اقتصادی

طلای جهانی به کف رسید

قیمت طلا امروز(پنجشنبه) نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود در نوسان بود زیرا سرمایه‌گذاران خود را برای انتشار داده‌های تورم آمریکا آماده می‌کردند که می‌تواند تصمیمات نرخ بهره آتی فدرال رزرو را شکل دهد.

به گزارش مجله ایرانی، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۹۱۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از روز چهارشنبه ۱۰ جولای بود. قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۱۵ دلار و ۷۰سنت رسید.

انتظار می‌رود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده نشان دهد که تورم در ماه جولای کمی شتاب یافته است.

طلا معمولاً به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

معامله‌گران انتظار دارند ۸۶.۵ درصد احتمال افزایش نرخ در جلسه سیاست گذاری بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر وجود نداشته باشد و انتظار دارند حرکت بعدی بانک مرکزی احتمالاً در بهار سال آینده، کاهش نرخ بهره باشد.

زمانی که بازارها با احتمال بیشتر کاهش نرخ و آهستگی دلار آمریکا به سمت قیمت حرکت کنند، چشم‌انداز طلا دوباره درخشش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست،  بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌هایش به پایین‌ترین سطح از مارس رسیده است.

در بازار سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره ۲۲.۶۷ دلار ثابت ماند، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۹۰ دلار و ۸۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا