دانش و سلامت

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، دکتر کریم همتی در جلسه شورای معاونین هلال احمر گفت: از 10 اکتبر سال جاری تا 10 آبان ماه هر هفته 15 میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می شود. انتظار می رود با این تلاش ها و واکسیناسیون همه مردم گام بزرگی برای نجات کشور از این بیماری برداشته شود.

او افزود: یکی از دلایل تسریع واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور است که با جلسات منظم و حضور همه طرف ها به سرعت امکان پذیر است. هلال احمر ، به لطف این همکاری داخلی و ارتباطات آن در عرصه بین المللی ، تا کنون به وعده های خود عمل کرده و تلاش می کند تا محموله های واکسن را به موقع به کشور برساند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد واکسن های وارد شده به کشور ، لازم است همه ارگان ها و موسسات در واکسیناسیون ، واحدی به نام بهداشت و درمان و نیروهای مسلح و هلال احمر در منطقه شرکت کنند. آنها آمادگی خود را اعلام کرده اند و مطمئناً می توانند بار وزارت بهداشت را بر دوش گرفته و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: خدمات نجف و کربلا مانند سال های گذشته توسط هلال احمر به زائران ارائه می شود. در این راستا ، ما از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس در نجف تا حد امکان برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران استفاده خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات حوزه منابع مالی تصریح کرد: بخشی از مبلغ هزینه ثبت نام خودرو در دفاتر متعلق به هلال احمر به عنوان یکی از منابع مالی این موسسه ، مطابق قانون ، حق ثبت نام در دفاتر را برای خود محفوظ می دارد. با توجه به اینکه مقامات ذیصلاح اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت خودرو در دفتر نیست ، برخی از بودجه های هلال احمر کاهش می یابد و در این راستا ، ما از مجلس می خواهیم منابع مالی دائمی را تعریف کند. به نام هلال احمر جمعیت با هیچ شرایط اضطراری روبرو نشوید. از سوی دیگر ، به دلیل واکنش شدید هلال احمر به شیوع کرونا در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شده است که نیاز هلال احمر به منابع مالی را افزایش می دهد.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا