عمومی

صداوسیما چقدر از فوتبال درآمد دارد؟

نظر میرسد سالانه مسابقه سرخابیا، احتساب درصدی، لااقل در ادعای ادعایی رسانه ملی، نها میلیارد ومان است!

ارش مجله ایرانی، روزنامه راسان «پنجشنبه‌شب سومین مسابقه تیم فوتبال استقلال در لیگ جدید برگزار شد و در حالی که به نظر می‌رسید همه چیز در این مسابقه، حضور بازیکنان روی ورزشگاه است، رفتار عجیب و غریب و نامتعارف پخش تلویزیونی که با تصمیم غیر قابل پیش بینی انجام می‌شود. رای این مسا انتخا د، مه وجهات را از ور انوان در ورزشگاه ادی د لا افراد وتبال را مندال را انوان.

مسابقات نامتعارف از لویزیون

دو هفته پیش اولین مسابقه استقلال در لیگ جدید که برتر برگزار شد، با اعتراض‌ها و بیانیه‌هایی که قبل از مسابقه توسط این باشگاه همراه با پرسپولیس انجام شد، تنش‌ها درباره موضوع حق پخش فوتبال بالا گرفت. در نهایت باشگاه استقلال در اعتراض به پخش مسابقه اینترنتی از تلوبیون، در تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی این عبارت اعتراض‌آمیز را تعبیه کرد: «پخش غیرمجاز مسابقات اینترنتی، حقوق تضییع هواداران و سهامداران استقلال». لویزیون م رای این ارت دیده نشد، وری اب مسابقه را ست لیغات نار مین واضح نباشد. پس از دو هفته نظرهای پراکنده فوتبالی‌ها و پاسخ‌های صداوسیما، زمان دومین مسابقه استقلال در ورزشگاه آزادی (که درآمد تبلیغات کنار آن متعلق به این باشگاه است) رسید و این بار بدون جمله اعتراضی، تصمیم مدیران صداوسیما باز هم مسابقه را اجرا کرد. لی نند لیغات نمی شود. در نین رایطی، یک درآمد لیغات محیطی ورزشگاه ایین واهد مد، ون دون

ریم نشست لت ور لویزیون

باشگاه استقلال که درآمد خود را از تبلیغات محیطی نیز در خطر می‌دیدند، به اندازه‌ای عصبانی شدند که در بین دو نیمه، در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر در ورزشگاه بودند، در نیمه دوم تیم به میدان رفتند. در نهایت د یک دقیقه ر – در مسابقات وتبال منظیر است

داوسیما در درآمد دارد؟

در حالی که در گزارش روز 23 مردادماه در همین صفحه خوانده می شود که از پخش مسابقات ورزشی در دو سال، رقمی بیش از صد میلیارد تومان به نظر می رسد، در روزهای گذشته ارقام مطرح شده است. طبق گزارشی که هفته گذشته در رسانه آخرین خبر منتشر شد، آگهی تلویزیونی مسابقات فوتبال، برای هر روز بین ۱۶۵ میلیون تومان تا دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و اگر حتی ۹۹ درصد تخفیف داده شود، باز هم بین ۱.۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. میلیون ومان درآمد از ن دست مید. «اگر آگهی قیمت را از ۱۲ میلیون تومان فرض کنیم و جمع‌آوری‌های پخش شده در مسابقه امروز را از قبل و بین و بعد و زیرنویس و حک آرم، ۳۰ دقیقه فرض کنیم، حداقل درآمد صداوسیما از یک مسابقه امروز ۲۱ میلیارد تومان است.» ا این سا نظر میرسد سالانه مسابقه سرخابیا، ا احتساب درصدی، لااقل در ادعای ادعایی رسانه ملی، نها میلیارد ومان است! البته مانطور د، روایت های متفاوتی از میزان درآمد داوسیما از این ارائه مود. مثلاً چند ماه قبل از گزارش یک مقام مسئول در وزارت ورزش گزارش داد: صداوسیما ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان و حتی شاید بیشتر از این بخش درآمد دارد، ولی مقدار بسیار ناچیزی را به حساب خزانه واریز می‌کند. این در الی است رهیختگان در رور مدعی درآمد.5 ا ار میلیاردی داوسیما از این ده ود.

اشگاها ر ستند

این در را رخ داد و نشان می دهد دو اشگاه رگ ایتخت، مچنان ر مسئله ستند. البته نه نده لکه اینترنتی و رنامهای ر نده. ارشنبه د ا ر ورلو در مراسم آشیه ازگشایی مگر میود ورزشگاه را اجاره نیم و دوربین ودمان را راه ندهند؟ ما نده مشکلی نداریم اما مالک ولیدی وتبال رسپولیس و استقلال است. داوسیما رای رنامه وقتی ما رای داوسیما ساعتا رنامه ولید مینیم، آیا مالکان این اشگاها ندارند؟ دیروز میند اشگاه دولتی است اما الان این ور نیست. الناس ار نفر سهامدار استقلال مطرح است. ما را در لویزیون مسخره میندند این ونه است؟ ولمان را دهید ا ن را درست نیم.»

پس از برگزاری مسابقه پنج شنبه نیز محمدحسین زرندی، مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال، در نشست خبری حاضر شد و گفت: «به دلیل موضوع حق پخش بین باشگاه و صداوسیما، تا زمانی که دوربین‌های تلویزیونی در سالن کنفرانس حضور داشته باشند، آقای ساپینتو در نشست حضور داشته باشند. ری نمید. آجورلو در فوتبالی که حق پخش نمی‌شود، تلاش می‌کنند از سایر مسیرهای درآمدزایی آقایان اما با مدلی که بازی امروز (پنج شنبه) پخش می‌شود، بی‌احترامی به هواداران استقلال بود و جلوی درآمدزایی به‌حق باشگاه‌ها می‌شود.»

مجری لویزیون: لجبازی نکنیم

پنجشنبه‌شب، سعید فتاحی، معاون اجرایی باشگاه استقلال گفت: «باشگاه استقلال حق‌اش را از صداوسیما مطالبه کرده، ولی متأسفانه در بازی هفته گذشته تبلیغات دور زمین ما را نشان نداده‌اند و به هماهنگی‌هایی که آقای هاشمی (تهیه‌کننده برتر) هستند. این اتفاق نیفتاد. امروز هم 10 دقیقه با آقای هاشمی صحبت کرد و خواهش کردم تبلیغات دور زمین باشگاه استقلال را نشان دهد ولی متأسفانه سیاست آنها باید باشد که این کار را نمی‌توان و فقط می‌توان استاندارد کرد.»

پیمان یوسفی، مجری و تهیه‌کننده برنامه «ورزش و مردم» نیز این چالش را لجبازی دانست و گفت: «به آقای آجورلو و استقلال می‌گویم، قصه‌هایی که برای حق پخش شروع می‌شوند با این روش جواب نمی‌دهند. ود ای ورلو م میداند. اید واداران روی سکو ماشاءالله ویند ولی نها میواهند، م نمیشود. اید را میواهند، در بررسی آنون گذاری ویند. نان دهنده و رفین لج نند، ولی س وتبال نر

انتهای ام

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا