دانش و سلامتمجله کسب و کار

چگونه دندان را ارتودنسی میکنند؟

ارتودنسی مناسب می تواند لبخندی زیبا به شما بدهد. اگر برای اولین بار است که تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرید، آشنایی با مراحل ممکن است مفید باشد. مردم معمولاً از ارتودنسی می ترسند، بنابراین ما قصد داریم شما را در کل فرآیند فیتینگ ارتودنسی راهنمایی کنیم و نحوه عملکرد این فرآیند را توضیح دهیم.

لطفا توجه داشته باشید که مراحلی که در اینجا توضیح خواهیم داد یک طرح کلی است و می توانید برای اطلاعات بیشتر با متخصص ارتودنسی خود صحبت کنید. اولین گام برای ارتودنسی خوب، یافتن بهترین متخصص ارتودنسی است که بتواند زمان درمانی بدون نگرانی را برای شما فراهم کند. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل ایجاد یک لبخند زیبا را بیاموزید.

قرار دادن پله

مراحل ارتودنسی به دندان های طبیعی با لبخندی زیبا

یک متخصص ارتودنسی با تجربه باید تمام مراحل تنظیم ارتودنسی را با دقت انجام دهد. مراحل نصب ارتودنسی عبارتند از:

1. سوال

پس از یافتن بهترین متخصص ارتودنسی، متخصص ارتودنسی معاینه فیزیکی اولیه را انجام می دهد و بر اساس وضعیت دندان های شما توصیه هایی را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، دندانپزشک قادر خواهد بود دندان هایی را که زیر یا روی دندان دیگری رشد می کنند، چندین دندان یا سایر مشکلات دندانی را شناسایی کند. معمولا در این مرحله سوالات زیادی از شما پرسیده می شود. این سوالات برای آگاه ساختن ارتودنتیست ها از مشکلات احتمالی طراحی شده اند.

2. X-zrake

در این مرحله ارتودنتیست از دهان بیمار عکسبرداری با اشعه ایکس می گیرد. تصاویر پانوراما و پروفایل های اشعه ایکس برای تعیین وضعیت دندان ها بسیار مهم هستند. این تصاویر به ارتودنتیست کمک می کند تا موقعیت هر دندان را تعیین کند.

همچنین در این تصاویر دندان ها آسیب دیده شناسایی می شوند. به طور کلی، وضعیت ریشه ها ممکن است کاملاً متفاوت از وضعیت بالای آن باشد.

3. کشیدن دندان

یکی از رایج ترین روش های ارتودنسی کشیدن دندان است. این جراحی گاهی اوقات پس از مشاهده اشعه ایکس توسط متخصص ارتودنسی ضروری تشخیص داده می شود. متخصص ارتودنسی تعیین می کند که کدام دندان ها باید برداشته شوند تا جا برای دیگران باز شود. اغلب این دندان یکی از دندان های جلو یا دندان های اضافی است که در بالا یا زیر دندان ظاهر می شود.

4. فاصله کافی ایجاد کنید

یک متخصص ارتودنسی خوب از چندین ابزار برای اندازه گیری فاصله بین دندان ها استفاده می کند. برای اینکه براکت ها در جای مناسب قرار گیرند، به فاصله صحیح نیاز دارند. اگر فاصله بین دندان ها خیلی کم باشد، ارتودنتیست با استفاده از ابزارهای مختلف فاصله مناسب را ایجاد می کند. به این ابزارها کاما می گویند. گاهی اوقات با توجه به درخواست متخصص ارتودنسی مجبور خواهید بود برای چند روز یا چند هفته از این ابزار استفاده کنید.

5. انجام تنظیمات

پس از برداشتن تمام دندان های اضافی و ایجاد فاصله لازم، ارتودنتیست موقعیت دندان ها را قبل از قرار دادن ارتودنسی شکل می دهد. این معمولا حدود نیم ساعت طول می کشد.

این برای فرآیند نهایی درمان کامل ارتودنسی بسیار مهم است و به دندانپزشک اجازه می دهد تا جنبه های مختلف فرآیند ارتودنسی را تعیین کند. مثلا، یک متخصص ارتودنسی با تجربه، طول سیم مورد نیاز برای ارتودنسی را با قالب گیری تعداد و نوع قطعات تعیین می کند.

6. فرآیند پیوند

این فرآیند نسبتاً ساده است و به راحتی توسط یک روحانی با تجربه قابل انجام است.

نصب اتصال ارتودنسی

7. بندهای اتصال

قبل از تراز کردن بریس‌ها، متخصص ارتودنسی از ابزار خاصی برای نگاه کردن به داخل دهان بیمار استفاده می‌کند. سپس دندان ها با مسواک مسواک زده می شوند. دندان ها شسته و خشک می شوند.

اکنون دندانپزشک نواری را که ساخته شده پشت دندان ها قرار می دهد. هنگامی که تمام بریس ها در جای خود قرار گرفتند، پلاک ها از روی دندان ها برداشته می شوند. متخصص بیهوشی از نور آبی برای تایید تماس با صفحه اصلی گروه استفاده می کند.

8. سیم کشی

متخصص ارتودنسی با استفاده از مواد پلاستیکی سیم ها را با دقت به براکت ها متصل می کند. این مواد پلاستیکی بنا به سلیقه مصرف کننده می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند.

9. اصلاح طلب

پس از فیتینگ ارتودنسی، ارتودنتیست مفصل را بررسی می کند. دندان ها با نیروی اعمال شده توسط باند ارتودنسی حرکت می کنند. معمولاً با هر درمان ارتودنسی بریس ها تعویض می شوند. در طول فرآیند ارتودنسی، مفاصل ممکن است حرکت کنند یا خاصیت کشسانی خود را از دست بدهند. برای این کار باید مرتباً با متخصص خود در ارتباط باشید.

10. برداشتن ارتودنسی

مرحله آخر زمانی است که ارتودنتیست از وضعیت دندان ها رضایت کامل داشته باشد. در این صورت براکت ها و سیم ها از روی دندان ها کشیده می شوند. کل فرآیند از 1 تا 10 می تواند از 1 سال تا 1.5 سال طول بکشد. می توانید ارتودنسی را در بهترین دندان پزشکی اسلامشهر انجام دهید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا