نماد سایت مجله ایرانی

عکس | هواپیمای مرموز آمریکا که چین و روسیه را نگران کرده است

عکس |  هواپیمای مرموز آمریکا چین و روسیه را نگران کرده است

به گزارش خبرگزاری آنلاین، این هواپیمای مرموز بخشی از یک پروژه مخفی در نیروی فضایی آمریکا است که به تازگی رکورد پرواز بدون توقف در فضا را شکسته است.

از ماموریت این پرنده در فضا اطلاعات زیادی در دست نیست اما طبق آنچه اعلام شده این پرنده در این سه سال در فاصله 400 کیلومتری از زمین درگیر برخی آزمایشات علمی بوده است.

بوئینگ در ابتدا این پرنده را برای ناسا طراحی کرد، اما بعداً جای خود را به نیروی فضایی تازه تأسیس آمریکا داد.

پرنده X 37 B ترکیبی از یک فضاپیما و یک هواپیما است که چهره آن شباهت زیادی به شاتل فضایی معروف قدیمی ناسا دارد.

این پرنده با موشک خود Atlas Five Lakhed Martian به فضا پرتاب شد تا این ماموریت رکوردشکنی را انجام دهد و در مدار قرار گرفت.

هوانورد مورموز بوئینگ تاکنون بیش از 6 ماموریت فضایی را پشت سر گذاشته و در مجموع حدود 10 سال را در مدار زمین سپری خواهد کرد. مجموع مسافت طی شده توسط این فضاپیما تاکنون به بیش از 2 میلیون کیلومتر رسیده است.

نیروی فضایی ایالات متحده تنها اطلاعات کمی در مورد آزمایشات انجام شده توسط این پرنده دارد، در آخرین پرواز خود مشخص شد که این نصب یک ماهواره تحقیقاتی آموزشی با هدایت الکترومغناطیسی بوده است.

البته رقبای آمریکا از جمله روسیه و چین در مورد این پرنده گمانه زنی کرده اند که جالب است.دیمیتری روگوژین رئیس سابق سازمان فضایی روسیه در مصاحبه با شبکه خبری دولتی روسیه-24 مدعی شد که می تواند برای جاسوسی یا حمل سلاح استفاده شود.

سونگ ژونگ پینگ، کارشناس نظامی و مفسر چینی، این احساس را تکرار کرد و به ساوت چاینا مورنینگ پست گفت که توانایی هواپیما برای تغییر مدار خود در میانه پرواز به آن اجازه می دهد تا از ماهواره ها یا اهداف زمینی دیگر و همچنین جاسوسی کند. او از جایی که هست آن را می دهد.

عکس |  هواپیمای مرموز آمریکا چین و روسیه را نگران کرده است

5858

خروج از نسخه موبایل