اجتماعمجله کسب و کار

اولین خرید آجیل شب عید | شروعی برای عید نوروز

فروش آجیل نوروز (شب عید) با تخفیف ویژه

یکی از رسوم دیرینه ایرانیان در ایام عید ، پذیرایی از مهمانان با شیرینی و خرید آجیل شب عید است. لحظه عبور خورشید از خط استوای آسمانی هر ساله به طور دقیق محاسبه میشود و باعث گرد هم آمدن خانواده ها و جشن گرفتن این آیین قدیمی میشود. نوروزِ هر سال، فروشگاه طلوع پخش انواعی از آجیل های شور و شیرین، خام و بو داده و انواع آجیل وارداتی را با بهترین کیفیت و تخفیف های ویژه در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد. جشن باستانی نوروز از شروع یک فصل زیبا به نام بهار آغاز میشود. در کشوری مانند ایران که تقویم هجری شمسی به کار برده میشود، نوروز، روز آغاز ماه بهار است.

در میان لذت های شب های عید، گزینه های خوشمزه زیادی وجود دارد ولی آجیل نوروز از ملزومات نوروز و عید دیدنی های آن است. آجیل یکی از مفید ترین میان وعده ها و محصولاتی است که برای پذیرایی در ضیافت های عید دیدنی مورد استفاده قرار میگیرد. درباره خواص آجیل عید، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها چقدر میدانید؟ در صورتی که قصد خرید آجیل شب عید از فروشگاه طلوع پخش را دارید، دانستن نکات آجیل شب عید میتواند به شما کمک کند تا بهترین محصول را انتخاب کنید. در این مقاله در مورد بهترین مغز های موجود در آجیل و خواص آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آجیل شب عید شامل چیست | تنقلات شب عید‬‎ | قیمت آجیل عید ۱۴۰۰

خواص و فواید آجیل

اگر ایده شما در مورد تغذیه سالم چند دهه پیش شکل گرفته باشد، ممکن است شنیده باشید که باید از آجیل های پر کالری پرهیز کنید، اما شواهد جدید این فرضیه را لغو کرده است. در حقیقت، تجزیه و تحلیل اخیر در مورد عادات غذایی و نتایج بهداشتی کشور نشان میدهد نه تنها خوردن آجیل و دانه ها با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ارتباطی ندارد بلکه تاثیر مثبت نیز دارد. آجیل نوروز (شب عید) یک میان وعده کامل، گیاهی و پر از پروتئین و فیبر است.

طبق تحقیق منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا، افرادی که هر هفته ۵ وعده آجیل مصرف میکنند دارای سطح بیماری کمتری نسبت به افرادی هستند که آجیل نمیخورند. علاوه بر این، افرادی که هر هفته سه وعده آجیل به جای گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده ، تخم مرغ یا غلات تصفیه شده میل میکنند، میتوانند سطح التهاب کمتری را تجربه کنند.

چشمه جوانی وجود ندارد، اما خوراکی که میل میکنید می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که یک رژیم غذایی عالی میتواند عمر شما را طولانی تر یا کوتاه تر کند. با مصرف آجیل میتوانید از مزایایی مانند کاهش استرس، خوب خوابیدن، یک رژیم غذایی متعادل و همچنین زندگی طولانی تر و شادتر برخوردار شوید.

مغز های آجیل نوروز

تخمه ژاپنی

این محصول حاصل تخمه های درون نوعی هندوانه به خصوص است که تنها تخمه های آن مورد استفاده خوراکی قرار میگیرند و خود هندوانه قابل خوردن نیست. گفتنی است که این نوع هندوانه همواره به هندوانه آجیلی معروف است. یکی از نکات جالبی که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم این است که این نوع تخمه، برخلاف تصور همه هیچ ربطی به کشور ژاپن ندارد. در واقع تخمه ژاپنی محصول بومی کشور ایران میباشد که متعلق به روستایی از شهرستان دماوند است. روستایی که این محصول را تولید میکند، روستای جابان است که باعث شده در زمان های قدیم این تخمه نیز با عنوان تخمه جابانی شناخته شود و با گذشت زمان، نام آن به تخمه ژاپنی تغییر پیدا کرده است.

  • به تقویت مو ها کمک میکند

تخمه ژاپنی در آجیل نوروز پر از پروتئین، آهن، منیزیم، روی و مس است که باعث بهبود کیفیت موهای شما میشود. این دانه ها به تقویت موهای شما کمک میکنند و رشد مو را تقویت میکنند. منگنز موجود در دانه ها به جلوگیری از ریزش و آسیب دیدن مو کمک میکند.

  • از پوکی استخوان جلوگیری میکند

اگر استخوان های ضعیفی دارید و شرایطی مانند پوکی استخوان دارید، بهتر است این محصول را در برنامه غذایی خود اضافه کنید. خوردن منظم تخمه های ژاپنی میتواند از بروز اختلالات استخوانی جلوگیری کند زیرا غنی از منیزیم، مس و پتاسیم است.

  • باروری مردان را بهبود میبخشد

برای بهترین خرید آجیل عید این دانه های خوشمزه حاوی مقدار زیادی روی هستند که برای سیستم تولید مثل مردان مهم است. روی میتواند به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند، که مسئله اصلی ناباروری مردان است.

تخمه کدو

دانه کدو ممکن است کوچک باشد، اما پر از مواد مغذی ارزشمند است. خوردن فقط مقدار کمی از آنها میتواند مقدار قابل توجهی چربی سالم، منیزیم و روی را برای شما فراهم کند. این موارد شامل بهبود سلامت قلب، سلامت پروستات و محافظت در برابر برخی از سرطان ها است. علاوه بر این، این دانه ها میتوانند به راحتی در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

  • سلامت پروستات و مثانه را بهبود میبخشد

دانه کدو با کیفیت طلوع پخش در آجیل نوروز به تسکین علائم پروستات کمک میکند، وضعیتی که در آن غده پروستات بزرگ میشود و باعث مشکلات ادراری میشود. در یک سال مطالعه بیش از ۱۴۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات، مصرف دانه های کدو علائم را کاهش داده و کیفیت زندگی آن ها را بهبود بخشیده است. تحقیقات بیشتر نشان میدهد که مصرف دانه های کدو میتواند به درمان علائم مثانه کمک کند.

  • به بهتر خوابیدن کمک می کند

اگر در خواب مشکل دارید، مقداری دانه کدو قبل از خواب بخورید. منبع طبیعی تریپتوفان، یک اسید آمینه است که میتواند به تقویت خواب کمک کند. مصرف روزانه حدود ۱ گرم تریپتوفان باعث بهبود خواب میشود. با این وجود، برای دستیابی به مقدار تریپتوفان، باید حدود ۷ اونس (۲۰۰ گرم) دانه کدو میل کنید. روی موجود در این دانه ها باعث تنظیم هورمونی میشود که چرخه خواب شما را تنظیم میکند.

  • افزودن آسان به رژیم غذایی

به راحتی میتوانید دانه کدو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای خرید آجیل عید عالی دانه های کدو  یک میان وعده محبوب هستند که میتوانند به صورت خام یا بو داده خورده شوند. علاوه بر خوردن آن ها به تنهایی، میتوانید آنها را به اسموتی ها، ماست یونانی و میوه اضافه کنید. میتوانید آنها را با پاشیدن در سالاد، سوپ یا غلات در وعده های غذایی قرار دهید. برخی افراد از دانه کدو در پخت، به عنوان ماده ای برای تهیه نان و کیک های شیرین یا شور استفاده میکنند.

  • پسته

پسته یک مغز با مواد مغذی است که میتوان از آن به عنوان یک میان وعده سالم و یا به عنوان بخشی از یک دستور العمل خوشمزه لذت برد. شاید از خود بپرسید که آیا مقدار بالای چربی موجود در پسته آجیل عید آنها را به یک میان وعده ناسالم تبدیل می کند؟ برعکس، چربی های تقویت کننده سلامت در این مغز سبز، شاخص گلیسمی آنها را کاهش میدهد و قدرت تغذیه ای آنها را افزایش میدهد.

  • خطر سرطان را کاهش میدهد

پسته ها برای نقش بالقوه آنها در پیشگیری از سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته اند. از یک مطالعه بر روی بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ، که برای چندین سال دنبال شد، نتیجه گیری شد که مصرف بیشتر آجیل آمار ابتلا به سرطان را کاهش میدهد. تفت دادن پسته موجود در آجیل نوروز از مزایای سلامتی آنها در این زمینه کم نمیکند. انواع خام یا بو داده هر دو در فروشگاه طلوع پخش در برابر سرطان روده بزرگ محافظ محسوب میشوند.

  • عضله ها را ریکاوری میکند

در مقایسه با سایر مغزهای درختان، پسته نسبت اسید آمینه ضروری بالاتری دارد و بیشترین درصد آمینو اسیدهای شاخه ای را دارد. برخی اعتقاد دارند آمینو اسیدهای شاخه ای باعث بهبودی عضلات پس از ورزش میشوند.

  • سلامت روده را بهبود می بخشد

پسته موجود در آجیل عید از نظر فیبر غذایی بسیار غنی است، از روند هضم غذا پشتیبانی میکند و یبوست را درمان میکند. به طرز حیرت انگیزی فیبر موجود در این آجیل ها توسط باکتری های روده هضم میشوند و مانند پروبیوتیک عمل میکنند. باکتری های روده فیبر موجود در پسته را تخمیر کرده و آن را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه اسیدهای بوتیریک تبدیل میکنند که میتواند به طور چشمگیری سطح باکتری های خوب روده را افزایش دهد و در نتیجه خطر سرطان روده بزرگ را کاهش داده و سلامت کلی روده را بهبود بخشد.

  • اثرات ضد التهابی قوی

پسته برای کاهش التهاب ایده آل است و آرتروز را درمان میکند ، زیرا با مقدار زیادی اسید های چرب اشباع نشده، ویتامین های E و  A، منیزیم، روی و کلسیم جمع میشود. علاوه بر این، خواص ضد التهابی قدرتمند به مبارزه با التهاب کمک میکنند، درد را کاهش میدهند و سلامت استخوان و مفاصل را بهبود میبخشند.

بادام هندی

بادام هندی سرشار از مواد مغذی است که نقش بسزایی در سلامت و بهبود عملکرد بدن دارد. در سال های اخیر مصرف بادام هندی افزایش یافته است و تنها دلیل آن خواص منحصر به فرد بادام هندی است که برای سلامتی بسیار مفید شمرده می شود. بادام هندی دارای فواید زیادی است که در ادامه به بررسی تعدادی از آن ها پرداخته ایم ؛

  • کمک به تقویت استخوان ها

بادام هندی دارای کلسیم ، منیزیم و پتاسیم است که به همراه سدیم کم موجود در آن به بهبود سلامت استخوان ها کمک می کنند. این مواد معدنی بهترین محافظ های استخوان در برابر از دست دادن مواد مغذی هستند. علاوه بر این ها بادام هندی دارای ویتامین K است که این ویتامین به استخوان سازی بدن کمک می کند و در کنار کلسیم و پتاسیم استخوان ها را تقویت می کند.

  • پیشگیری از سردرد های میگرنی

بادام هندی به بهبود گردش خون و عملکرد سالم مغز کمک می کند و فشار خون را نیز کاهش می دهد و در کنار این ها فینوسترول های گیاهی را تأمین می کند که به کاهش درد ناشی از سر درد کمک می کند و دفعات ابتلا به سردرد را نیز کمتر می کند. با تغییرات در قند خون و هیپوگلیسمی که یک محرک برای میگرن است ، درد ناشی از میگرن را کاهش می دهد و به بهبود آن نیز کمک می کند.

فندق

فندق در آجیل نوروز طلوع پخش به طور طبیعی دارای محتوای تغذیه ای بسیار خوبی است زیرا هر وعده شامل۱۰۰ گرم مغز، ۹.۷ گرم فیبر غذایی، ۱۵ گرم پروتئین، ۱۱۴ میلی گرم کلسیم، ۴.۷ میلی گرم آهن و مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را تأمین میکند. جدا از این فندق منبع عالی آنتی اکسیدان نیز هست. فواید فندق به شرح زیر است :

  • غنی از مواد معدنی با منگنز و مس

در موقع خرید آجیل عید بد نیست بدانید فندق به طور کلی از نظر مواد معدنی غنی است، اما دو ماده معدنی منگنز و مس در این محصول بسیار برجسته هستند. مس برای جذب آهن مهم است و آهن به سوخت و ساز پروتئین ها کمک میکند، در تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز کمک میکند و میتواند از کم خونی جلوگیری کند. منگنز یک ماده معدنی حیاتی برای تشکیل استخوان است و در متابولیسم چربی و کربوهیدرات ، جذب کلسیم و تنظیم قند خون نقش دارد.

  • محافظت در برابر آسیب سلول

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است، ترکیباتی که از اکسیداسیون سلول ها محافظت میکنند. آنها میزان آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش میدهند. تحقیقات نشان میدهد که ویتامین E موجود در فندق میتواند بدن را در برابر انواع آسیب های سلولی مرتبط با سرطان محافظت کند. شما از طریق فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار ارزان طلوع پخش میتوانید بهترین آجیل نوروز را به عزیزان خود هدیه کنید.

منبع: طلوع پخش

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا