عمومی

تقویت اراده ملی برای شرکت در انتخابات

۱.انتخابات در هر کشوری،نماد آزادی، احترام به آرای عمومی و پشتوانه‌ نظام برای پیشبرد برنامه‌های جاری و راهبردی است.در جمهوری اسلامی ایران نیز همواره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات،نمایش همبستگی ملی و قدرت و استحکام کشور بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر مقطعی که کشور با تهدید یا خطری مواجه بود، حضور مردم در انتخابات خطر را برطرف و تهدید را به فرصت تبدیل می کرد.در عرصه سیاست خارجی نیز مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب تقویت قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و یاس و ناامیدی دشمنان است و میزان انسجام ملی و قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، قدرت چانه زنی دیپلماسی را در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای، برای تامین منافع مردم و پیشبرد اهداف سیاست خارجی تقویت می‌کند.

۲. علیرغم سختگیری های اولیه برای احراز صلاحیت ها، خوشبختانه در اجرای رهنمودهای رهبر انقلاب،شرایط به نحوی رقم خورد که نمایندگان گرایش ها و سلایق مختلف در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای نامزد بوده و در مصاحبه یا با صدور بیانیه،مردم را به مشارکت دعوت کرده اند. ناگفته پیداست‌که ساز و کار بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مردم،در همه کشورها وجود دارد و در همه جا پایبندی به قانون،مسیر برگزاری انتخابات سالم و رقابتی را هموار می سازد.در عین حال اولویت اصلی انتخابات، حضور حداکثری مردم باید باشد و این که به چه کسی رای بدهند موضوع دوم است.
۳.قابل انکار نیست که مردم ما با مشکلات اقتصادی و معیشتی، تورم و گرانی، تنزل ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مواجه بوده و از این وضعیت ناراضی هستند.اما وجود این قبیل مشکلات نمی تواند دلیل بر شرکت نکردن در انتخابات باشد؛در تمام کشورها مشکلات اقتصادی و اجتماعی وجود دارد اما نه تنها مردم صحنه انتخابات را ترک نکرده بلکه با فرستادن افراد کارآمد به مجلس در حل مشکلات کشور مشارکت می کنند. بنابراین، میان انتخابات و حل مشکلات، بویژه در حوزه مسائل روزمره، اقتصاد و معیشت، نسبتی مستقیم وجود دارد و چنانچه با عدم شرکت مردم در انتخابات،افراد ناکارآمد و کم تحرک به مجلس بروند،آن کسانی مقصر هستند که برای روی کارآمدن یک مجلس قوی به صحنه نیامده اند. به عبارت دیگر،در صورت حضور حداقلی مردم در انتخابات،همه ضرر خواهد کرد در حالی که با حضور حداکثری و انتخاب افراد لایق و متخصص،می توان به حل مشکلات جاری امیدوار بود.

۴.رسانه‌های بیگانه و معاند از جمله رسانه‌های آمریکایی، اروپایی و به خصوص رژیم صهیونیستی که به دلیل تداوم جنایت در غزه بی آبرو شده اند،سعی می‌کنند با فضاسازی‌ و عملیات‌های روانی مردم را از حضور در انتخابات مایوس و نظام را از منبع قدرت خود یعنی مردم،محروم کنند. حضور اکثریت مردم در انتخابات باعث می‌شود ترفندهای نومیدکننده خنثی شود و برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، وحدت ملی را به نمایش گذارد. البته مسئولین مرتبط با انتخابات نیز موظف هستند با انجام اقدامات اطمینان ساز و بهره گیری از توصیه های خیرخواهانه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد مشارکت،رقابت، سلامت و امنیت انتخابات اهتمام ورزند.

حضرت آیت الله خامنه ای در سالگرد ارتحال امام خمینی(۱۴/۰۳/۱۴۰۰ )، تشویق به مشارکت در انتخابات را وظیفه همه مردم دانستند و گفتند: «تک تک مردم خود را موظف بدانند که همه آحاد مردم اعم از خانواده، دوستان و آشنایان را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند و این، مصداق تواصی به حق است.»
در چنین شرایطی نه فقط افراد صاحب قلم و بیان بلکه آحاد مردم،در مسیر تواصی به حق قرار گرفته و با دعوت و ترغیب یکدیگر به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،در تعیین مسیر پیشرفت کشور مشارکت کرده و انسجام ملی را به نمایش گذارند.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا