اجتماع

هشدار پلیس راهور درباره بارش برف در تهران

به گزارش مجله ایرانی،‌سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور  با اشاره به بارش برف شبانه و کاهش دمای هوا در تهران گفت: برابر اعلام هواشناسی بارش برف تا ساعاتی دیگر در تهران ادامه خواهد داشت و این اتفاق طبق پیش‌بینی هواشناسی می‌تواند منجر به یخ‌زدگی معابر شود. پدیده‌ای که در معابر شمالی تهران بیشتر احتمال وقوع دارد.

مجله ایرانی نوشت: وی با بیان اینکه در حال حاضر به سبب بارش برف شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در برخی از معابر و به خصوص معابر شمالی تهران هستیم، گفت: در خیابان های پاسداران، شهید لواسانی،سعاد آباد، ولیعصر حدفاصل پارک وی تا تجریش، خیابان دکتر شریعتی و … و همچنین اکثر بزرگراه ها به خصوص بزرگراه های مناطق شمالی نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی، قسمت شمالی بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید سلیمانی، بزرگراه شهید حکیم، بزرگراه شهید چمران، بزرگراه کردستان و … ترافیک پرحجم و در مقاطعی سنگین است.

موسوی پور گفت: در همین راستا به مردم و به خصوص ساکنان معابر شمالی تهران توصیه می‌شود که از تردد غیرضروری پرهیز کنند. در صورت الزام برای تردد و سفر درون شهری نیز لازم است که رانندگان حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و برای تردد از محورهای شیب‌دار شمال تهران زنجیرچرخ به همراه داشته باشند. در ساعات پایانی شب نیز با توجه به احتمال یخ‌زدگی معابر و کاهش سطح اصطکاک باید بیشتر احتیاط شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در این شرایط یک بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به تصادف شود، گفت: یک تصادف ساده هم می‌تواند سبب ایجاد ترافیک سنگین در معابر شود.

موسوی‌پور با اشاره به آماده‌باش ماموران پلیس راهور تهران بزرگ گفـت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در آماده‌باش کامل قرار دارند و این آماده‌باش همچنان ادامه دارد.  ماموران نسبت به روانسازی ترافیک اقدام خواهند کرد، اما لازم است که مردم نیز با ماموران همکاری داشته و به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس توجه کنند.

وی درباره آن دسته از شهروندانی که ممکن است برای برف‌بازی و … به مناطق شمالی تهران بروند نیز هشدار داد که از انجام چنین اقداماتی پرهیز کنند، چرا که لغزندگی معابر می‌تواند سبب ایجاد تصادف شود. از سوی دیگر نیز تراکم جمعیت در معابر شمالی تهران می‌تواند سبب ایجاد ترافیک سنگین شده و رفت‌وآمدهای ضروری را دچار اخلال کند.

۴۷۴۷

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا