عمومیمجله کسب و کار

بهترین روغن گیربکس 206 تیپ 5

طبیعتاً هرچه کیفیت و کارایی روغن گیربکسی که برای خودرو انتخاب می‌کنید بهتر باشد، بر روی دوام این روغن‌ها تأثیر می‌گذارد و به‌صورت مستقیم، به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار روی تجربه‌ی رانندگی افراد دانسته می‌شود. اجازه بدهید برای درک ضرورت صحبت درباره‌ی روغن گیربکس 206 برایتان یک مثال ساده بزنم.

The best 206 type 5 gearbox oil

کافی است یک‌بار در تهران و یک‌بار در یکی از شهرهای کوچک‌تر رانندگی کنید، تا متوجه تفاوت نوع رانندگی در این شهرها شوید. رانندگی در تهران، پر است از حرکات لاک‌پشتی، دنده عوض‌کردن‌های پیاپی و ترمز گرفتن‌های متعدد. در مقابل، رانندگی در شهرهای کوچک روان‌تر و یکنواخت‌تر است. در این شرایط، قطع به‌یقین، روغن گیربکسی که در خودروهای شهر تهران به استفاده می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند ساختار خود را در برابر سایش و استهلاک خودرو حفظ کند.

از طرفی در شهرهای کوچک‌تر، بحث سایش آن‌قدری مطرح نیست که بحث فاسد شدن روغن اهمیت دارد و لازم است متناسب با شرایط آب‌وهوایی شهر انتخاب شود. فرایند انتخاب روغن گیربکس 206 یا روغن هر خودروی دیگری، مثلا روغن گیربکس ال نود، پر است از این ریزه‌کاری‌ها که در ادامه راجه بهشان صحبت خواهیم کرد.

چه زمانی روغن گیربکس 206 باید تعویض شود؟

جدای از انتخاب روغن گیربکس، بحث تعویض به‌موقع آن نیز حائز اهمیت است؛ بنابراین، لازم است درباره‌ی این موضوع نیز اطلاعات کسب کنید. حتی اگر بهترین روغن گیربکس موجود در بازار را انتخاب کنید، اما در تعویض به‌موقع آن سست عمل کنید، ماشینتان آسیب خواهد دید و چه‌بسا آسیب وارد شده براثر عدم تعویض روغن گیربکس، بیشتر از آسیب‌های ناشی از انتخاب نادرست روغن گیربکس هم باشد.

درصورتی‌که بتوانید بازه‌ی زمانی مناسب برای تعویض روغن گیربکس را شناسایی کنید، استهلاک قطعات گیربکس کاهش‌یافته و عمر مفید ساختار گیربکس بیشتر می‌شود، سیستم گیربکس روان‌تر و بهتر به کار خود ادامه می‌دهد، سروصدای ناشی از فعالیت گیربکس کم‌تر می‌شود و دمای سطح گیربکس حین انجام فعالیت کاهش پیدا می‌کند.

بسته به اینکه ماشین شما گیربکس اتوماتیک 206 باشد یا دستی، زمان تعویض روغن گیربکس آن متفاوت خواهد. به‌طورکلی و باتوجه‌به شرایط رانندگی‌تان، زمان تعویض روغن گیربکس دستی از 100 تا 150 هزار کیلومتر متفاوت خواهد بود. پس حواستان باشد که زمان تعویض روغن گیربکس 206 امکان دارد با زمان تعویض روغن گیربکس ال نود یا هر خودروی دیگری، متفاوت باشد. اگر شرایطی که در آن رانندگی می‌کنید سخت‌تر از شرایط معمول باشد، این مدت‌زمان ممکن است تا 25 هزار کیلومتر نیز کاهش پیدا می‌کند.

در مقابل گیربکس‌های دستی، گیربکس‌های اتومات هستند که حرارت بیشتری نسبت به نمونه‌های دستی تولید می‌کنند. این افزایش دما، موجب می‌شود که زمان تغییر روغن گیربکس 206 اتومات زودتر فرابرسد. زمان تعویض روغن گیربکس اتومات معمولاً هر 50 هزار تا 100 هزار کیلومتر است. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتماً مطالب مرتبط با زمان تعویض روغن گیربکس و نشانه‌های آن را مطالعه کنید.

آیا روغن گیربکس 206 با روغن گیربکس سایر خودروها متفاوت است؟

ساختار خودروهای مختلف، پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد و همین موجب می‌شود که سازوکارهای مختلف این خودروها نیز متفاوت از یکدیگر باشند. بسیاری از این سازوکارها، از جمله سازوکارهای مرتبط با بحث انتقال نیرو مربوط به روغن گیربکس خودرو هستند، بنابراین لازم است که روغن گیربکس مناسب برای هر خودرو بسته به سازوکار آن انتخاب شود. بدین ترتیب، نباید روغن گیربکس ماشین دیگری مانند روغن گیربکس ال نود را درون مخزن روغن گیربکس خودروی 206 بریزید.

انواع روغن گیربکس 206

اگرچه ممکن است ماشین‌های مختلف از نظر کلیات نوع گیربکس یکسان باشند، اما انواع روغن گیربکس در آن‌ها متفاوت است. همان‌طور که روغن گیربکس مناسب L90 با روغن گیربکس مناسب برای 206 تفاوت دارد، روغن گیربکس 206 اتوماتیک نیز متفاوت از روغن گیربکس دستی است و اگر شما نیاز به تعمیر گیربکس 206 اتومات داشتید میتوانید به آنلاین گیر بکس سر بزنید.

ویژگی‌های روغن گیربکس مناسب 206

روغن گیربکس مناسب 206 معمولاً بین 20 تا 50 هزار کیلومتر دوام می‌آورد. بسته به محیطی که در آن رانندگی می‌کنید و البته سبک راندنتان، لازم است سطح روغن گیربکس موجود را در بازه‌های مختلفی چک کنید تا از دسترسی ماشین به میزان مناسب روغن گیربکس اطمینان یابید. ضمناً لازم است حین انتخاب روغن موتور، به نوشته‌های روی بطری آن نیز توجه به خرج دهید و از مطابقت آن‌ها با موارد ذکر شده در راهنمای خودرو اطمینان پیدا کنید.

پیشنهاد ما برای انتخاب برترین روغن گیربکس مناسب 206، روغن عرضه شده است. این روغن ازهرجهت مناسب پیچیدگی‌های ساختاری خودروی 206 است و وظیفه‌ی خود را به بهترین نحو به انجام می‌رساند.

مواردی که در سرویس دوره ای این خودرو باید به آن توجه شود:

  • روغن گیربکس مناسب پژو 206 تیپ 5 میبایست 2 لیتر با درجه گرانروی 85w90(تابستانه) یا 75w80(زمستانه) (با توجه به دمای محل سکونت) باید هر 30000 کیلومتر تعویض شود
  • روغن موتور پژو 206 تیپ 5 4 لیتر با تعویض فیلتر با درجه گرانروی 10W40 با درجه کیفی SM یا SN و تولید شده به صورت نیمه سینتتیک و تمام سینتتیک میبایست هر 8000 کیلومتر تعویض شود
  • فیلتر روغن پژو 206 تیپ 5 و فیلتر هوا پژو 206 تیپ 5 میبایست در هر سرویس دوره ای تعویض گردد
  • فیلتر کابین پژو 206 تیپ 5 میبایست در هر فصل تعویض گردد
  • فیلتر بنزین پژو 206 تیپ 5 میبایست زیر نظر مکانیک و با توصیه مکانیک تعویض گردد
  • روغن ترمز پژو 206 تیپ 5 آبی رنگ میباشد و باید هر 50000 کیلومتر تعویض گردد
  • روغن هیدرولیک فرمان پژو 206 تیپ 5 هر 50000 کیلومتر تعویض گردد
  • ضدیخ پژو 206 تیپ 5 سبز رنگ و حجم 6 لیتر هر دوسال یک بار باید تعویض گردد

سخن آخر

  • با انتخاب مناسب روغن گیربکس 206، می‌توانید ماشینتان را برای طولانی‌مدت سالم و سرپا نگهدارید. اینکه بدون هیچ تحقیقی صرفاً دست روی گران‌ترین محصول موجود در بازار بگذارید، ممکن است شما را در امر تعویض روغن دچار مشکل کند. به همین دلیل، بهتر است انتخابی هوشمندانه داشته باشید تا بتوانید سلامت ماشینتان تضمین کنید. روغن گیربکس به‌مرورزمان ویسکوزیته خود را از دست می‌دهد و مانند آب روان می‌شود.
  • طبیعتاً روان بودن روغن گیربکس باعث می‌شود که این روغن نتواند عملکرد صددرصدی از خود نشان دهد و این امر موجب آسیب‌دیدن سیستم گیربکس می‌شود؛ بنابراین، جدای از ضرورت کسب اطلاعات پیرامون بهترین نوع روغن گیربکس برای ماشین 206، کسب اطلاعات پیرامون زمان تعویدر این صفحه به تمامی روغن موتور ها و روغن گیربکس مناسب پژو 206 تیپ 5 و تمامی روغن ها شامل روغن گیربکس، هیدرولیک، ترمز و ضدیخ و فیلتر هایی که برای خودرو پژو 206 تیپ 5 مناسب است میپردازیم. پژو 206 تیپ 5 ساخت کشور فرانسه است که در …
  • در این صفحه به تمامی ها و روغن گیربکس مناسب پژو 206 تیپ 5 و تمامی روغن ها شامل روغن گیربکس، هیدرولیک، ترمز و ضدیخ و فیلتر هایی که برای خودرو پژو 206 تیپ 5 مناسب است میپردازیم. پژو 206 تیپ 5 ساخت کشور فرانسه است که در ایران توسط شرکت مونتاژ شده است. این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1587 سی سی تنفس طبیعی استفاده میکند. این خودرو جهت انتقال نیرو از دیفرانسیل جلو استفاده میکند.
  • حداکثر قدرتی که توسط این پیشرانه تولید میشود 110 اسب بخار در 5800 دور میباشد. همچنین این خودرو توانایی تولید 142 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور را دارد. این خودرو از یک گیربکس 5 دنده دستی استفاده میکند. با توجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد و تکنولوژی ساخت. این خودرو کارشناسان فروشگاه شهر روغن مواردی که برای این خودرو مناسب است را گردآوری کرده. و برای سهولت در خرید در یک صفحه به شما نمایش داده میشود.

نکته:شما می‌توانید به تعمیرگاه گیربکس اتومات آنلاین گیربکس مراجعه کنید تا مشکل گیربکس خود را بررسی و تعمیر کنید. در این روزها، بسیاری از تعمیرگاه‌ها امکانات آنلاین را فراهم کرده‌اند تا به مشتریان این امکان را بدهند که مشکلات خود را از راه دور مطرح کنند و به تعمیر بپردازند ما همواره در کنار شما هستیم.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا