نماد سایت مجله ایرانی

بیماری های رایج دوران کودکی که مسری هم هستند

بیماری های رایج دوران کودکی که مسری هم هستند

بیماری های رایج دوران کودکی که مسری هم هستند

 

به نظر می رسد که بچه ها دائماً چیزی را می گیرند. اگر سرماخوردگی نیست یا به نوعی از بینی چکیده می شود، ممکن است از شکم درد، خاراندن چیزی یا کشیدن گوش های خود از درد شکایت داشته باشند. اگر فرزند خردسالی دارید، در اینجا فهرستی از برخی از شرایط رایج دوران کودکی وجود دارد که ممکن است (یا امیدواریم که نخواهید داشت!) باید با آنها کنار بیایید. درمان گیاهی تنگی کانال نخاع

  1. سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا

بینی فرزند شما در حال چکیدن است. آنها سرفه و عطسه می کنند، کمی تب هم دارند؛

اگر فرزند شما اخیراً شروع به رفتن به مهد کودک، گروه بازی یا مدرسه کرده است، ممکن است این یک داستان بی پایان در خانه شما باشد. خبر خوب این است که این سرفه های منظم و سرماخوردگی به تقویت سیستم ایمنی کودک شما کمک می کند. علائم آنفولانزا کمی شدیدتر از سرماخوردگی معمولی است. ممکن است کودک شما برای یک هفته یا حتی بیشتر احساس ناخوشی، درد و ناراحتی کند.

اگر فرزندتان علائم زیر را دارد یا اگر نگران هستید به پزشک عمومی مراجعه کنید:

صرف نظر از سن فرزندتان، اگر تب بسیار بالایی دارد (بیش از 40 درجه سانتیگراد)، اگر به نظر می رسد در حال بیمار شدن است، یا اگر تب همراه با هر یک از علائم زیر دارد، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید:

اگر به هر دلیلی نگران فرزندتان و علائم او هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

  1. آسم

آسم یکی از دلایل رایج مراجعه کودکان به پزشک است. آسم بر روی راه های هوایی اثر گذاشته و  تنفس را دشوار می کند و اغلب با علائمی مانند خس خس سینه، سرفه، تنگی نفس و تنگی قفسه سینه. شدت علائم برای هر کودک مبتلا به آسم متفاوت است.

اگر فکر می کنید فرزندتان ممکن است آسم داشته باشد به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما ممکن است آزمایشاتی را انجام دهد و در مورد علائم کودک شما بپرسد تا تشخیص دهد. اگر کودک شما شروع ناگهانی یا شدید علائم داشت، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. اگر کودک شما برای نفس کشیدن مشکل دارد، فوراً 115 را شماره گیری کنید.

  1. برونشیت/برونشیولیت

برونشیت یک عفونت شایع دستگاه تنفسی است که معمولاً نوزادان زیر یک سال را تحت تأثیر قرار می دهد. علائم اولیه برونشیولیت ممکن است شامل سرفه خفیف و آبریزش یا مسدود شدن بینی باشد. همانطور که رشد می کند، کودک شما ممکن است تب خفیف، سرفه خشک و مداوم، مشکل در تغذیه، و تنفس سریع یا پر سر و صدا داشته باشد.

اکثر نوزادان بدون نیاز به درمان پزشکی خود به خود بهتر می شوند، در حالی که سایرین مبتلا به برونشیولیت جدی تر ممکن است برای کمک به تنفس خود به بیمارستان مراجعه کنند. اگر نگران هستید حتماً به پزشک مراجعه کنید و اگر کودک شما اینگونه است به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید:

در خانه می توانید با استراحت هر چه بیشتر از کودک خود مراقبت کنید. مطمئن شوید که کودک را به پشت بخوابید و مراقب تنفس او باشید. در صورت نیاز می توانید بینی کودک را با قطره نمک پاک کنید. بیشتر به آنها شیر بدهید و اگر احساس ناراحتی یا ناراحتی کردند، می‌توانید مسکن‌های بدون نسخه به نوزادتان بدهید. پماد درمان قارچ پوستی

خروج از نسخه موبایل