نماد سایت مجله ایرانی

ترانسمیتر فشار چیست و از کجا ترانسمیتر فشار abb  بخریم؟

ترانسمیتر فشار چیست و از کجا ترانسمیتر فشار abb  بخریم؟

ترانسمیتر فشار چیست و از کجا ترانسمیتر فشار abb  بخریم؟

نیروگاه ها، صنایع مختلف، پالایشگاه ها و … همیشه برای کار به تجهیزات خاصی نیاز دارند. یکی از ابزارهای پرکاربرد تقریباً در تمام صنایع، ابزارهای تحت فشار هستند. مبدل فشار انواع مختلفی دارد. امروز در این مقاله علمی قصد داریم شما را با چیستی و چیستی تعدیل کننده فشار آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر با این ابزار، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ترانسمیتر چیست؟

یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در سیستم ها و صنایع مختلف ترانسمیتر فشار یا ترانسمیتر فشار می باشد. وظیفه این دستگاه دریافت، تبدیل و ارسال سیگنال های فشار نماینده در سیستم های انتقال سیال می باشد. یک ترانسمیتر فشار فشار سیالات مختلف از جمله گاز، مایع، هوا و روغن را اندازه گیری می کند. یکی دیگر از کاربردهای ترانسمیتر فشار، اندازه گیری کمیت های صنعتی مانند جریان، مساحت سطح، وزن، چگالی و دما است.

ساختار داخلی ترانسمیتر فشار:

ساختار داخلی یک ترانسمیتر فشار از دو گروه به نام های فشارسنج و اجزای مکانیکی تشکیل شده است. وظیفه مانومتر اندازه گیری فشار است. ساختار داخلی ترانسمیتر اندازه گیری فشار مکانیکی شامل اجزایی مانند دم، لوله پورتن و دیافراگم است. تاول ها ساختاری شبیه آگاریون دارند و با افزایش شدت فشار، طول آن ها افزایش می یابد.

دیافراگم دارای صفحه نازکی است که فشار آب باعث خم شدن این صفحه به سمت بیرون می شود و جنس این صفحه فلزی است. لوله بوردون یک آلیاژ فلزی فنر مانند است که به سمت داخل خم شده و شکل دایره ای دارد.

استفاده از ترانسمیتر فشار:

ترانسمیتر سرعت وسیله ای پرکاربرد است و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. شامل:

ترانسمیتر فشار چگونه کار می کند:

ترانسمیترهای فشار در انواع مختلفی تولید می شوند. تا به امروز بیش از 60 نوع ترانسمیتر فشار طراحی و ساخته شده است که توضیح نحوه عملکرد هر کدام زمان بر است و از حوصله این مقاله کوتاه خارج است. به طور کلی، یک ترانسمیتر فشار به این صورت عمل می کند:

برای کار با مبدل فشار ابتدا باید آن را طبق دستورالعمل سازنده و ورودی و خروجی های مشخص شده توسط سازنده کالیبره و کالیبره کنیم. پس از کالیبره کردن ترانسمیتر فشار، نوبت به مبدل می رسد. مبدل یکی از قطعات مهم ترانسمیتر فشار است که وظیفه آن تبدیل انرژی به روش های مختلف می باشد.

اگر یک ترانسمیتر فشار به همراه مبدل داشته باشیم، ترانسمیتر فشار مقدار فشار را اندازه گیری می کند و مقدار فشار را به مبدل می فرستد. سپس سیگنال دریافتی توسط مبدل به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود که می تواند به سیم های فلزی ارسال شده و کنترل شود.

بنابراین خروجی ترانسمیتر فشار یک سیگنال الکتریکی است. البته عامل مهمی که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب ترانسمیترهایی است که قادر به تبدیل پارامترهای فیزیکی به پارامترهای الکتریکی هستند تا بتوانند فشار اندازه گیری شده را به سیگنال ضعیف تبدیل کرده و به مدارهای الکتریکی برسانند.

مزایای استفاده از بیانیه مطبوعاتی:

انواع ترانسمیترهای فشار:

ترانسمیترهای فشار به چهار دسته تقسیم می شوند:

ترانسمیتر فشار:

به دلیل وزن زیاد قطعات الکترونیکی، آنها را در فاصله دور نصب می کنیم. عملکرد این سیستم به این صورت است که آب را پشت المنت اندازه گیری می ریزد و تغییر فشار آب ورودی به المنت باعث تغییر جریان تولید و در نهایت تغییر وضعیت دستگاه می شود.

ترانسمیتر فشار دیفرانسیل: ترانسمیتر فشار دیفرانسیل

از این نوع ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری اختلاف فشار استفاده می شود.

ترانسمیتر دما

ترانسمیترهای دما یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ترانسمیترهایی هستند که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بر اساس اهمیت پروژه مورد نظر و محدوده دما، نوع ترانسمیتر دما را انتخاب می کند. سه نوع ترانسمیتر دما وجود دارد که عبارتند از:

ترانسمیتر دمای ترموکوپل

ترانسمیتر دمای RTD

ترانسمیتر دما PT 100

ترانسمیتر جریان

در این نوع ترانسمیتر، خروجی الکتریکی با توجه به جریان ورودی ساخته می شود. از ترانسمیترهای جریان برای اندازه گیری گاز و مایعات استفاده می شود. سه نوع اندازه گیری این نوع ترانسمیتر ها وجود دارد:

جرم

صدا

سرعت

خرید ترانسمیتر اختلاف فشارABB

ترانسمیتر فشارABB مدل 266MST.L.C.S.B.3.B.1 برای اندازه گیری فشار مایعات، گازها یا بخارات و همچنین اندازه گیری سطح مایعات در مخازن استفاده می شود. این ترانسمیترهای فشار دارای ترانسمیترهای مختلف (ماژول) با بردهای متفاوت هستند. با توجه به تنظیمات انجام شده و مقادیر به دست آمده خروجی 4-20 میلی آمپر دارند.

ترانسمیتر فشار متفاوت ABB مدل 266MST می تواند متغیرهای مختلفی مانند فشار، فشار، دبی و سطح مختلف را اندازه گیری کند و ولتاژ تغذیه ترانسمیتر ها 24 ولت دی سی می باشد.

جهت مشاهده و سفارش ترانسمیتر  abb از لینک زیر استفاده فرمایید:

https://abb-co.ir/ترانسمیتر-فشار-abb/

مشخصات ترانسمیتر فشارABB مدل 266MST.L.C.S.B.3.B.1

نمایشگر plug-and-play و روش نصب آسان با صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های نگهداری و موجودی به کاربران کمک می کند.

علاوه بر این، فناوری نوآورانه TTG (Through Glass) به کاربران این امکان را می دهد که بدون حذف پنل جلویی پنجره به دستگاه های موجود دسترسی داشته باشند و در نتیجه در زمان زیادی صرفه جویی کنند.

با گواهینامه IEC 61508 (حلقه SIL2 / SIL3)، 266MST راه حلی هوشمند در کاربردهای حلقه ایمنی را نشان می دهد.

دقت اولیه: 0.04 درصد (0.025 درصد اختیاری)

خروج از نسخه موبایل