دانش و سلامت

روند صعودی کرونا در نیمی از استان‌های ایران

آفتاب نیوز:

همانطور که از اطلاعات و داده های اعلام شده از سوی ایران درباره مقابله با کرونا دیده می شود ، ایران در مواجهه با شیوع کورنا یکی از کشورهای نسبتاً موفق بوده است و توانسته است تکثیر را به یک سطح کنترل بخصوص در برخی استانها

به عنوان مثال ، مرکز نوآوری در طراحی داده ها در دانشگاه سنگاپور ، بر اساس داده های رسمی از افرادی که مظنون به کروناویروس هستند ، بر اساس تجربه تاریخی مبتنی بر تعداد مبتلایان به بیماری Kovid-19 و تعداد مبتلایان به این بیماری است. سعی کرده اید فرض کنید. برای پیش بینی چرخه زندگی ویروس از ابزار رگرسیون استفاده کنید. این مدل به شیوع کورو ویروسی در 86 کشور از جمله ایران پرداخت و برآورد کرد که در 15 کشور از جمله چین ، کره جنوبی ، استرالیا ، اتریش ، لبنان ، اردن و سوئیس ، 28 آوریل (9 مه) ، 97 درصد از چرخه خارجی است. coronovirus گذشت.

روند صعودی کرونا در نیمی از استانهای ایران

پیش بینی این مدل حاکی از آن است که چرخه یادگیری coronavirus به عنوان چهل و پنجمین کشور در ایران تا 17 مه (28 مه) به 97٪ می رسد و گسترش آن تا 28 سپتامبر (7 اکتبر) ادامه خواهد داشت. با این وجود ، و در پی همه این جرقه های امید ، بی دقتی و سادگی که در سطح جامعه اعمال می شود ، چنین روندی را بسیار شکننده و خطرناک می کند. برای روشن تر شدن این موضوع ، اجازه دهید نگاهی به آمار و ارقام اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اظهارات برخی از مسئولان بیندازیم.

روند رو به رشد کورونا در 15 استان

ساده سازی و عادی سازی اوضاع در دولت و اظهارات برخی از مسئولان ، برخی مشاغل پرخطر و بازگشایی چنین مواردی دست مردم را از آن جدیت جدی در مراقبت از خود و برخورد با تاج دور کرده است. این یک زنگ خطر جدی برای آینده است. کشور رای داده است. سخنگوی دولت علی ربایی ، از ارقام پروتکل بهداشت برای برخورد با کرونا به عنوان نمونه یاد کرد: “در یک ارزیابی ، میانگین ملی 83 درصد بود.” البته ، مردم تهران نمره خوبی کسب نمی کنند ، زیرا فقط 62٪ تهرانی ها با پروتکل اعلام شده همکاری می کنند. “

این آمار به وضوح نشان می دهد که تعداد زیادی از شهروندان این بیماری را جدی نگرفته اند و حداقل به پایتخت ، ماهها پس از وقوع تاج ، توجه به پیگیری پروتکل های بهداشتی نداشته اند. با این شرایط روند قطعاً واضح تر خواهد بود و رقم بعدی کمتر از این 62٪ خواهد بود. علاوه بر این ، ما خاطرنشان کردیم که تهران به دلیل موقعیت ویژه ، جمعیت بالای جمعیت و وضعیت ارتباطی ویژه ، از وضعیت ویژه ای برخوردار است و در سناریوی ویژه ای نیز در کشور احتیاج دارد که مورد قبول رئیس ستاد تاج گذاری تهران نیز قرار گرفت. اما این بخشی از اخبار نگران کننده درباره آینده تاج است.

روز گذشته کمیته اپیدمیولوژیک وزارت بهداشت گزارشی را منتشر کرد که براساس آن روند تغییرات در موارد مرگ و میر و مرگ و میر روزانه گزارش شده است تا شیوع بیماری کوید 19 در استانهای مختلف کشور بررسی شود. است

براساس این گزارش ، متأسفانه 15 استان (قم ، لرستان ، ایلام ، گیلان ، گلستان ، خراسان رضوی ، کهگیلویه و بوئر احمد ، خوزستان ، هرمزگان ، کارامان ، یزد ، اصفهان ، زعفران ، چهارمحال ، چهارمران ، چرمانان) ، چردام ، متاسفانه چاردامس ، مذهبی. اعتقاد بر این است که استان کردستان به مرحله ثبات رسیده است. این در حالی است که براساس همین گزارش ، روند کلی در کشور رو به کاهش است و در 9 استان (مرکزی ، آذربایجان شرقی ، تهران ، البرز ، مازندران ، خراسان شمالی ، فارس ، همدان و سیستان و بالستان) وجود دارد.

دانستن اینکه هر استان ممکن است برخی از قله های اوج را تجربه کند ، با این وجود در برخی استان ها مانند قم که در دوره های اخیر رو به افول است ، ما بار دیگر شاهد افزایش تعداد بیماران بوده ایم و این می تواند مشکل ساز باشد. است علاوه بر این ، روند صعودی در این استانها حاکی از آن است که برخلاف تعمیم و عادی سازی اوضاع از سوی برخی از مقامات ، واقعیت با ادعاها سازگار نیست و روند شیوع تاج در نیمی از استانهای کشور همچنان در حال افزایش است.

شرایط مختلف در تهران طی روزهای آینده

با قدم زدن و پایین رفتن ، وضعیت تهران با سایر استانهای کشور فرق می کند. این هیچ ربطی به مرکزیت و خون پر رنگ تر مردم تهران و پایتخت ندارد ، هیچ ارتباطی با کل کشور و تمام استان ها ندارد. مرکزیت تهران ، تجمیع کلیه نهادها ، سازمانها و خدمات اصلی کشور در پایتخت ، جمعیت میلیون ها نفری و دسترسی زیاد به این استان ، خواستار سناریوهای متفاوت و تخصصی تر است ، به عنوان شیوع و مبارزه با ویروس در تهران. این الگوی متفاوت با استانهای دیگر است. .

در همین راستا ، علیرضا زالی ، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کورنا در کلانشهر تهران ، در مورد میزان خدمات ارائه شده در استان تهران ، این نکته را تأیید کرد و گفت: “آمارهای عمومی ، بالاترین بیمارستان در بخش عمومی است. ، بستری شدن در بیمارستان ، بستری در بخش مراقبت های ویژه: تعداد خدمات ارائه شده در زمینه های ویژه و بهداشتی و درمانی تهران مربوط به جانت بود که در آن یک رکورد غیرقابل دسترسی برای بخش بهداشت استان به دست آمد.شماره موارد کوید -19 در تهران نزدیک به طبیعی است ، اما تعداد قابل توجهی از بیماران هنوز در بخش مراقبت های ویژه هستند. ، تعداد مشتریان در بخش های درمانی و بهداشتی تعداد قابل توجهی از روز را در روز نشان می دهد و در مقایسه با سایر استان های تهران است A. وضعیت هنوز هم متفاوت است. “تهران هنوز هم درد از یک بیماری همه گیر، و ممکن است به شرایط مختلف در استان در روزهای آینده منجر شود.”

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا