دانش و سلامت

تصویر روز ناسا: اگزوز مارپیچی موشک

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، براساس گزارش دیجیاتو، این در به روی افق دقیقاً چیست؟ چیزی که ممکن است شبیه یک کهکشان عجیب و غریب به‌نظر برسد، درواقع ستون اگزوز یک موشک معمولی است. اما نور پس‌زمینه آن به‌طور غیرعادی زیاد است.

در تصویر روز ناسا چه می‌بینیم؟

اگرچه موشک اسپیس ایکس، فالکون 9 از کیپ کاناورال در فلوریدا، ایالات‌متحده آمریکا پرتاب شد، پیشران آن در منطقه بسیار وسیع‌تری قابل مشاهده بود. تصویر از آکوریری، ایسلند گرفته‌ شده‌ است.

تصویر روز ناسا: اگزوز مارپیچی موشک

این سفینه فضایی عظیم یک هفته پیش از زمین بلند شد و منظره حاصل بلافاصله پس از آن با یک نوردهی 10 ثانیه‌ای توسط گوشی هوشمند، قبل از اینکه به سرعت از بین برود، ثبت شد.

مانند ابرهای شب‌تاب، روشنایی توده توسط اثر گرگ و میش ایجاد می‌شود. جایی که یک جسم به اندازه‌ای ارتفاع می‌گیرد که توسط خورشید در گرگ و میش روشن شود، حتی زمانی که ناظر روی زمین تاریکی شب را تجربه می‌کند.

شکل مارپیچی احتمالاً ناشی از بادهای شدید است که گاز خارج‌شده‌ را به شکل یک پیچ درمی‌آورد و وقتی در طول مسیر دیده‌ می‌شود، شبیه یک مارپیچ است.

ستاره‌ها و شفق کم‌رنگ سبز و قرمز در پس‌زمینه این تصویر خارق‌العاده ظاهر می‌شوند.

227227

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا