اقتصادی

هند جای چین را می‌گیرد؟

ایلان ماسک در ملاقات با نخست وزیر هند اعلام کرد که تسلا به دنبال سرمایه‌گذاری در هند است.

به گزارش مجله ایرانی، ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا روز سه‌شنبه گفت که این خودروساز الکتریکی به دنبال سرمایه‌گذاری سریع در هند است. اظهارات وی پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نیویورک در جریان سفر دولتی مودی به ایالات‌متحده صورت گرفت.

ماسک در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد برنامه تسلا برای سرمایه‌گذاری در هند گفت که او قصد دارد سال آینده به این کشور سفر کند و این اطمینان را داد که تسلا در هند خواهد بود و این کار را در اسرع وقت انجام می‌دهد.

ماسک گفت که هند پتانسیل قوی برای آینده انرژی پایدار از جمله انرژی خورشیدی، بسته باتری‌های پایدار و وسایل نقلیه الکتریکی دارد و امیدوار است سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به هند نیز بیاورد.

مدیران تسلا ماه گذشته از هند بازدید کردند و در مورد ایجاد یک پایگاه تولیدی برای خودرو و باتری در هند گفتگو کردند. ماسک ماه گذشته گفت که تسلا احتمالاً تا پایان سال جاری مکانی را برای یک کارخانه جدید انتخاب خواهد کرد و افزود که هند مکان جالبی برای یک کارخانه جدید است.

بر اساس گزارش رویترز، تنش‌های بین واشنگتن و پکن باعث شده است تا شرکت‌های آمریکایی وابستگی خود را به چین به‌عنوان یک پایگاه تولیدی کاهش دهند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا