اقتصادی

هزینه خاکسپاری ملکه انگلیس فاش شد

وزارت خزانه‌داری انگلیس این هفته فاش کرد که دولت بریتانیا ۱۶۲ میلیون پوند (۲۰۴ میلیون دلار) برای مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم و رویدادهای مرتبط با آن هزینه کرده است.

به گزارش مجله ایرانی و به نقل از بیزنس، مرگ ملکه انگلیس در هشتم سپتامبر با ۱۰ روز عزای ملی همراه شد که با تشییع جنازه در ۱۹ سپتامبر به پایان رسید. ملکه الیزابت دوم در سن ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند درگذشت و طولانی‌ترین دوران حکومت بر بریتانیا را ثبت کرد.

تفکیک هزینه‌های ارائه شده توسط خزانه‌داری نشان داد که وزارت کشور بیشترین مبلغ را به میزان ۷۴ میلیون پوند پرداخت کرده است و پس از آن وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش قرار دارند که ۵۷.۴ میلیون پوند را پوشش دادند.

دولت اسکاتلند نیز ۱۸.۸ میلیون پوند هزینه کرد؛ در حالی که دولت ولز و دفتر ایرلند شمالی هر کدام حدود دو میلیون پوند پرداخت کردند. به گفته وزارت خزانه‌داری، دولت‌های اسکاتلند و ولز و دفتر ایرلند شمالی هزینه‌های مربوطه خود را به‌طور کامل بازپرداخت کردند.

تخمین زده می‌شود که ۲۵۰هزار نفر از مردم، ملکه بریتانیا را در زمان خاکسپاری مشاهده کردند و بسیاری برای ادای احترام ساعت‌ها در صف ایستادند.

ملکه در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور برکشایر به خاک سپرده شد.

شورای امنیت ملی این رویداد را به‌عنوان بزرگترین عملیات پلیس متروپولیتن، پیش از مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ توصیف کرد.

جانشین و پسر ملکه، پادشاه چارلز سوم، در ششم ماه مه طی سه روز جشن در آخر هفته (که پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون پوند هزینه داشته باشد) تاجگذاری کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا