نماد سایت مجله ایرانی

عکس | پهپاد اوکراینی که خرس پرنده روسیه را زد

عکس |  طوطی اوکراینی که روسیه را کشت

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی به نقل از اوراسین تایمز، فرودگاه های میزبان بمباران راهبردی روسیه هدف حمله اوکراین قرار گرفته است و بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه دو بمباران آسیب دیده و 3 نفر در محل حضور داشتند. به شدت مجروح شدند.

بمب افکن های آسیب دیده در این حمله از نوع توپولف 95 معروف به کراس بودند که یکی از مهم ترین پرنده های استراتژیک روسیه از دوران قبل از شوروی بود.

بیشتر بخوانید:

بمباران استراتژیک روسیه، می گوید در حمله، اوکراین مجروح شد / عکس

نام پرنده TiO-95 با قابلیت حمل سلاح که به هسته بسته شده است. این پرنده، مانند B-52 آمریکایی، برای چندین دهه در خدمت بوده است و به نظر نمی رسد که به این زودی ها بازنشسته شود.

توپولوف

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که برای این حمله منتشر کرده است، نوع دقیق پهپاد مورد استفاده را مشخص نکرده و اصطلاح «پهپاد پیش از شوروی» را مورد استفاده قرار داده است.

اما از آنجایی که این کشور تنها کشوری بود که در زمان اتحاد جماهیر شوروی تحت کنترل ارتش شوروی بود، اوکراین توانست 141 فرد مسلح را که مسئول این حمله بودند شناسایی کند.

عکس |  طوطی اوکراینی که روسیه را کشت

ماجرا از این جهت جالب می شود که طراح کارخانه هر یک از دو محصولی که در این نبرد به شکل شکار و شکارچی ظاهر شد توپولوف است و هر دو پرنده نیز در دوران حکومت شوروی سابق به میدان آمده اند.

در اوکراین از سال 2014، ایده استفاده از صفحه کلید سقوط کرد، اما با تکنولوژی قدیمی، هیچ کس نمی توانست روی چنین صفحه کلیدی حساب کند.

این UPAAD با طول 14 متر و ارتفاع 4 متر با سرعت کروز 1000 کیلومتر در ساعت اساساً برای عملیات شناسایی طراحی شده است و بدون ادعای وزارت دفاع روسیه ضربه ضربه ای قدرتمند و موثر است.

5858

خروج از نسخه موبایل