اقتصادی

چین برای خرید زمستانی به بازار گاز بازگشت

چین به منظور ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) برای زمستان، به بازار معاملات نقدی بازگشت و ریسک کاهش عرضه برای واردکنندگان دیگر را بالا برد.

به گزارش مجله ایرانی، شرکت یونی‌پک که بازوی بازرگانی شرکت سینوپک است، مناقصه‌ای را برای خرید بیش از ده‌ها محموله ال‌ان‌جی و محموله‌هایی برای تحویل تا پایان سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

در حالی که معلوم نیست محموله‌هایی که توسط یونی‌پک خریداری می‌شوند، برای تامین تقاضای داخلی است یا در بخش معاملات ال‌ان‌جی استفاده می‌شود، این مناقصه، بزرگترین خرید یک واردکننده دولتی چین برای تامین ال‌ان‌جی از بازار معاملات نقدی از فوریه خواهد بود.

واردات ال‌ان‌جی به چین در سال میلادی گذشته، به دلیل محدودیت‌های کرونا و قیمت‌های بالا، به میزان ۲۰ درصد کاهش یافت. هر چند تحویل‌ها امسال افزایش پیدا کرده اما همچنان پایین سطح واردات سال ۲۰۲۰ است که چین را به بزرگترین خریدار جهان تبدیل کرده بود.

بازگشت چین به بازار معاملات نقدی ال‌ان‌جی، موجود بودن ال‌ان‌جی برای اروپا را ممکن است کاهش دهد، آن هم در شرایطی که این منطقه، برای کاهش وابستگی به واردات خط لوله‌ای گاز از روسیه، خرید گاز طبیعی مایع را افزایش داده است.

مدیران و تحلیلگران در کنفرانس گازتِک که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد، ریسک‌های ناشی از آب و هوای ناپایدار تا اعتصاب و تقاضای چین برای این سوخت، ممکن است توازن ظریف بازار ال‌ان‌جی را تهدید کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این تغییر همچنین در شرایطی روی داده که واردکنندگان ال‌ان‌جی چین، اسلات‌های بیشتری را در پایانه‌های واردات، رزرو کرده‌اند تا پیش از فرا رسیدن فصل گرمایش زمستانی، ذخیره سازی کنند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا