دانش و سلامت

علل ریزش مو در مردان و زنان

در ابتدای این مقاله به بررسی علل ریزش مو در آقایان خواهیم پرداخت و سپس در مورد دلایل ریزش مو در خانم ها صحبت خواهیم کرد.

دلایل ريزش مو در بین مردان:

ريزش مو و در اکثر آقایان ، نازک شدن مو با افزایش سن به عنوان یک پدیده طبیعی و غیرقابل اجتناب مانند چین و چروک پوست و سفید کردن مو دیده می شود ، با این وجود روش هایی برای انجام آن وجود دارد. رشد مو را تقویت کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید این کار می تواند از جمله موارد زیر انجام شود:
• رشد جدید مو را تقویت کنید
• ریزش مو را کاهش دهید
• قطر مو را افزایش دهید
تقریباً همه مردان سفید پوست دارای درجه ای از موهای نازک هستند. ريزش مو این نژاد به احتمال زیاد با الگوی نر همراه است. این ريزش مو این می تواند با یک مرز مختصر از خط مو ، نازک شدن پوست سر ، کاهش عمومی ضخامت ، گسترده تر شدن مو از پیشانی و نازک شدن بیش از حد موها شروع شود و تا الگوی ponytail ادامه یابد ، که فقط به موهای اطراف سر اجازه می دهد رها کردن پیدا کردن ريزش مو با الگوی مردانه ، ممکن است در مردان و مردان بروز کند اما در آقایان شایع تر و گسترده تر است.

بلوغ مردان

ريزش مو با الگوی مردانه ، قبل از بلوغ اتفاق نمی افتد ، مگر در مواردی که تمایل ژنتیکی شدید وجود دارد. دلیل این است که طاسی الگوی مردانه بدون هورمونهای مردانه (یا آندروژن ها ، که مهمترین آنها تستوسترون است) رخ نمی دهد که قبل از بلوغ افزایش نمی یابد. آندروژن ها همچنین باعث ایجاد تغییر در صدا ، بلوغ و رشد مو در صورت ، بدن و دستگاه تناسلی می شوند.

رابطه بین مو و بدن

شاید متوجه شده باشید که مردان طاس یا مردان نازک موهای زیادی روی بدن خود دارند ، خصوصاً روی قفسه سینه و کمر. دلیل این امر همان هورمونهای مردانه (آندروژن ها) است که از یک طرف موهای صورت و بدن طولانی تر و قوی تر می شوند و از طرف دیگر در افرادی که مستعد ژنتیکی و حساسیت به فولیکول های مو هستند ، به ریزش مو منجر می شود. ماندن

ريزش مو

با یک الگوی مردانه و استعداد ژنتیکی
ريزش مو با الگوی مردانه ، فقط در افراد از پیش تعیین شده ژنتیکی مشاهده می شود ، به این معنی که در این افراد ، فولیکول های مو به عملکرد آندروژن ها حساس هستند. ريزش مو می توان آن را از خانواده به والدین منتقل کرد. سطح طبیعی آندروژن ها در خون یا کمتر از حد طبیعی در افراد مستعد ژنتیکی رخ می دهد ريزش مو ماندن هرچه فولیکول های مو حساس تر باشند ، احتمالاً در معرض آندروژن ها قرار می گیرند. اما اگر فولیکول های مو نسبت به آندروژن ها حساس نیستند ، فقط مقادیر بیش از حد آندروژن ها وجود دارد ريزش مو منجر به

ریزش مو با الگوی مردانه (چرا نازک می شود؟)

همه انسانها به طور روزانه ريزش مو او تا 70 مو دارد که طبیعی است. ريزش مو در هر صورت موهای نازک شده وقتی موهای ریخته شده با همان مقدار تعویض نمی شوند ، یا وقتی موها جایگزین شدند ، نازک تر می شوند یا اصلاً رشد نمی کنند.
اگر به آندروژن حساس هستید و آندروژن ها می توانند چرخه رشد موهای شما را کوتاه کنند. به طور متوسط ​​، یک خط مو باید تا 4 سال بر روی پوست سر رشد کند و این باعث کاهش عملکرد آندروژن ها می شود.
ريزش مو با یک الگوی مردانه ، این معمولاً به مرور زمان اتفاق می افتد و احتمالاً ریزش مو را احساس نخواهید کرد. آنچه اتفاق می افتد این است که قطر موهای شما کاهش می یابد و موهای شما بعد از هر چرخه رشد کوتاه تر می شوند. فولیکول های مو هم در آقایان و هم در خانم ها کوچکتر است ، اما در مردان شایع تر است.
موهای نازک فضای کمتری در پوست سر دارند و باعث می شوند موها نازک تر به نظر برسند و پوست سر از بین موها قابل مشاهده باشد. در موارد حاد ، موهای بالای سر آنقدر کوتاه و نازک می شوند که قابل رویت نیست. وقتی قطر مو به 40 میکرون برسد ، به ندرت بیش از 8 سانتی متر رشد می کند ، و در این زمان سرعت ريزش مو خیلی خوب به نظر می رسد. با این وجود ، گاهی اوقات نازک شدن مو متوقف می شود و تعداد موهای روی پوست سر برای ماهها یا سالها ثابت می ماند.

درمان ریزش مو در مردان

هدف اصلی درمان ، کنترل اثرات آندروژن ها بر روی فولیکول های مو است که به صورت سیستماتیک و موضعی انجام می شود.

درمان سیستمیک برای طاسی الگوی مرد:

در درمان سیستمیک تلاش می شود تولید دی هیدروتستوسترون (هورمون مردانه که باعث ریزش مو در افراد مستعد می شود) کاهش یابد.
فیناستراید: آخرین داروی آقایان ریزش مو است که در ابتدا به عنوان درمانی برای بزرگ شدن پروستات مورد استفاده قرار می گرفت ، اما در عمل نشان داده شده است که: ريزش مو در برخی از بیماران کاهش می یابد. از نظر تئوریکی ، فیناستراید باید به درمان ریزش مو مردان کمک کند. اما در برخی افراد به دلایل علمی ، این دارو مؤثر نیست. اگر فردی مصرف فیناستراید را قطع کند ، اثر مفید دارو پس از 6 ماه کاهش می یابد و 12 ماه پس از قطع دارو ، وضعیت مو به حالت قبل از درمان برمی گردد و تأثیر دارو کاملاً انجام می شود. منقضی می شود

عوارض جانبی فیناستراید:

دوز سمیت سمی در درمان ریزش مو مردان 1 میلی گرم در روز است که در مقایسه با میزان مصرف روزانه 5 میلی گرم در درمان پروستات بزرگ عوارض جانبی چندانی ندارد. اما ممکن است عوارض جانبی جانبی ایجاد کند. عوارض جانبی احتمالی شامل ناتوانی جنسی و کاهش میل جنسی است.

درمان موضعی

درمان موضعی مینوکسیدیل یا (روزین) ريزش مو است. در ابتدا از این دارو به عنوان خوراکی برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد ، اما مشخص شد که باعث رشد مو روی بدن ، صورت و سر می شود. مینوکسیدیل رگهای خونی را گشاد می کند.
مینوکسیدیل هیچ تاثیری در اثر آندروژن ها بر روی فولیکول های مو ندارد ، اما 2 تا 5 درصد از محلول می تواند به ضخیم شدن موهای نازک و ریز کمک کند. همچنین روی سطح مو اعمال می شود و باعث ضخیم تر شدن مو می شود.
راه حل ضد ریزش مو Pop Con مبتنی بر جدیدترین تکنیک های تولید و ساخت است که باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو در آقایان و خانم ها می شود ، همچنین باعث کاهش یا جلوگیری از ریزش مو و همچنین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول می شود. عناصر نیز فراهم می کند. ریشه های مو طراحی شده است. برای دیدن جزئیات این راه حل ضد ریزش مو روی تصویر زیر کلیک کنید.

محلول ریزش مو پادزهر

ضد آندروژن های موضعی

می توان برای درمان موضعی ضد آندروژن استفاده کرد ريزش مو بسیار مؤثر و مفید باشید. داروهای ضد آندروژن وجود دارد که تستوسترون را از رسیدن به فولیکول های مو کاهش یا مهار می کند. اگر به صورت خوراکی مصرف شود ، مقدار مورد نیاز آنتی آندروژن برای کمک به بهبود است ريزش مو عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی ، کاهش تعداد اسپرم و در خانمها حساسیت به پستان وجود دارد. در برخی موارد ، حتی دوزهای بالای آنتی اکسیدان برای به دست آوردن داروی روی سطح کافی نیست.
آنتی آندروژن ها در صورت استفاده موضعی با فرمول صحیح روی پوست سر می توانند بسیار مؤثر باشند. Minoxidil همچنین می تواند به این محصولات موضعی اضافه شود.
مینوکسیدیل با نازک شدن مویرگ ها در بالای سطح سر ، جذب مواد ضد آندروژنی را تسهیل می کند.
ضد آندروژن های موضعی باید برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند ، اما در مورد اثرات درمانی آنها شکی نیست. حداقل سود آنتی آندروژن های موضعی کاهش می یابد ريزش مو است. اما در بیشتر موارد متوقف می شود ريزش مو و گاهی مو به قطر رشد می کند.
بیشتر مردان می خواهند ترکیبی از درمان ها را امتحان کنند:
• فیناستراید
• مینوکسیدیل
• و ضد آندروژن های موضعی
این ترکیب می تواند بسیار مفید و مؤثر باشد ، اما نه به دلیل اثر ترکیبی این محصولات بلکه به دلیل احساس رضایت بخش بودن از همه چیز ممکن است.

درمان بدون نسخه (بدون مراجعه به پزشک):

هیچ درمانی بدون نسخه نمی تواند موهای شما را بعد از ریزش مو احیا کند و در صورت وجود طاسی دیده نمی شود. می توانید آنها را امتحان کنید ، اما این فقط هدر دادن پول و وقت است و می تواند بسیار ناامید کننده باشد.
اگرچه مینوکسیدیل امکان پذیر است ريزش مو این دارو طاسی را درمان نمی کند.

علل ریزش مو در زنان:

یائسگی در خانمها تقریباً همیشه موهای روی پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. علائم یائسگی ممکن است شامل تغییر رنگ ، خشکی و نازک شدن پوست ، گرگرفتگی ، تغییرات اخلاقی ، کاهش میل جنسی و افزایش موهای صورت باشد. میانگین سن یائسگی پنجاه سال است ، اما تغییراتی در موهای شما می تواند خیلی زودتر از این سن شروع شود ، به همین دلیل پاییز ريزش مو این در دوران یائسگی دشوار است. هیچ کس بالای 40 سال موهای خود را در سن 20 سالگی ندارد. اما یائسگی یک عامل اضافی و سریع است ريزش مو است. الگوی دستکاری شده و ريزش مو یائسگی دقیقاً مانند مراحل اولیه ریزش مو آقایان است.
به طور کلی ، می توانید ضخامت (حجم) هر رشته را مشاهده کنید. همه اینها نه یک بار بلکه به آرامی اتفاق می افتد. همچنین می توانید ریزش مو یا ریزش مو را جلوی سر گزارش کنید. ريزش مو باید افزایش یابد

اثرات روانشناختی

نوسانات هورمونی در دوران یائسگی بسیار نگران کننده است. از نظر روانشناختی ، در این دوره برای زنان بسیار متداول است که جلوی آینه بایستند و خود را ببینند. (مخصوصاً مراقبت از مو)
مو برای زنان معنای عمیق معنوی دارد. یائسگی و ریزش مو هم اغلب با از بین رفتن زنانگی و رابطه جنسی همراه است. این تغییرات جسمی و این نوع از تغییرات ذهنی هر دو روی هم تأثیر منفی می گذارند و به چرخه روحیه تبدیل می شوند. البته اطمینان حاصل کنید که بسیار نادر است که یک زن طاس کند و کارهای زیادی انجام دهد تا در این دوره استرس زا بهترین حالت خود را حفظ کند.

استروژن و موهای شما در دوران یائسگی

علت اصلی ريزش مو در دوران یائسگی ، استروژن در این دوره کاهش می یابد. استروژن ها بر چرخه قاعدگی ، میل جنسی ، خلق و خوی ، پوست و همچنین چرخه رشد مو تأثیر می گذارند. در دوران یائسگی ، ممکن است متوجه شوید که موهای شما به هیچ وجه رشد نمی کند.
این امر به این دلیل است که استروژن موهای شما را در مرحله “رشد” متوقف می کند و هرچه رشد آن طولانی تر شود ، موهای شما طولانی تر می شوند. کاهش سطح استروژن مدت زمان مرحله “رشد” را کوتاه می کند ، به موهای شما اجازه می دهد تا به شکل قبلی خود رشد نکنند و قبل از رسیدن به آن سطح سقوط کنند.

آندروژن ها (هورمون های مردانه) و موهای شما در دوران یائسگی

اندروفین ها هورمون های مردانه هستند ، اما در خانم ها نیز وجود دارند اما به مقدار کمی.
یائسگی باعث افزایش سطح آندروژن می شود و این می تواند باعث نازک شدن مو در پوست سر و رشد بیشتر مو در صورت و بدن شود. آندروژن ها نیازی به کاهش میزان موهای روی پوست سر شما ندارند ، اما می توانند قطر و طول آنها را کاهش دهند ، که به نوبه خود باعث کاهش میزان موها می شود. در این حالت ، ممکن است موهای شما دیگر از بین نرود ، اما موهای جایگزین ضعیف تر و نازک تر می شوند.
رفتار ريزش مو جایگزینی هورمون درمانی (HRT):
این روش جایگزینی هورمونی مقدار استروژن در دوره پس از یائسگی را به مقدار قبل از آن دوره باز می گرداند. این روش درمانی همچنین خطر ابتلا به “پوکی استخوان” را کاهش داده و علائم یائسگی مانند ریزش مو یا ریزش مو را کاهش می دهد. دانستن جوانب مثبت و منفی این نوع درمان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که چنین درمانی خطر ابتلا به سرطان سینه ، مشکلات قلبی ، نوسانات روحی و نوسان خلقی و سرطان رحم و آندومتر را افزایش می دهد. البته درصد افراد مبتلا به این اثرات منفی کم است اما مواردی وجود دارد. برخی پزشکان و متخصص زنان وجود دارند که تأثیر هر نوع درمان HRT روی مو را نمی دانند یا اعتقاد ندارند. برخی از انواع درمان های HRT می توانند برای موهای شما بد باشند ، حتی اگر انواع دیگر بسیار مفید هستند.
ممکن است زنان نسبت به یک نوع درمان HRT متفاوت واکنش نشان دهند. همیشه قبل از انتخاب درمان HRT با پزشک خود مشورت کنید.
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نوعی اختلال غدد درون ریز است که تخمدان ها را تحت تأثیر قرار می دهد. این سندرم معمولاً علائمی مانند افزایش وزن ، خستگی و رشد موهای صورت را ایجاد می کند و همچنین ممکن است باعث مصرف بیش از حد شود. ريزش مو और पतले बाल उन लोगों में संवेदनशील हो सकते हैं, जो आनुवांशिक रूप से पूर्वनिर्धारित हैं या रोम के लोग हैं।

पॉलीसिस्टिक अंडाशय सिंड्रोम (पीसीओएस) और बालों के झड़ने के बीच की कड़ी

यह सिंड्रोम (पीसीओएस) हाइपर-एंड्रोजेनिज्म को जन्म दे सकता है। हाइपर-एंड्रोजेनिज्म एक ऐसी स्थिति है जिसमें शरीर बड़ी मात्रा में एण्ड्रोजन (पुरुष हार्मोन) का उत्पादन करता है। एण्ड्रोजन सभी महिलाओं में स्वाभाविक रूप से पाए जाते हैं। एण्ड्रोजन आपकी अवधि के दौरान रक्तस्राव की मात्रा और आवृत्ति को प्रभावित करते हैं और मुँहासे या फुंसी और तैलीय त्वचा भी पैदा कर सकते हैं। हालांकि, यदि आपके बाल रोम एण्ड्रोजन के प्रति संवेदनशील हैं, तो वे आपके स्कैल्प पर बालों के विकास को कम कर सकते हैं और आपके शरीर में बालों के विकास को बढ़ा सकते हैं। यह विशेष रूप से सच है जब आपके पास बहुत सारे एण्ड्रोजन हैं। कूप संवेदनशीलता कुछ ऐसा नहीं है जिसे बस आपके साथ हो सकता है, और यह आकस्मिक नहीं है। इस प्रकार की एलर्जी आनुवंशिक रूप से विरासत में मिली है और जन्म के बाद से एक व्यक्ति में मौजूद है। यदि कोई व्यक्ति बाल कूप के प्रति संवेदनशील नहीं है, तो उसके बाल शरीर में बहुत अधिक एण्ड्रोजन से प्रभावित नहीं हो सकते हैं। हालांकि, शरीर में एण्ड्रोजन के सामान्य स्तर की तुलना में सामान्य और यहां तक ​​कि बालों का झड़ना बालों के झड़ने का कारण बन सकता है यदि आपके रोम उनके बहुत संवेदनशील होते हैं।
पीसीओएस के कारण बालों के झड़ने का उपचार तथा[h2]
बालों के झड़ने के अलावा अन्य लक्षणों के आधार पर, पीसीओएस के लिए उपचार बहुत जटिल हो सकता है। हालांकि, यदि बाल झड़ना केवल स्पष्ट और स्पष्ट लक्षण उपचार के लिए अपेक्षाकृत सरल हैं। बाल झड़ना पीसीओएस आसानी से मौखिक या सामयिक विरोधी एण्ड्रोजन के साथ इलाज किया जा सकता है। सामयिक यौगिकों में आमतौर पर एक उत्तेजक के साथ-साथ एक एंटी-एण्ड्रोजन होता है। रोकथाम के लिए सबसे आम खाने वाले एण्ड्रोजन में से एक बाल झड़ना जन्म नियंत्रण की गोलियां, जैसे कि स्पिरोनोलैक्टोन या डायंट के संयोजन आवश्यक हैं, लेकिन मौखिक और सामयिक यौगिकों को अधिकतम प्रभावशीलता के लिए एक साथ उपयोग किया जाना चाहिए।

अद्भुत पेशकश सुंदर पीढ़ी

महिलाओं के मामले में, बालों को मजबूत करने और विकसित करने और बालों की सुंदरता और चिकनाई बढ़ाने के लिए, बालों के केराटिन उपचार का उपयोग आज भी किया जाता है, यदि आप इस प्रकार के उपचार में रुचि रखते हैं और इसे आजमाना चाहते हैं, तो बालों का एक ऐसा लोहा जिसे उपचारित किया जा सकता है उपयोग किए गए बाल केराटिन बहुत महत्वपूर्ण और महत्वपूर्ण हैं, यह पेशेवर हेयर स्ट्रेटनर और हेयर स्ट्रेटनर की सुंदर पीढ़ी द्वारा सुझाया गया है, कि आप नीचे की छवि पर क्लिक करके टाइटेनियम प्लेट के साथ इस पेशेवर हेयर आयरन को देख सकते हैं।

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا