اقتصادی

توسعه شیلات به بزرگترین جریان اقتصادی خوزستان تبدیل شود

مجله ایرانی/خوزستان استاندار خوزستان بر ضرورت اجرای طرح های توسعه شیلات در استان تاکید کرد و گفت: توسعه شیلات باید به عنوان بزرگترین جریان اقتصادی خوزستان تبدیل شود.

علی اکبر حسینی محراب امروز ۶ دی ماه در نشست شورای راهبردی شیلات خوزستان، اظهار کرد: شعار دولت تقویت شیلات در جنوب کشور است به همین منظور مجوزهایی برای راه اندازی طرح های ماهی در قفس، پرورش میگو و دیگر آبزیان گرفته شده است.

وی افزود: توسعه شیلات به یک حرکت انقلابی و نو نیاز دارد که باید به همت مسوولان مربوطه عملی شود.

استاندار خوزستان پیش بینی برخی کشورها در خصوص قحطی پروتئین در دنیا را یادآور شد و گفت: محصولات شیلات به عنوان سالم ترین، بهترین و قوی ترین پروتئین در دریا و سدها پرورش می یابند که باید با یک حرکت انقلابی و نو با کمک بخش خصوصی و تعاونی ها پرورش یابند.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از استانداری خوزستان، حسینی محراب تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود باید تولید آبزیان خوزستان را به حداقل ۵۰۰ هزار تن برسانیم.

استاندار خوزستان ضمن انتقاد از صید آبزیان توسط صیادان کشورهای دیگر، گفت: مسوولان و دست اندرکاران باید موافقت نامه ای در این خصوص تشکیل دهند و این موضوع را باز کنند تا حق صیادان بومی ضایع نشود.

وی بر ضرورت احداث کارخانه های کنسروسازی در خوزستان در راستای توسعه شیلات تاکید کرد و افزود: باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام و موانع کوچک از سر راه تولید برداشته شود.

حسینی محراب گفت: هیچ کس حق ندارد تولید در بخش صید و صیادی را با چالش مواجه کند، امیدواریم با حل مشکلات شاهد آینده درخشانی در حوزه شیلات خوزستان باشیم.

در این نشست در خصوص حل مشکلات مجتمع آبزی پروری آزادگان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا