اجتماع

پیش بینی رشد گردشگران در ایام عید فطر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر روز شنبه ۴ فروردین با حضور رئیس جمهور در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور تعدادی از وزرا، جمعی از معاونان، نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، تعدادی از استانداران به صورت برخط برگزار شد. معاونان وزرا و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز گزارش‌های خود را درباره خدمت‌رسانی به گردشگران در نوروز در حضور رئیس‌جمهوری اعلام کردند.

همچنین در این نشست سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد وحیدی وزیر کشور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت نیز به ارائه گزارش در حضور رئیس‌جمهوری پرداختند. رئیس‌جمهوری نیز در این نشست درباره اهمیت خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی سخنانی را ایراد کرد.

تاکنون هیچ مشکلی در سفرهای نوروزی مردم نداشتیم

وزیر کشور درباره وضعیت اسکان در استان‌ها اظهار کرد: در استان فارس ظرفیت کامل شده و از مراکز جایگزین و مراکز اسکان موقت و اضطراری برای اسکان و اقامت گردشگران استفاده خواهد شد.

وحیدی افزود: نوروز امسال با ماه مبارک رمضان مقارن شده است. این تقارن فرصت بسیار خوبی برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی است. خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در سفرها نداشتیم و مردم علاوه بر گرامی داشت آئین نوروز، شئونات ماه مبارک رمضان و هنجارهای اجتماعی را نیز حفظ می‌کنند.

افزایش سفرها در تعطیلات عید فطر

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که در تعطیلات عید سعید فطر نیز با رشد سفر و گردشگران روبه رو باشیم و از هم اکنون باید برای تعطیلات عید فطر آماده باشیم.

وحیدی اضافه کرد: قبل از نوروز ۴ جلسه و نشست توجیهی با حضور استانداران برگزار شد و ۵ دستورالعمل نیز به آنان ابلاغ شده است. خوشبختانه تمام استانداران و فرمانداران تا این لحظه، به خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند و مشکلی در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران وجود ندارد.

وزیر کشور در ادامه گفت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به خوبی توانسته هماهنگی لازم را انجام دهد و خوشبختانه تا این لحظه هیچ مشکل خاصی گزارش نشده و شرایط مطلوبی را در سفرهای نوروزی شاهد هستیم.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا