اقتصادی

سرعت اینترنت در ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است

مجله ایرانی/البرز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه مسائل اقتصادی و اجتماعی به سرعت اینترنت گره خورده است.

به گزارش مجله ایرانی، عیسی زارع‌پور  در مراسم افتتاح کابل نوری منازل و کسب و کارهای شهرستان چهارباغ اظهار کرد: زمانی در دهه ۸۰ با سرعت‌های کیلوبایت بر ثانیه از اینترنت استفاده می‌کردیم و بالاترین مقدار آن ۵۱۲ کیلوبایت بر ثانیه بود.

وی با بیان اینکه امروز سرعت دانلود در طرح فیبر نوری چهارباغ به۹۳۳ مگابایت بر ثانیه رسیده است، گفت: سرعت اینترنت در کابل نوری ۸۰ برابر سرعت قبلی است و یک انقلاب در مسیر ارتباطات و اطلاعات کشور محسوب می‌شود.

زارع پور تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مهم دولت همین کابل نوری و اینترنت پر سرعت است که باید تا پایان دولت سیزدهم استفاده همه شهرها از این امکان فراهم شود.

این مسئول گفت: امروز در جهان روی سرعت میلیون‌ها برابر فعلی آزمایش می‌شود و عمر سیم‌های مسی به پایان رسیده است، چراکه سرعت اینترنت بر بستر سیم مسی حداکثر ۱۶ مگابایت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کابل نوری دارای سرعت نامحدودی است، ادامه داد: با توسعه کابل نوری تا نیم قرن آینده از طرف شرکت مخابرات در هیچ شهری برای احداث اینترنت حفاری صورت نخواهد گرفت.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما در کنار شرکت مخابرات به ۹ شرکت دیگر مجوز دادیم و هم اکنون تعداد اپراتورهای کشور به ۱۰ اپراتور رسیده تا توسعه این اقدامات برای مردم تسریع شود.

وی یادآور شد: امروز همه مسائل اجتماعی و اقتصادی به سرعت اینترنت گره خورده و باید تا سه تا چهار ماه آینده همه مردم طعم شیرین استفاده از این فناوری را بچشند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا