اقتصادی

فروشگاه‌های برزیل خلوت می‌شود؟ – مجله ایرانی

داده‌های آژانس آمار دولتی IBGE برزیل نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده برزیل(IPCA)، بیش از حد انتظار در ماه جولای افزایش یافت اما بعید است این ارقام مانع ادامه کاهش نرخ‌های بهره بانک مرکزی شود.

به گزارش مجله ایرانی، این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت‌ها در ماه ۰.۱۲ درصد افزایش یافته که بالاتر از پیش‌بینی بازار ۰.۰۶ درصد است. این نرخ تورم سالانه را به ۳.۹۹ درصد رساند که از ۳.۱۶ درصد ماه قبل و همچنین ۳.۹۳ درصد پیش‌بینی شده اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیشی گرفت.

افزایش تورم سالانه در ماه جولای به دلیل اثرات نامطلوب پیش‌بینی می‌شد و اقتصاددانان آخرین ارقام را برای تغییر موضع بانک مرکزی در مورد کاهش نرخ‌ها پیش‌بینی نمی‌کنند. ویلیام جکسون، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور کپیتال اکونومیکس گفت: جهش تورم برزیل در ماه گذشته مانع از کاهش نرخ بهره نخواهد شد.

آژانس آماری اعلام کرد که تورم در ماه جولای به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل، به دلیل افزایش قیمت سوخت بوده است. از سوی دیگر، هزینه‌های غذا و مسکن در ماه کاهش یافته است. تورم سالانه با توجه به افزایش ماه گذشته، همچنان در محدوده هدف بانک مرکزی ۱.۷۵ تا ۴.۷۵ درصد برای سال جاری باقی مانده است.

آندرس آبادیا، اقتصاددان ارشد موسسه پنتئون ماکرواکونومیکس گفت: تورم با وجود افزایش ماه گذشته، نزدیک به پایین‌ترین دوره خود باقی می‌ماند و انتظارات تورمی در حال کاهش است. نرخ تورم طی ماه‌های آینده به‌طور جزئی بالاتر خواهد رفت اما شرایط زیربنایی برای ادامه کاهش نرخ‌ها توسط بانک مرکزی مساعد خواهد بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا