عمومیمجله کسب و کار

مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ

1- ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن نمی شود

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند مربوط به پریز برق یا دوشاخه برق ظرفشویی باشد. همچنین ممکن است سیم کشی و برد الکترونیک ماشین ظرفشویی سامسونگ آسیب دیده باشد. نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش این مشکل را حل می کند.

2 – ماشین ظرفشویی سامسونگ آب را تخلیه نمیکند

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند وجود شی خارجی مثل هسته خرما ، پوست پسته ، خلال دندان و …  داخل پمپ تخلیه دستگاه و یا خراب شدن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد.

احتمال خرابی سیم کشی و قطع شدن اتصالات نیز وجود دارد. بهتر است فیلتر های کف ماشین ظرفشویی را باز نموده و آن ها را تمیز نمایید. در صورتی که مشکل دستگاه رفع نشد نیاز به بررسی ماشین ظرفشویی سامسونگ توسط تکنسین متخصص میباشد.
ارور f5 ظرفشویی سامسونگ | ارور h1 ماشین ظرفشویی سامسونگ | ارور se ماشین ظرفشویی سامسونگ

3 – ماشین ظرفشویی سامسونگ صدای غیرطبیعی می دهد

صدای غیرطبیعی ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند مربوط به خرابی موتور شستشو (جت پمپ) ماشین ظرفشویی سامسونگ یا وجود شی خارجی داخل پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص دارد. نمایندگی بوش این ایراد را خیلی سریع حل می کند.

4 – ماشین ظرفشویی سامسونگ ظروف را خشک نمی کند

علت خشک نشدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند مربوط به اتمام مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی سامسونگ یا خرابی جاپودری ماشین ظرفشویی سامسونگ ، خراب شدن فن خشک کن ماشین ظرفشویی سامسونگ ، گرم نشدن آب توسط المنت و مشکلاتی از این قبیل باشد.

5 – آب وارد ماشین ظرفشویی سامسونگ نمیشود

مسدود شدن فیلتر شیربرقی ماشین ظرفشویی سامسونگ ، تا خوردگی شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی سامسونگ ، خراب شدن شیربرقی ماشین ظرفشویی سامسونگ ، بسته بودن شیر آب ورودی دستگاه یا پایین بودن فشار آب منزل از عواملی هستند که ممکن است باعث به وجود آمدن این ایراد شوند.

6 – ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی شوید

علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ به عوامل متعددی بستگی دارد. فاسد بودن یا غیر استاندارد بودن قرص و مواد شوینده ، تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی ، تمام شدن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی ، کثیف بودن فیلترهای کف ماشین ظرفشویی سامسونگ ، گرم نشدن آب توسط المنت ماشین ظرفشویی سامسونگ ، خراب شدن موتور تقسیم آب ماشین ظرفشویی سامسونگ و گرفتگی و مسدود شدن آبفشان های ماشین ظرفشویی سامسونگ را میتوان از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی سامسونگ دانست.

7 – ماشین ظرفشویی سامسونگ نشتی آب دارد

نشتی آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند مربوط به پارگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی سامسونگ یا اتصالات مربوط به شیر آب باشد. همچنین ممکن است اتصالات درونی ماشین ظرفشویی سامسونگ مثل لگنچه ، جت پمپ ، ایرگاید و یا کابین دچار نشتی گردد که در صورت نشتی داخلی ماشین ظرفشویی سامسونگ ارور داده و کارکرد دستگاه متوقف میگردد.

8 – درب ماشین ظرفشویی هنگام باز شدن رها میشود

علت رها شدن درب ماشین ظرفشویی سامسونگ پارگی بند لولا و یا خرابی لولاها میباشد. در صورت رفع نشدن این ایراد میتواند موجب تاب برداشتن درب و لولاهای ماشین ظرفشویی سامسونگ شده و دستگاه دچار نشتی آب گردد.

9 – آب داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ گرم نمی شود

ماشین ظرفشویی سامسونگ باید به شیر آب سرد وصل شده و آب داخل دستگاه توسط المنت گرم گردد. وصل کردن ماشین ظرفشویی سامسونگ به شیر آب گرم میتواند باعث خرابی ظرف نمک و اتصالات درونی دستگاه گردد. علت گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ میتواند مربوط به خرابی مجموعه المنت ، ترمیستور ، سوییچ اطمینان هیتر و برد الکترونیکی دستگاه باشد که نیاز به بررسی و رفع ایراد توسط تکنسین متخصص میباشد.

چرا ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود کار نمی کند؟

در بسیاری از مواقع مشاهده می شود که ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود، اما کار نمی کند. این مشکل ممکن به دلایل مختلفی از جمله خرابی برد الکترونیکی و فیوز حرارتی رخ بدهد. در ادامه رایج ترین دلایل بروز این مشکل را شرح داده ‌ایم و تا حد امکان برای آن‌ ها راه حل هایی ارائه کرده ‌ایم.

استفاده نادرست از ظرفیت ماشین ظرفشویی

قبل از این که بخواهیم به سراغ مشکلات پیچیده تر برویم، باید موارد ساده را بررسی کنیم. مواردی که بسیار سطحی هستند و ممکن است توجه شما را جلب نکنند. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ روشن می شود اما کار نمی کند، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قرار ندادن ظروف درون دستگاه بیش از حجم مجاز
  • چینش صحیح ظروف و استفاده صحیح از ظرفیت دستگاه
  • بسته بودن درب ماشین ظرفشویی
  • برقراری جریان آب
  • خاموش بودن قفل کودک
  • اعمال تنظیمات و دستورات صحیح برای ماشین ظرفشویی
  • استفاده از مواد شوینده مناسب

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود کار نمی کند، مجرای خروجی آب را بررسی کنید

یکی از ساده ترین و در عین حال رایج ترین دلایلی که باعث می شود، ماشین ظرفشویی سامسونگ کار نکند، انسداد مجرای خروجی دستگاه است. حل این مشکل بسیار ساده است، اما در صورت نادیده گرفته شدن، باعث بروز مشکلات بیشتری می‌ شود.

برای رفع این مشکل لازم است، در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و لوله های خروجی دستگاه را جدا کنید. سپس قسمتی که به لوله خروجی آب متصل می شود را بررسی و در صورت نیاز پاکسازی کنید. لوله خروجی را امتحان کنید و اگر آب به خوبی از آن عبور نمی کرد، اقدام به تعویض یا تعمیر این قطعه کنید. در مرحله آخر لوله ها را در جای خود محکم کرده و دستگاه را مجددا روشن کنید.

میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

در مواقعی که ماشین ظرفشویی سامسونگ نمی‌تواند درست کار کند یا این که اصلا شروع به کار نمی کند، این احتمال وجود دارد که مشکلاتی در قطعه میکروسوئیچ درب دستگاه رخ داده باشد. میکروسوئیچ قطعه ای است که وظیفه بسته نگه داشتن درب دستگاه را برعهده دارد.

اگر به این قطعه آسیبی وارد شود، دستگاه عملیات خود را متوقف می‌کند تا از بروز حوادث جلوگیری کند. علاوه بر این، میکروسوئیچ وظیفه برق رسانی به پنل کنترل کننده ماشین ظرفشویی را برعهده دارد.

برای بررسی وضعیت میکروسوئیچ ، باید در ابتدا این قطعه را که در قسمت بالای درب دستگاه و پشت کنترل پنل قرار دارد را جدا کنید. با ابزار مولتی متر صحت جریان برق این قطعه را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. توجه کنید که تعمیر این قطعه پیشنهاد نمی شود و بهتر است، آن را تعویض کنید.

نقص فنی در قطعه فیوز حرارتی

برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای فیوز حرارتی برای محافظت از برد الکترونیکی دستگاه هستند. این قطعه وظیفه دارد که در هنگام بالا رفتن بیش از حد دما، فرایند شستشو را متوقف کرده تا از بروز حوادث جلوگیری کند.

فیوز حرارتی در بخش بالایی برد الکترونیکی قرار دارد و با دو سیم کوتاه به دستگاه متصل شده است. اگر این قطعه دچار نقص فنی شده باشد، جریان برق دستگاه به کلی دچار مشکل می شود و ماشین لباسشویی به درستی کار نمی کند و مکررا خاموش می شود.

بررسی سلامت این قطعه کار دشواری نیست. تنها کافی است، با استفاده از فازمتر یا مولتی متر، از وجود جریان برق در این قطعه اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود کار نمی کند، به دستگاه اجازه دهید خنک شود

بسیاری از کاربرانی که با مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ روبرو می شوند، در فواصل زمانی کوتاهی به دستگاه فشارهای زیادی وارد کرده اند. اگر ماشین ظرفشویی به طور مداوم روشن نگه دارید و به آن اجازه خنک شدن ندهید، حرارت دستگاه بالا می رود و در مدت کوتاهی روشن می شود، اما کار نمی کند. بنابراین لازم است، پس از هر بار استفاده از دستگاه، اجازه خنک شدن به آن بدهید.

وجود اختلال در تایمر ماشین ظرفشویی

یکی از قطعاتی که بر عملکرد ماشین ظرفشویی سامسونگ تاثیر بسیاری دارد، تایمر دستگاه است. در واقع تایمر است که به دستگاه فرمان می دهد چه زمانی فرایند شستشو را شروع کند و چه زمانی خاموش شود. تایمرها بسیار حساس هستند با ضربات فیزیکی کوچک و اتصالی ها، آسیب های جدی می بینند..

به طور معمول تایمرهای ماشین ظرفشویی سامسونگ در دو دسته خودکار و دستی قرار دارند. برای بررسی وضعیت این قطعه در ابتدا لازم است، این قطعه را از پشت کنترل پنل دستگاه جدا کنید و با دستگاه مولتی متر سلامت آن را بررسی کنید. استفاده از مولتی متر و ابزارهای مشابه، نیازمند تجربه و مهارت مربوط به تعمیر لوازم خانگی است. پس بهتر است، اگر توانایی انجام این کار را ندارید، از متخصصین کمک بگیرید.

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود کار نمی کند، سلامت سلکتور را بررسی کنید

در بسیار از موارد مشاهده شده است که خرابی قطعه سلکتور باعث روشن نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ می شود. این قطعه که با نام سوئیچ انتخاب نیز شناخته می شود، وظیفه انتخاب حالت های متفاوت شستشو را برعهده دارد. اگر دکمه‌ های دستگاه گیر کرده اند یا به درستی حرکت نمی کنند، به احتمال زیاد سلکتور دستگاه آسیب دیده است و باید تعمیر شود.

این قطعه در بخش بیرونی دستگاه و بر روی کنترل پنل قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. قبل از باز کردن این قطعه باید بدانید که تعمیر یا تعویض آن، نیازمند تخصص و تجربه بالایی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی است.

ایراد در رله استارت؛ یکی از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ

رله استارت قطعه ای است که تنها در برخی از مدل های ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد. این قطعه وظیفه دارد که در زمان خرابی پمپ اصلی دستگاه، برق مورد نیاز دستگاه را تامیین کند؛ بنابراین اگر مطمئن هستید که جریان برق بهه درستی از مدار دستگاه به پمپ اصلی می رسد، پیشنهاد می شود سلامت این قطعه را نیز بررسی کنید.

خرابی برد الکترونیکی یکی از دلایلی است که ماشین ظرفشویی سامسونگ روشن می شود کار نمی کند

برد الکترونیکی قطعه ای بسیار کوچک است که نقش های مهمی را برعهده دارد. در واقع این قطعه است که پس از انتخاب نوع شستشو توسط کاربر، تمامی اطلاعات را دریافت می کند و مقدمات شروع فرایند را برای قطعات دیگر ارسال می‌کند. اگر این قطعه دچار خرابی شود، واضح است که دستگاه نمی تواند به درستی دستورات را ارسال کند و در نتیجه، دستگاه کار نمی کند. برخی دلایلی که موجب خرابی برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی می شوند، عبارت اند از:

  • واردشدن فشار بیش از حد به ماشین ظرفشویی
  • خاموش و روشن‌کردن مکرر ماشین ظرفشویی
  • فشاردادن دکمه های ماشین ظرفشویی به صورت همزمان
  • اصابت ضربات فیزیکی به ماشین ظرفشویی
  • قراردادن اجسام سنگین بر روی ماشین ظرفشویی

مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ را به متخصصین بسپارید

در این مطلب سعی کردیم رایج ترین دلایلی را که باعث کار نکردن ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌ شوند به شما معرفی کنیم. برخی از راهکارهای ذکر شده به سادگی قابل اجرا هستند و نیازمند برخورداری از دانش یا مهارت خاصی نیستند. اما باید توجه داشته باشید که حل مشکلات پیچیده تر نیازمند تخصص و تجربه بالا در زمینه تعمیر لوازم خانگی است. بنابراین در این موارد بهتر است، از متخصصین در زمینه کمک بگیرید تا دچار خسارت های بیشتر نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

داخل ظرف نمک پخش گردد. بعد از انجام این کار یک بار دستگاه را بدون ظرف روی یک برنامه یک ساعته راه اندازی کنید. در صورتی که با انجام این کار چراغ نمک ماشین ظرفشویی سامسونگ خاموش نشد سنسور ظرف نمک نیاز به تعویض دارد.

 

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا