دانش و سلامت

کلاهبردار متواری به کشور بازگردانده شد

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۸ شهریور ماه) متهم متواری که از ۵۰۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بود با پیگیری دادسرای تهران به کشور مسترد شد.

علی صالحی در خصوص جزئیات پرونده این کلاهبردار بیان کرد: متهم با ترفند اغوای اخذ مجوز اقامت و کار با تشکیل دفتری در شمال تهران از اشخاص مبالغ قابل توجهی را اخذ کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم از ۵۰۰ نفر از شهروندان در مجموع مبلغ ۶۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به متواری شدن متهم پرونده به خارج از کشور، وی طی یک فرآیند چندماهه و با برنامه ریزی دقیق قضایی دستگیر و به کشور مسترد شده است، اضافه کرد: این فرد ابتدا در کشور ثالثی حضور داشته که در این کشور دستگیر شده و سپس با انجام ترفندهایی توانسته بوده از این کشور به مقصد کشور دیگری متواری شود.

صالحی گفت: قبل از صدور اعلان قرمز برای متهم مذکور تمام جوانب بررسی و ادله کافی برای انجام این مهم توسط دادستانی جمع آوری شد و در نهایت با گردآوری ادله کافی برای متهم پرونده، اعلان قرمز بین المللی صادر و با پیگیری دستگاه قضا و اقدامات فرماندهی کل انتظامی کشور وی در نهایت در خارج از کشور دستگیر و به ایران مسترد شد.

دادستان تهران تاکید کرد: با توجه به اشرافیت کامل قضایی بر روی پرونده، بازپرس رسیدگی کننده همزمان پرونده را آماده اتخاذ تصمیم کرده و صدور قرار نهایی بعد از تحقیقات از متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا