اقتصادیعمومیمجله کسب و کار

از کدام صرافی تتر بخریم

چگونه تتر بخریم؟

آموزش تحلیل و بازارهای مالی: تتر (Tether) یک رمزارز پرطرفدار است. پشتوانه تتر، دلار آمریکا و قیمت تتر (USDT) معادل یک دلار است. به چنین رمزارزهایی (Stable coin) یا رمزارز پایدار گفته می‌شود. در حال حاضر درصد بالایی از حجم معاملات در بازارهای رمزارز جهانی با استفاده از تتر انجام می‌شود و همچنین اکثر مبادلات رمزارزها در صرافی‌های مطرح جهانی با تتر انجام می‌شود. تتر همچنین به دلیل پایدار بودن قیمت آن، محبوبیت زیادی برای پرداخت‌های اینترنتی پیدا کرده است. برای خرید تتر روش‌‌های مختلفی وجود دارد. بهترین و پرکاربردترین روش، خرید ریالی تتر از طریق صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی است.

 

بهترین سایت خرید تتر در ایران | بهترین صرافی خرید تتر | خرید تتر ارزان

مرحله 1: انتخاب یک صرافی

آموزش تحلیل تکنیکال: برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال مختلف می‌توانید به مراجعه کنید. همان‌طور که می‌دانید، ارز‌های دیجیتالی به صورت آنلاین معامله می‌شوند. این صرافی‌ها، هم در داخل و هم در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند. در سایت ارزاکس لیستی از صرافی‌های معتبر ایرانی را که می‌توانید از طریق آنها به خرید تتر بپردازید، قابل مشاهده است.

شما می‌توانید در لیست صرافی‌های ارزاکس بهترین قیمت خرید تتر و بهترین قیمت فروش تتر را مشاهده کنید.

در مرحله اول خرید تتر باید صرافی مورد نظرتان را با توجه به ملاک‌های زیر انتخاب کنید: قیمت، اعتبار، نظر کاربران، سهولت در استفاده، کارمزد معاملات و سایر ویژگی‌هایی که مورد نظر شما است. افراد بسیاری برای خرید تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، همیشه صرافی‌های مطرح جهانی مانند بایننس () را به عنوان گزینه اول خود انتخاب می‌کنند، اما بهتر است یادآوری کنیم که خرید تتر از صرافی‌های خارجی، ریسک زیادی دارد. شما باید در این صرافی‌ها احراز هویت انجام دهید و حساب بانکی خارجی داشته باشید. علاوه بر این، در پی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، اکثر صرافی‌های معتبر خارجی اقدام به مسدودسازی حساب کاربری ایرانیان کرده‌اند. در نتیجه، هر لحظه امکان مسدود شدن حساب کاربری یا بلوکه شدن دارایی‌های شما در این صرافی‌ها وجود خواهد داشت‌. علاوه‌بر این موارد در صرافی‌های معتبر بین المللی امکان خرید تتر با ریال وجود ندارد. بنابراین، بهترین روش خرید تتر در حال حاضر، خرید از صرافی‌های آنلاین ایرانی است. ما در ارزکس از طریق جدول بالا به شما در پیدا کردن بهترین سایت معتبر خرید و فروش تتر کمک می‌کنیم.

مرحله 2: ثبت نام و احراز هویت در صرافی

برای خرید از صرافی‌های ایرانی، می‌توانید به وبسایت اصلی این صرافی‌ها مراجعه و در آنها ثبت نام کنید. هرچند تقریباً قوانین همه این سایت‌ها مشابه یکدیگر است، اما تفاوت‌هایی در سیاست‌های کلی آنها وجود دارد که شما را ملزم به مطالعه دقیق قوانین هر صرافی می‌کند. پس از ثبت نام در صرافی، برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال از طریق ریال و درگاه بانکی می‌بایست فرآیند احراز هویت را طی کنید.

احراز هویت مشتریان یا KYC فرآیندی رایج در تمامی صرافی‌های دنیا است. در صرافی‌های بین‌المللی، KYC طبق قوانین کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) صورت می‌گیرد. همچنین در صرافی‌‌های ایرانی فرآیند احراز هویت با نظارت پلیس فتا و مراجع قانونی انجام می‌شود. فرآیند احراز هویت در بیشتر صرافی‌ها مشابه هم است و یک مرحله ضروری برای خرید تتر است.

برای احراز هویت در اکثر صرافی‌های ایرانی، داشتن کارت ملی و کارت بانکی کافی است و با داشتن یک تصویر سلفی به همراه متن دست‌نوشته اختصاصی هر صرافی و همچنین تصویر مدرک شناسایی خود، می‌توانید فرآیند احراز هویت را انجام دهید. البته این مراحل با توجه به قوانین داخلی صرافی‌‌ها کمی با هم متفاوت است. معمولاً فرآیند احراز هویت کاربران در صرافی‌ها بین یک روز تا یک هفته طول می‌کشد.

مرحله 3: خرید تتر با کارت بانکی

پس از انجام فرآیند احراز هویت در صرافی‌ و تأیید مدارک و حساب بانکی، از طریق درگاه بانکی می‌توانید خرید و فروش تتر را انجام دهید. این نکته را به خاطر بسپارید که برای خرید تتر فقط از همان کارت‌های بانکی که در صرافی تأیید شده استفاده کنید. (برای تأیید کارت بانکی باید کارت بانکی به نام شما باشد.)

مرحله 4: دریافت تتر از صرافی

بعد از اینکه در درگاه صرافی، مبلغ را با کارت بانکی تأییدشده انتقال دادید، تا دریافت تتر چند قدم کوچک فاصله دارید. در این مرحله، با توجه به ساختار صرافی تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

صرافیهای فروشگاهی خرید تتر

روش این نوع صرافی‌ها تقریباً شبیه به همان صرافی‌های سنتی است. یعنی پس از اینکه مبلغ را پرداخت کنید، تتر یا رمزارز مورد نیاز شما را به یا والت شما می‌ریزند. والت‌ها به شما کمک می‌کنند که دارایی‌هایی دیجیتالی خود را مدیریت کنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که بدون کیف پول نمی‌توانید به خرید و فروش تتر بپردازید.

صرافیهای بازار معاملاتی خرید تتر

در این صرافی‌ها نحوه خرید و فروش تتر متفاوت‌ است. این صرافی‌ها به بازار بورس شبیه هستند؛ یعنی شما می‌توانید هر ارزی را با هر قیمتی که بخواهید بخرید یا بفروشید. در حقیقت این صرافی‌ها، رمزارز درخواستی شما را در بین سفارشات مختلف جست‌وجو و بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنند. در زمان خرید تتر از این صرافی‌ها، تتر شما ابتدا به کیف ‌پول مجازی شما در همان صرافی منتقل می‌شود، سپس شما با ارائه نشانی والت شخصی خود، تتر خود را دریافت می‌کنید. برای فروش تتر نیز کافی است در جدول بالا، مرتب‌سازی بر اساس بهترین قیمت فروش را انتخاب کنید و برای فروش تتر یکی از این صرافی‌ها را انتخاب کنید. نحوه فروش تتر به صرافی‌ها تقریباً عکس مراحل خرید است. برای این کار شما باید تتر خود را از کیف پول شخصی خود به والت صرافی انتقال بدهید و نتیجه تراکنش را برای صرافی بفرستید. پس از آن می‌توانید معادل ریالی آن را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

آیا خرید تتر برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است؟

تتر (Tether) رمزارزی است که از نظر حجم بازار در حال حاضر در رتبه سوم رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال قرار دارد. اهمیت آن در این نکته نهفته است که ارزش ثابتی دارد و به عقیده بسیاری از تحلیلگران می‌تواند راهی باشد برای اینکه ارزهای دیجیتال به جریان اصلی نظام مالی جهان متصل شوند. نگرانی اصلی سرمایه‌گذارن مبتدی درباره بی‌ثباتی ارزهای دیجیتال است. بیت کوین مثال بارزی است که نوسانات شدید رمزارز را نشان می‌دهد. تتر در این میان محبوب شده است؛ چون می‌خواهد این مشکل بزرگ را از طریق یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات حل کند. این استیبل کوین به گونه‌ای طراحی شده است که از طریق کنترل عرضه در گردش و همچنین نگهداری ارز فیات در ذخایر، قیمت هر کوین تتر همواره 1 دلار آمریکا باشد.

تتر USDT برخلاف سایر کوین‌های معمولی با دلار آمریکا تثبیت شده است. در نتیجه، این استیبل کوین بر خلاف سایر رمزارزهای رقیب مثل بیت کوین و اتریوم، از نوسانات قیمت در امان است.

استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر با ایجاد ثبات بیشتر در یک بازار متلاطم، صنعت ارزهای دیجیتال را تحریک کرده‌اند. تتر USDT به دیجیتال‌سازی دلار آمریکا کمک می‌کند و باعث می‌شود تراکنش‌های بلاکچین سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر انجام شوند. تتر رمزارزی کاربردی است و این ویژگی باعث می‌شود که خرید تتر و سرمایه‌گذاری در آن قابل‌قبول و بالنده‌ باشد. بسیاری از تحلیلگران صنعت رمزارزها، تتر را ساده‌ترین راه تبدیل ارزهای دیجیتال می‌دانند.

از آنجایی که تتر معادل دلار در بازار رمزارزها است، خرید تتر مشابه نگهداری دلار کاغذی است و دقیقا همان ارزش را دارد؛ البته با قدرت نقدشوندگی بالاتر.

بر اساس پیش‌بینی‌های بازار، خرید تتر سرمایه‌گذاری سودمندی خواهد بود و آینده ارز دیجیتال تتر روشن است. اکثر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که خرید تتر بازدهی ثابتی بین 3 تا 5 سال خواهد داشت و این مسأله باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری بلند‌مدت قدرتمندی باشد. اگر به دنبال این هستید که یک دارایی ثابت را ذخیره کنید، خرید تتر یکی از بهترین گزینه‌های ممکن در بازار رمزارزها است

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا