اجتماع

بازداشت سارق حرفه‌ای ۲۵ خودرو در غرب تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار که اقدام به ارتکاب ۲۵ فقره سرقت در محدوده شهرزیبا کرده بود، خبر داد.

به گزارش مجله ایرانی، سرهنگ علی قاسم‌پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت از محتویات داخل خودرویشان در محدوده شهرزیبا، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار عوامل عملیات کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات انجام شده متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک نفر انجام شده است.  

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم نسبت به شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار است اقدام کرده و در فرصتی مناسب قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل جک و ضبط و لاستیک زاپاس و … را به سرقت برده است.  

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه گشت‌زنی ماموران در مناطق مستعد حضور متهم افزایش پیدا کرد، گفـت: سرانجام مأموران پلیس در جریان گشت‌زنی‌های خود، متهم را در حین سرقت مشاهده کرده و دستور ایست را صادر کردند، اما متهم بلافاصله سوار بر خودرو پراید شده و به سرعت از محل فرار کرد که در همین راستا عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

قاسم پور با بیان اینکه تعقیب و گریز میان پلیس و متهم دقایقی به طول انجامید، گفت: طرح مهار به اجرا درآمد و سرانجام تیم عملیاتی پلیس در یک عملیات تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای موفق به متوقف کردن خودرو متهم و دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: متهم که جزو سارقان سابقه‌دار بود، پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو  اعتراف کرد. در ادامه نیز برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده و شناسایی مالباختگان نیز در دستورکار ماموران کلانتری شهرزیبا قرار دارد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا