دانش و سلامت

پروبیوتیک های مرده همچنین در مبارزه با التهاب مفید هستند.

آفتاب نیوز:

پروبیوتیک ها معمولاً باکتریهای فعال و زنده هستند که با میکروبیوتای دستگاه گوارش انسان ، باکتری هایی که از قبل در روده وجود دارند ، در داخل تعامل دارند.

متخصصان تغذیه و سایر متخصصان بهداشت دریافته اند که در صورت مصرف در اعتدال ، پروبیوتیک ها می توانند فواید سلامتی زیادی داشته باشند. این مزایا شامل متعادل کردن جمعیت باکتری ها در روده ، کمک به هضم غذا و بهبود علائم بیماری های دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر است.

پروبیوتیک های مرده همچنین در مبارزه با التهاب مفید هستند.

به طور فزاینده ، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که باکتری های پروبیوتیکی خفته یا “مرده” نیز ممکن است فواید بسیاری داشته باشد. با این حال ، از آنجا که تعریف پروبیوتیک ها به “میکروارگانیسم های زنده” اطلاق می شود ، بسیاری از دانشمندان بر این باورند که باکتری های “مرده” یا خفته به عنوان پروبیوتیک شناخته نمی شوند و نام “paraprobiotic” را برای آنها پیشنهاد می کنند.

کارشناسان همچنین می گویند وقتی پروبیوتیک ها در رده مکمل های غذایی قرار می گیرند ، paraprobiotics بیشتر در دسته داروها قرار می گیرند.

اکنون در مطالعه‌ای که توسط متخصصان دانشگاه ویک فارست در وینستون-سالم انجام شده است ، توانایی سلامت یک جانبه ناسالم پاراساکوس انسانی مشتق از لاکتوباسیلوس (D3-5) مورد آزمایش قرار گرفته است.

در این مطالعه ، نویسندگان گزارش داده اند که آزمایش های انگل روده نشان می دهد که لاکتوباسیلوس پاراسیس حتی پس از عدم تحرک با افزایش سن ، مؤثر است ، همچنین باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد شناختی در موش های مسن می شود.

در دیواره های روده یک مانع مخاطی وجود دارد ، لایه ای از مخاط که مانع نشت باکتری های روده به جریان خون و همچنین قرار دادن این ماده در جریان خون به روده می شود. این سد طبیعی مانع از عفونت شده و به حفظ سلامت عمومی کمک می کند.

با این حال ، با افزایش سن سد ، به طور فزاینده ای نفوذ پذیر می شود و باعث نشت راحت تر و در نهایت منجر به پایین آمدن سطح التهاب عمومی می شود. این خود یک عامل خطر برای دیابت ، چاقی و همچنین سایر مشکلات از جمله مشکلات قلبی و شناختی است.

کارشناسان دریافته اند که پروبیوتیک ها در حفظ یک روده سالم و جلوگیری از نشت موثر هستند ، اما داده ها کافی نیستند. تعیین عوارض جانبی مؤثر در کاهش نشت روده و التهاب روده ، به متخصصان کمک می کند تا راه حل های مؤثرتری را برای حل مشکل در نظر بگیرند و توضیح دهند که چرا پروبیوتیک ها فقط برای برخی افراد موثر هستند.

در آزمایشات ، دادن پاراستامول غیرفعال لاکتوباسیلوس به موشهای مسن کمک می کند تا از اختلالات متابولیکی رژیم های غذایی پرچرب جلوگیری شود. به گفته متخصصان ، این بیماری همچنین خطر نشت روده را کاهش می دهد ، التهاب را کاهش می دهد و عملکرد شناختی را تقویت می کند.

مؤلفه اصلی این تأثیرات مثبت ، لیپوئیک اسید است که یکی از مؤلفه های اصلی دیواره سلولی باکتریهای تحت استرس مورد استفاده محققان است.

محققان گفتند كه این آزمایشات نه تنها تعیین كردند كه كدام سویه پروبیوتیك در جلوگیری از نشت روده و التهاب روده مؤثرتر است ، بلكه به اثبات اینكه نسخه مرده پروبیوتیك مزایایی مشابه نسخه زنده دارد نیز كمك كرد.

به گزارش سایت خبری پزشکی نیوز امروز ، این اولین مطالعه در نوع خود برای نشان دادن یک جزء (لیپوئیک اسید) یک دیواره سلولی پروبیوتیک مرده است که میکروب های روده و تولید مخاط را تغییر می دهد و باعث ایجاد تغییر در روده می شود. نشت و التهاب در موش ها کاهش می یابد. پیری کاهش می یابد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا