دانش و سلامت

فاکتورهای کلیدی در ابتلای زودهنگام به سرطان روده

سرطان روده یکی از بیماری هایی است که شیوع آن در افراد زیر 50 سال افزایش یافته است.

به گزارش مجله ایرانی ، تحقیقات نشان می دهد برخی از عوامل سبک زندگی مانند مصرف زیاد گوشت قرمز و مصرف الکل ممکن است در افزایش بروز سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد.

محققان آمریکایی می گویند که موارد سرطان روده در افراد زیر 50 سال در بسیاری از کشورها در حال افزایش است ، اما دلایل این افزایش به خوبی درک نشده است و این مطالعه نشانه هایی را برای شناسایی افراد نشان می دهد اولین قدم برای شناسایی عوامل است. کسانی که در معرض خطر بیشتری هستند آنها را فراهم می کنند.

برای بررسی نقش عوامل زندگی در پیشرفت سرطان روده در جوانان ، محققان 13 مطالعه را که شامل افراد زیر 50 سال و افراد سالم مبتلا به سرطان و افراد سالم است ارزیابی کردند.

وی گفت ، علاوه بر مصرف بیشتر گوشت قرمز و مصرف الكل ، افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ روده بزرگ از داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند آسپرین به طور منظم استفاده نمی كنند. مصرف روزانه دوزهای پایین آسپرین ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

همه این عوامل ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را پس از 50 سالگی افزایش دهند. برعکس ، شاخص توده بدن و سیگار کشیدن ، اگرچه در ابتدا عوامل خطر است به زودی آنها سرطان روده محسوب نمی شوند اما به طور کلی می توانند در پیشرفت این سرطان در سنین بالا تأثیر بگذارند.

محققان همچنین دریافتند که کسانی که غذاهای سرشار از فیبر کافی مصرف نمی کنند ، بیشتر در معرض سرطان روده قرار دارند و این خطر بین مردان و زنان مشابه است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا