اقتصادی

واردات ۱۴۰ هزار تن گندم از طریق بندر امام به کشور

مجله ایرانی/خوزستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از واردات ۱۴۰ هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با مجله ایرانی، در خصوص واردات گندم اظهار کرد: ۲ کشتی حامل گندم وارداتی در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری کرده‌اند و اکنون در حال تخلیه و بارگیری هستند.

وی با بیان اینکه این ۲ کشتی حامل ۱۴۰ هزار تن گندم به عنوان کالای اساسی هستند، افزود: این گندم‌ها پس از تخلیه به دیگر استان‌های کشور حمل خواهند شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: این محموله‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از کشور روسیه خریداری شده و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این گندم وارداتی به استان‌هایی که به گندم کیفی نیازمندندحمل می‌شود.

جهان نژادیان عنوان کرد: گندم مورد نیاز استان خوزستان از گندم محلی که گندمی با کیفیت است تامین می‌شود و این گندم وارداتی پس از تخلیه به مقاصد دیگر استان‌های کشور بارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واردات گندم مورد نیاز کشور با هدف تامین پایدار کالای اساسی و در راستای بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می‌شود و خوشبختانه روند واردات به خوبی در حال انجام است و ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا