رویدادها

جان‌ باختن ۶۶۴ نفر در سوانح رانندگی از آغاز طرح نوروزی

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: متاسفانه از آغاز طرح نوروزی پلیس تا امروز ۶۶۴ نفر از هموطنان مان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مجله ایرانی به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه بازدید از راه‌های استان گیلان و بررسی وضعیت بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مراحل مهم طرح نوروزی پلیس مدیریت بازگشت مسافران است، اظهار داشت: فرآیند بازگشت مسافران به کلان شهرها تقریبا در همه محورهای مواصلاتی به ویژه تهران از روز گذشته شروع شده است.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت مناسب بازگشت سفرهای نوروزی افزود: عدم مدیریت بازگشت مسافران با توجه به ظرفیت محدود محورهای مواصلاتی حتماً مشکلاتی هم در زمینه تمهدیدات و مدیریت ترافیک برای پلیس ایجاد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای محورهایی که نیازمند محدودیت ترافیکی هستند مانند چالوس، هراز و احتمالاً در همین آزادراه رشت-قزوین در زمان اوج ترافیک و قطعه ۸ کیلومتری جدید مسیر شمال به جنوب صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی برای این است که مردم کمترین معطلی و درگیری را در دهانه ورودی به شهر رودبار داشته باشند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه محدودیت‌های ترافیکی در همه استان‌ها و همه محورهای منتهی به کلان شهرها از قبل با تمهیدات خاص اطلاع‌رسانی خواهد شد، اذعان ‌داشت: همه تلاش ما این است که ضمن روان‌سازی ترافیک بتوانیم ان‌شاءالله با ایمنی لازم و با آسودگی خاطر و اجتناب از هرگونه حادثه و سانحه تعطیلات نوروزی را به پایان برسانیم.

سردار حسینی در ادامه با اشاره به حجم ورود مسافران به استان‌های شمالی کشور، گفت: در مجموع تا امروز آخرین جمع‌بندی حکایت از ورود بیش از ۴۲۰ میلیون تردد در سطح محور مواصلاتی کشور دارد که بیشترین حضور مسافران مربوط به ۳ استان گیلان، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع ما تا این لحظه با کاهش ۲ درصدی تردد نسبت به سال قبل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در برخی از استان‌ها، از مردم درخواست شد تا سفرهای غیر ضروری در مقاطع اعلام شده به استان‌های مورد نظر خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا به افتتاح قطعه ۸ کیلومتری آزادراه تهران شمال اشاره کرد و بیان‌داشت: همه دستگاه‌ها و متولیان امر در تلاش هستند تا با اتمام پروژهای راه‌سازی، ایمنی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان فراهم شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متاسفانه از آغاز طرح نوروزی پلیس تا امروز ۶۶۴ نفر از هموطنان مان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: آمار رسمی جان‌باختگان حوادث ترافیکی طی چند روز آینده توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد و امید است که بتوانیم نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را شاهد باشیم.

سردار حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه و همکاری مردم شاهد کاهش سوانح، جان‌باختگان، مصدومان و مجروحان و آسیب‌های ناشی از تصادف باشیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا