دانش و سلامت

۷ عادت ویرانگر و شیوه‌های حذف‌ آنها

آفتابنیوز:

اگرچه برخی از این عادت ها چندان مضر به نظر نمی رسند ، اما اگر تأثیرات طولانی مدت آنها در زندگی فرد کنترل نشود ، می تواند فاجعه بار باشد. برای حرکت در مسیر بهتر زندگی نکات زیر را دنبال کنید.

داشتن یک ذهنیت خودتخریبی

بسیاری از افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می برند اعتقاد دارند که در انجام هر کاری مهارت ندارند. اگر آنها در یک مصاحبه شغلی موفق نشوند ، هفته ها طول می کشد تا دوباره امتحان کنند و برای شغل دیگری اقدام کنند. اگر در امتحان قبول نشوند ، به راحتی تسلیم می شوند و هرگز آنچه را باید می آموختند یاد نمی گیرند.

رهول | به جای تمرکز روی موارد اشتباه ، روی لحظات خوب یا آنچه آموخته اید تمرکز کنید. پس از تجربه تلخ مصاحبه شغلی ، حداقل می توانید در مصاحبه بعدی بدانید که نمی خواهید چه کاری انجام دهید. این بدان معنی است که شما چیزی یاد گرفته اید.

وانمود کنید که غیرفعال هستید

بعضی اوقات وانمود می کنید که توانایی انجام کاری را ندارید. به عنوان مثال ، فقط به این دلیل که مهارت بالایی در خوشنویسی ندارید ، به این معنی نیست که هرگز آن را یاد نخواهید گرفت. ممکن است برخی از افراد استعدادی ذاتی در مهارت های خاص داشته باشند ، اما از این استعدادها استفاده نمی شود.

رهول | اگر در یک زمینه مهارت کافی ندارید و واقعاً می خواهید پیشرفت کنید ، سعی کنید قبل از اینکه به خود بگویید توانایی لازم را ندارید یاد بگیرید. قبل از قبول شکست ، روش های مختلف یادگیری را امتحان کنید.

غم غرق شوید

احساس بد در مورد شما در هیچ کجا یافت نمی شود. همه اشکالاتی دارند. داشتن نوع نگرشی که در این کره خاکی برای ناراضی بودن دارید نوعی پیشگویی است که به واقعیت تبدیل می شود. غرق شدن در غم و اندوه شما چه فایده ای دارد؟ پس از اتمام مراسم ترحم به نفس ، شما همچنان رقت انگیز خواهید بود ، و وقت گرانبهای خود را که می توانستید برای پیشرفت خود استفاده کنید ، تلف می کنید.

رهول | ترحم به خود غالباً از الگوهای مضر فكری ناشی می شود. اصلاح این موارد می تواند از طریق یک سری تمرینات ذهنی منظم انجام شود ، جایی که شما فرصتی برای تجزیه و تحلیل افکار خود و تغییر آنها به سمت بهتر دارید.

عصبانیت خود را بر روی دیگران بریزید

افراد خودتخریب معمولاً بیش از افراد دیگر بی ادب و خشن هستند. در حالی که بی ادبی مطمئناً برای شما خوب نیست ، اما دلیلی ندارد دیگران را به خاطر بدبختی خود سرزنش کنید. در واقع ، مهربانی با دیگران می تواند کاتالیزوری برای شما باشد که همیشه احساس خوشبختی کنید و شما را در مسیر رحمت هدایت کند.

رهول | این را یک هدف شخصی قرار دهید که هر روز یک کلمه خوب به والدین یا دوستانتان بگویید ، یا می توانید یک حرف خوب به صندوقدار فروشگاه های مواد غذایی بگویید. در نهایت ، مهربان بودن به شما کمک می کند طرز تفکر خود درباره دیگران را تغییر دهید.

از احساسات پرهیز کنید

افراد خود تخریبی ، چه از طریق مصرف مواد مخدر و چه از طریق چیزهای دیگر ، احساسات خود را پنهان می کنند. آنها می توانند چهره ای شاد نشان دهند و به دیگران توضیح دهند که همه چیز خوب است ، اما سرکوب احساسات در آینده منجر به تنها یک شیوع می شود. افراد خود ویرانگر نه تنها از احساسات منفی ، بلکه از احساسات مثبت نیز اجتناب می کنند. بعضی اوقات ، حتی ممکن است از دیدن اینکه واقعاً احساس خوشبختی می کنند ، بترسند و به دنبال مشکلات زندگی بروند. اگر همیشه به دنبال چیزهای منفی در زندگی هستید ، قطعاً آنها را پیدا خواهید کرد!

رهول | مواجهه با احساسات می تواند ترسناک باشد ، اما آنها اغلب پس از نوشتن قدرت خود را از دست می دهند. سعی کنید هر روز احساسات و دلایل خود را بنویسید. اگر این باعث اضطراب بیش از حد شما شده است ، مرحله بعدی ممکن است کمک گرفتن از یک مشاور یا پزشک باشد.

نادیده گرفتن بهداشت شخصی

افراد خود ویرانگر اغلب خیلی مراقب نیستند. آنها غذای سالم نمی خورند ، به باشگاه نمی روند و نمی توانند به طور مرتب حمام یا اصلاح کنند. آنها ممکن است از تمیز کردن فضای زندگی خود غافل شوند و در شرایط کثیف و ناخوشایند زندگی کنند. متأسفانه ، همه این عوامل نشان دهنده افسردگی شدید است. اگر آنها فقط یک قدم به سمت پیشرفت بردارند ، می توانند نور انتهای تونل را ببینند.

رهول | هر هفته به یک تغییر مثبت توجه کنید. هفته اول می توانید روزانه استحمام کنید. هفته آینده یکی دو وعده غذایی سالم امتحان کنید. برای یک یا دو ماه ، در باشگاه ثبت نام کنید یا یک برنامه آهسته دویدن منظم انجام دهید. هر قدم کوچک شما را به مسیر درست می رساند.

خودسوزی غیرضروری

بعضی از ما آنقدر تمایل به جلب رضایت دیگران داریم که برای خودمان وقت نمی گذاریم ، خواه کار سخت باشد ، داوطلبانه برای کارهای زیادی یا بیرون رفتن با دوستان فقط به این دلیل احساس اجبار به انجام کار کنید. بنابراین بسیاری از ما بدون هیچ دلیل موجهی خود را نادیده می گیریم.

رهول | هر روز وقت بگذارید. هنگامی که از خواب بیدار می شوید یا کمتر شب را برای تفریح ​​مورد علاقه خود می گذرانید می توانید در یک ساعت معین پیاده روی کنید. هرچه که هست ، برای خود وقت بگذارید و اگر نیاز به مراقبت از خود دارید ، از نه گفتن نترسید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا