فرهنگ و هنر

«عطر گل محمدی» در کتابفروشی‌ها پیچید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب «عطر گل محمدی» نوشته داوود امیریان به تازگی توسط نشر جمال منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب رمانی تاریخی برای نوجوانان است.

رمان «عطر گل محمدی»، روایت سال‌های بعثت تا رحلت پیامبر خدا (ص) است و با روایتی سوم‌شخص از زاویه دید اصحاب پیامبر و دشمنانش، روایتگر مجاهدت‌های پیامبر رحمت برای دعوت مردم به توحید و دوری از شرک و ظلمت است. نه تنها بسیاری از اصحاب معروف پیامبر چون حمزه، ابوذر، سلمان و امیرمومنان (ع) بخشی از تاریخ اسلام را در سال‌های آغازینش روایت می‌کنند بلکه شخصیت‌های کمتر شناخته‌شده‌ای چون مصعب بن زبیر و جویبر نیز در آن نقش دارند.

این‌رمان دربرگیرنده داستانی واحد با راویان متفاوت است. در فصل‌های مختلف، به شخصیت‌های مختلف نزدیک می‌شویم و آنها برایمان از پیامبر (ص) می‌گویند. از مجاهدت‌های رسول خدا، از مهربانی، از احترامی که او برای انسان‌ها، ورای جنسیت و نژادشان قایل بود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سه روز بعد کاروان کوچک علی خسته و تشنه به قبا رسید. علی آهسته‌آهسته جلوتر از کاروان قدم برمی‏داشت. پاهایش درد می‌کرد اما علی از شوق رسیدن به پیامبر سر از پا نمی‌شناخت. زخم و تاول پاهایش را فراموش کرده بود. دوان‌دوان به سمت پیامبر رفت. پیامبر دستانش را باز کرد و علی را در آغوش گرفت. علی دیگر نتوانست سرپا بایستد. روی زمین نشست. از زخم پایش خون جاری بود. پیامبر با دیدن پاهای مجروح علی به گریه افتاد. با دستان مبارکش به کمک فاطمه بنت اسد پاهای او را شست و با پارچه تمیزی بست. فاطمه هم که دلتنگ پدر مهربانش شده بود، آمد سراغ پیامبر. پیامبر مثل همیشه دستان فاطمه را بوسید و بر سر و صورت او دست کشید. سپس به حمزه گفت: «حالا می‌توانیم راهی مدینه شویم. مردی که منتظرش بودم از راه رسید!»

این کتاب با ۳۸۴ صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۲۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات فرهنگ و هنر

با قلمم، شما را در جادوگری و زیبایی کلمات می‌آموزم.
دکمه بازگشت به بالا