگی دارد شما برای سرمایه گذاری در سرخرود چه هزینه هایی را بخواهید پرداخت کنید. قیمت خرید ویلا در سرخرود نسبت به قیمت خرید آپارتمان در این شهر بالاتر است. پس اگر هزینه خرید محدودی دارید می توانید روی گزینه خرید آپارتمان بیشتر فکر کنید.

انتخابی مناسب با خرید ویلا در سرخرود

آیا خرید ویلا در سرخرود جزء انتخاب های شما برای سرمایه گذاری در شمال می باشد؟ امروزه خرید ویلا در شمال تبدیل به یکی از بهترین های سرمایه گذاری شده است و در طول سال معاملات زیادی در این خطه زیبای کشورمان صورت می گیرد. در زمان های قدیم برای خرید ویلا در شمال تنها عده خاصی می توانستند این کار را انجام دهند، اما در حال حاضر عده ی بیشتری می توانند برای خود ویلا خریداری کنند و برای استراحت خود به آنجا بروند و همراه خانواده به تفریح و استراحت بپردازید.

به دلیل استقبال افراد از این مناطق ساخت و ساز بسیار افزایش یافته است و شما می توانید با توجه به شرایط مالی خود ویلایی را تهیه کنید. اما باید این را بدانید که تنها خرید ویلا در سرخرود برای شما حُسن نخواهد داشت، شما می توانید با سرمایه گذاری در بخش های دیگر نیز شاهد موفقیت و نتیجه مثبت برای خود باشید. از سرمایه گذاری هایی که می توانیم نام ببریم:

  • خرید آپارتمان در سرخرود
  • خرید زمین در سرخرود

شما در این زمینه ها می توانید سرمایه گذاری خود را انجام دهید و از این طریق به سرمایه بالاتری برسید. برای اینکه نتیجه مثبتی در این سرمایه گذاری در شمال کسب کنید، با توجه به آماری که وجود دارد، شهر سرخرود استان مازندران می تواند یکی از گزینه های مناسب برای این کار می باشد. این شهر بخاطر موقعیت جغرافیایی و جاذبه های گردشگری که دارد، افراد اغلب آنجا را هم برای سفرهای خود و هم برای زندگی انتخاب می کنند.

در همین سفرها در افراد این علاقمندی به وجود آمد و باعث شد تا با هر سرمایه ای به فکر خرید ویلا در سرخرود بیفتند و با این کار به نوعی برای خود پس اندازی را اندوخته می کنند. یکی از جاذبه های دیدنی سرخرود را می توانیم ساحل زیبایش را نام ببریم، که برای خرید ویلا ساحلی در سرخرود بسیار مناسب است و داشتن ویلایی رو به دریا می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای خرید ویلا در سرخرود باشد.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا