نماد سایت مجله ایرانی

افزایش بستری‌های کرونایی در ایتالیا

افزایش بستری‌های کرونایی در ایتالیا

بر اساس داده‌های رسمی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، تعداد تخت‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ایتالیا دوباره در حال افزایش است.

بر اساس گزارش ها، این می تواند نشان دهنده افزایش موارد احتمالی COVID-19 در زمستان امسال باشد.

یکی از مقامات بهداشتی ایتالیا در این باره گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه در هفته منتهی به 17 نوامبر تقریباً 22 درصد افزایش یافته است.

مجموع موارد ابتلا به کووید 19 در ایتالیا نیز افزایش یافته و در همین بازه زمانی حدود 208 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و این رقم در هفته قبل از آن 181 هزار نفر بوده است. این ارقام حاکی از افزایش 15 درصدی تعداد مبتلایان به کووید 19 است، اما با این حضور، مرگ و میر و مرگ و میر در هفته 2.9 درصد کاهش یافته است.

مقامات بهداشتی ایتالیا اعلام کردند: با افزایش گردش این ویروس، انتظار داریم دولت به زودی برنامه اقدامات جدیدی را برای زمستان منتشر کند.

مقامات بهداشتی ایتالیا همچنین توصیه کرده اند تا حد امکان اقدامات احتیاطی بهداشتی را رعایت کنند، زیرا هوا خنک می شود و فعالیت های روزانه بیشتری در محیط های سرپناه انجام می شود و در نتیجه شرایط مساعد برای انتشار ویروس ایجاد می شود.

با این حال، «اورازیو چیلاچی»، وزیر بهداشت ایتالیا هفته گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا که وارد ایتالیا شده «فاز آندمیک» شده است، به این معنی که اگرچه ناپدید نخواهد شد، اما همچنان تحت کنترل خواهد بود. شیلاچی با بیان اینکه این ویروس باید مانند آنفولانزا با ویروس کرونا درمان شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که بدون علامت هستند، آزمایش آنها مثبت است. این مرکز بهداشتی در ایتالیا همچنین از افرادی که در برابر این عفونت آسیب پذیرتر هستند، خواست از ماسک استفاده کنند.

مقامات ایتالیا در حال حاضر تزریق واکسن روز چهارم را به مردم توصیه می کنند. طبق آمار رسمی، ایتالیا تا روز گذشته 142.5 میلیون دوز واکسن کرونا را توزیع کرده است.

بر اساس آمار رسمی، از ابتدای شیوع این بیماری در ایتالیا 24 میلیون و 31 هزار و 538 مورد و 180 هزار و 518 مورد فوت ناشی از آن در ایتالیا به ثبت رسیده است.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل