اقتصادی

نهایی شدن اولین پرونده مجتمع حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان

پرونده حقوقی اختلاف سهامداران یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس با موضوع تقسیم سود، طی برگزاری دو جلسه رسیدگی و مشاوره حقوقی در مجتمع حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان در پارک فناوری پردیس به صلح و سازش منتهی شد.

به‌ گزارش مجله ایرانی، به‌دنبال ثبت دادخواست توسط یکی از سهامداران یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک فناوری پردیس از طریق دفاتر خدمات قضایی و ارجاع پرونده اختلافی به مجتمع حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، بررسی این پرونده در دستور کار این شورا قرار گرفت.

در این پرونده که در شعبه شماره ۲۶۲۸ مجتمع حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان رسیدگی شد، بعد از ابلاغ قضایی و تعیین وقت، اولین جلسه رسیدگی با حضور طرفین اختلاف و سرپرست و قاضی مجتمع و اعضای شعبه مربوطه برگزار و طی آن اظهارات طرفین دریافت شد. سپس به‌دستور قاضی مجتمع جهت جلب نظریه کارشناسی و حسابرسی دارایی و سود و زیان شرکت، پرونده به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شد.

بعد از جلسات مشاوره با طرفین اختلاف و تسلیم نظریه کارشناس رسمی دادگستری با برگزاری جلسه دوم و کسب رضایت طرفین، با تایید اعضای شعبه ۲۶۲۸ و تایید قاضی مجتمع، رای صلح و سازش صادر و طی گزارش اصلاحی این پرونده با تامین خواسته خواهان پرونده مختومه شد.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مجتمع ۲۶ حل اختلاف تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان به‌عنوان اولین مجتمع شورای حل اختلاف تخصصی حوزه دانش‌بنیان کشور به‌منظور رسیدگی تخصصی به اختلافات فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری تاسیس شده است.

این مجتمع با دو شعبه رسیدگی و حضور ۶ نفر به‌عنوان اعضای شعب که از نخبگان و افراد مؤثر زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه‌های مختلف علمی کشور هستند؛ به ارائه خدمات حقوقی و قضایی مرتبط با حل اختلاف می‌پردازد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا