اقتصادی

آمریکا درباره حملات سایبری به سیستم‌های آب هشدار داد

دولت آمریکا به فرمانداران ایالت ها هشدار داد هکرهای خارجی در حال انجام حملات سایبری مخرب علیه سیستم‌های آب و فاضلاب در سراسر این کشور هستند.

به گزارش مجله ایرانی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و مایکل ریگان، مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست، در نامه ای که روز سه شنبه منتشر شد، هشدار دادند که حملات سایبری فلج کننده، به سیستم‌های آب و فاضلاب در سراسر آمریکا، ضربه می زنند.

این دو مقام به گروه هکر چینی موسوم به «ولت تیفون» اشاره کردند که به گفته آنها، فناوری اطلاعات چندین سیستم زیرساختی حیاتی از جمله آب آشامیدنی را در آمریکا و قلمروهای این کشور به خطر انداخته است.

در این نامه آمده است: این حملات، پتانسیل ایجاد اختلال در آب آشامیدنی پاک و سالم را دارند و همچنین هزینه‌های قابل توجهی را بر جوامع آسیب‌دیده تحمیل می‌کنند.

ایمنی دیجیتالی کارخانه‌های آب و فاضلاب، از دیرباز یکی از دغدغه‌های متخصصان امنیت سایبری بوده است، زیرا این تاسیسات خدمات مهمی را ارائه می‌دهند و اغلب دفاع ضعیفی دارند. نفوذ سال گذشته در تاسیسات تقویت کننده که فشار آب را کنترل و تنظیم می‌کند، در آلیکوئیپای پنسیلوانیا، توجه ویژه ای را به خود جلب کرد، زیرا کنترلر جای خود را به پیامی با مضمون «شما هک شده اید»، داده بود.

هیچ آسیبی به سیستم آب گزارش نشده است، اما در بیانیه ای که در آن زمان منتشر شد، یک گروه صنعتی به نام «مرکز تجزیه و تحلیل و به اشتراک گذاری اطلاعات آب» اعلام کرد شاید این یک واقعه تک نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، در نامه روز سه شنبه، از فرمانداران خواسته شد مطمئن شوند همه  سیستم‌های آب در ایالت هایشان، به شکل جامعهی، شیوه های امنیت سایبری خود را ارزیابی می‌کنند و برای حوادث سایبری احتمالی آماده هستند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا