دانش و سلامت

رییس فرهنگستان علوم پزشکی خواستار توجه دستگاه‌ها به اختیارات وزارت بهداشت شد

جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی صبح امروز دوشنبه (۲۱ اسفند ماه) در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش مجله ایرانی، در جلسه مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هیات رییسه فرهنگستان علوم پزشکی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی بر اجرای سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید کرد و خواستار توجه دستگاه‌ها به اختیارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

دکتر علیرضا مرندی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه پیشگیری و بهداشت بر توجه به آموزش پزشکی جامع‌نگر، برگزاری جلسات مشترک، توسعه همکاری‌های وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی و تشکیل کارگروه‌های مشترک درباره مسائل مهمی همچون جوانی جمعیت و سلامت معنوی تاکید کرد.

 لزوم قدردانی از خدمات وزارت بهداشت

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر مسئولیت عظیم وزارت بهداشت برای تامین سلامت مردم، گفت: همه می‌دانند وزارت بهداشت در راستای مسئولیت عظیمی که دارد چقدر صادقانه تلاش می‌کند و باید از خدمات با ارزش و صادقانه وزارت بهداشت قدردانی شود.

دکتر محمد علی محققی افزود: شبکه بهداشت معجزه انقلاب و نظام در تامین، نگهداشت و ارتقای سلامت است و طبق فرمایش رهبری باید بازسازی و تحکیم شود.

وی با بیان این که تلاش‌های فرهنگستان علوم پزشکی، بدون حمایت و مشارکت وزارت بهداشت به سرانجام نمی‌رسد، خواستار هماهنگی ارتباطات بین این دو نهاد مهم شد و اظهارکرد: اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی بر چهار محور فرهنگ و فرهنگسازی سلامت، پیشرفت علمی در سلامت، مشارکت در رصد و پایش سلامت و حمایت طلبی تاکید دارد.

محققی مشاوره‌های مسئولانه و کارشناسانه فرهنگستان علوم پزشکی در راستای تقویت نظام سلامت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هر کاری برای سلامت مردم از طرف فرهنگستان انجام می‌شود خیرخواهانه است و التزام به اخلاق، معنویت و رعایت سلامت جامعه در فرهنگستان مراقبت می‌شود.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی بر ضرورت توجه بیشتر به سلامت معنوی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی سالم با الگوی ایرانی، اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت تاکید کرد.

محققی در پایان خواستار تقویت کمیسیون سلامت با مشارکت وزارت بهداشت در فرهنگستان علوم پزشکی شد و اظهار کرد: فرهنگستان به اصلی‌ترین موضوعات سلامت کشور می‌پردازد و مشارکت مدیران وزارت بهداشت در این نشست‌ها ضروری است.

به گزارش وبدا، در این جلسه همچنین معاونان بهداشت، درمان، تحقیقات و فناوری، دانشجویی، فرهنگی و آموزش وزارت بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مهم نظام سلامت و توسعه همکاری‌های مشترک پرداختند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا