دانش و سلامت

پهپاد عجیبی که نامش را از ترمیناتور گرفته و اژدر پرتاب می‌کند/ عکس

شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیایی BAE Systems این کار را در یک تمرین آزمایشی ناتو به نمایش گذاشت که در آن یک کنترل‌کننده انسانی، کوادکوپتر (بالگرد چهار پروانه ای) را که به آن اژدر استینگ ری (Sting Ray) بسته شده از یک اسکله به پرواز درآورده، بر فراز اقیانوس می‌برد و در آنجا رها می‌کند.

T-600 با موتور الکتریکی و اندازه‌ای برابر یک خودرو، دارای ظرفیت حمل بار ۲۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بُردی نزدیک به ۸۰.۵ کیلومتر دارد.

بیشتر بخوانید:

این نمایش با هدف نشان دادن توانایی‌های جنگی ضدزیردریایی تی-۶۰۰ و پتانسل آن برای عملیات خودکار، تامین مجدد و انتقال انجام شد.

پهپاد عجیبی که نامش را از ترمیناتور گرفته و اژدر پرتاب می‌کند/ عکس

نام این پهپاد برگرفته از ماشین کشتار مجهز به هوش مصنوعی T-600 در مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» است که کنترل دنیا را به دست می‌گیرد. در سری فیلم های نمادین ترمیناتور، T-600 دارای یک اسکلت درونی رزمی ساخته‌شده از آلیاژ تیتانیوم است که گاهی اوقات با لاتکس مصنوعی پوشانده می‌شود.

این پهپاد بخشی از کوادکوپترهای سری T تولیدشده توسط شرکت Malloy Aeronautics است و یک بستر آزمایشی است که برای حمل حداکثر ۲۷۲ کیلوگرم طراحی شده است.

BAE Systems قصد دارد از T-600 به عنوان پایه و اساس T-650 استفاده کند؛ پهپادی کاملا الکترونیک با قابلیت حمل بار سنگین که می‌تواند برای مشتریان نظامی، ‌تجاری و اقدامات بشردوستانه به سرعت پیکربندی مجدد شود.

تی-۶۵۰ قابلیت‌های قابل توجهی در زمینه تامین و تدارکات خودکار، انتقال مجروحان و جنگ ضدزیردرایی ارائه می‌دهد و در عین حال اثرات زیست محیطی نیروهای مسلح را کاهش خواهد داد.

پهپاد عجیبی که نامش را از ترمیناتور گرفته و اژدر پرتاب می‌کند/ عکس

۵۸۵۸

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا