دانش و سلامت

غذا‌هایی که به صورت طبیعی باعث تقویت استخوان کودک شما می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

اما با تلفیق یک سری خوراکی‌ها مغذی با سایر غذا‌ها یا سرو غذا‌های مناسب برای سلامت جسمانی کودکان با سر و شکلی بهتر می‌توان تا حد زیادی این نگرانی را مرتفع کرد. در این مطلب به شش ماده غذایی اشاره کرده‌ایم که می‌توانند به طور طبیعی به تقویت استخوان‌های کودکان کمک کنند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و کشک مقادیر زیادی از کلسیم، پروتئین و چربی‌های سالم که برای رشد و استحکام استخوان‌ها ضروری هستند، دارند. ساده‌ترین راه برای افزودن فراورده‌های لبنی به رژیم غذایی کودکان می‌تواند مخلوط کردن این فراورده‌ها با مواد غذایی مورد علاقه کودکان باشد.

سبزیجات

سبزی‌های دارای برگ تیره مانند اسفناج، کلم پیچ، سبزی خردل و غیره؛ منبعی عالی از کلسیم، ویتامین K، و منیزیم و فیبر هستند که می‌توانند به شما مواد مغذی کافی بدهند، سلامت کلی و سرعت متابولیسم و سلامت استخوان‌ها را تقویت کنند. یک راه آسان برای وادار کردن بچه‌ها به خوردن سبزیجات برگ‌دار این است که سبزی‌ها را به پاستا، پیتزا، نوشیدنی و ساندویچ‌هایشان اضافه کنید.

سالمون و سایر ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین سرشار از ویتامین D و اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و می‌توانند گزینه‌ای سالم برای تقویت سلامت استخوان، تراکم مواد معدنی استخوان و بهبود جذب کلسیم در بدن باشند. ماهی سالمون را به عنوان غذای اصلی کباب کرده یا بپزید یا سرخ کنید، ساردین کنسرو شده را به سالاد یا ساندویچ بیافزائید یا با ادویه‌های سبک غذا‌های لذیذ تنوری درست کنید.

آجیل و دانه‌ها

مغز‌ها و دانه‌هایی مانند بادام، دانه چیا و دانه کنجد سرشار از کلسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی هستند که از سلامت استخوان‌ها حمایت می‌کنند. یک راه آسان برای گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی کودکان این است که با استفاده از این مخلوط آجیل، اسموتی و شیک درست کنید. همچنین می‌توانید آجیل و دانه‌ها را روی کاسه محتوای کشک یا بلغور جو دوسر قرار دهید.

لوبیا و حبوبات

لوبیا‌ها و حبوبات مانند نخود، لوبیا چشم بلبلی، عدس و لوبیا سیاه منابع خوبی از کلسیم، فیبر، منیزیم و پروتئین هستند که برای رشد استخوان در سال‌های اولیه زندگی مهم هستند. لوبیا پخته شده را به سوپ، خورش (قورمه سبزری)، یا وعده‌های غذایی برنج و بسته بندی‌ها اضافه کنید، همچنین می‌توانید سالاد عدس یا نخود درست کنید با لوبیا را به همراه عصاره گوجه یا رب گوجه بپزید.

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا