دانش و سلامت

افزایش ۹۸ تخت‌ بیمارستانی در مازندران همراه با دولت سیزدهم محقق شد

مجله ایرانی/مازندران مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران با اعلام اینکه ۹۸تخت بیمارستانی در مازندران اضافه شده است، گفت: ۱۴ هزار و ۷۲ متر مربع توسعه و بازسازی در سه بیمارستان استان مازندران از جمله حکمت ساری، بوعلی نکا و شفا بابلسر صورت گرفت که عملیات ساختمانی این مراکز درمانی پایان اذرماه امسال اتمام می یابد.

سید رضا کاظمی نیا در گفت‌وگو با مجله ایرانی، با بیان اینکه بخش درمان تامین اجتماعی استان مازندران با یک بیمارستان تخصصی منطقه‌ای در قائمشهر و چهار بیمارستان عمومی در شهرستان‌های نکا، ساری، بابلسر، چالوس با ۴۹۵ تخت بستری فعال و خدمات می‌دهد، اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی دارای سه پلی کلینیک تخصصی در بهشهر، بابل، آمل و ۶ مرکز درمانگاهی تخصصی در ساری، قائمشهر، پل سفید، بابلسر، نور، تنکابن و پنج مرکز درمانگاهی عمومی در محمود آباد، چمستان، نوشهر، چالوس، رامسر به‌عنوان مراکز ملکی است که به تعداد ۲ هزار و ۵۲۶ مرکز طرف قرارداد در سطح استان خدمات می‌دهد.
وی با اشاره به پاسخگویی به بیش از ۳۶ هزار مورد بستری و  بیش از چهار میلیون مراجعه سرپایی در مراکز ملکی در سال ۱۴۰۱  افزود: پاسخگویی به بیش از ۲۱۰ هزار مورد بستری و بیش از ۱۳ میلیون مراجعه سرپایی در مراکز طرف قرارداد در سال گذشته بخشی از عملکرد بخش درمان تامین اجتماعی مازندران است.

کاظمی نیا به بخشی از پروژه‌های عمرانی درمان تامین اجتماعی مازندران اشاره کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۷۲ متر مربع  توسعه و بازسازی در سه بیمارستان، حکمت ساری، بوعلی نکا و شفا بابلسر صورت گرفت که عملیات ساختمانی اذرماه امسال پایان می یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی  مازندران در ادامه با بیان اینکه در بیمارستان حکمت ساری شاهد افزایش چهار تخت بستری  هستیم،  گفت: بخش های توسعه‌ای این بیمارستان شامل درمانگاه تخصصی، بخش اداری و پشتیبانی ، انبار دارویی، بایگانی مدارک پزشکی است.

وی ادامه داد: در بیمارستان حکمت ساری بخش های ICU ،CCU ، اورژانس، آزمایشگاه، تصویر برداری، آشپزخانه، لاندری، موتورخانه و CSSD  بازسازی انجام شد.

کاظمی نیا با بیان اینکه بیمارستان شفا بابلسر ۱۷ تخت بستری افزایش یافت، خاطرنشان کرد: در بیمارستان شفای بابلسر اورژانس، آشپزخانه، تصویربرداری، آزمایشگاه، مدارک پزشکی، لاندری،CSSD  مورد بازسازی قرار گرفت.

وی به افزایش ۱۷ تخت در بیمارستان بوعلی نکا اشاره کرد و متذکر شد: بخش های توسعه ای این بیمارستان شامل درمانگاه تخصصی، بخش دیالیز، انبار دارویی و موتورخانه ، بخش اداری و پشتیبانی،CSSD و بخش های بازسازی شامل آزمایشگاه، لاندری و آشپزخانه بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به کلنگ زنی پروژه ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی چالوس به مساحت چهار هزار و ۳۶۰  مترمربع در سال جاری، افزود: مدت اجرای پروژه ۲۴ ماه خواهد بود.

کاظمی نیا خاطرنشان کرد: پروژه ساخت درمانگاه فریدونکنار به مساحت ۲ هزار ۶۰۰ مترمربع در ۱۱ مهرماه سال جاری کلنگ زنی شد که مدت اجرای این پروژه نیز ۲۴ ماه خواهد بود.
وی به پروژه ساخت درمانگاه میاندورود اشاره کرد و گفت: این پروژه در مرحله طراحی نقشه های فاز ۲ و تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.
این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به انجام بازسازی طبقه زیرین ساختمان کمیسیون پزشکی در سال گذشته، افزایش۶۰ تخت بستری از جمله ۵۰  تخت بستری جراحی و ۱۰ تخت CCU  به ظرفیت تخت های بستری بیمارستان ولیعصر(عج) قائمشهراشاره کرد و یادآور شد: پروژه های در دست اقدام در نیمه دوم سال جاری شامل استاندارد سازی اورژانس بیمارستان رازی چالوس به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع، پیگیری پروژه توسعه پست برق بیمارستان حکمت ساری، پیگیری پروژه توسعه پست برق بیمارستان بوعلی نکا، بازسازی طبقه همکف ساختمان کمیسیون پزشکی، بهینه سازی لاندری بیمارستان رازی چالوس، باز سازی طبقه اول پلی کلینیک بهشهر خواهد بود
انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا