اقتصادی

زنجیره ارزش های راهبردی استان مرکزی راه اندازی می شود

مجله ایرانی/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تحت یک برنامه جامع، زنجیره ارزش های راهبردی استان را راه اندازی خواهیم کرد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۸ اسفندماه در آیین افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن در شرکت کیمیاگران امروز شازند که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به وقوع رویدادهای بسیار خوب در سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی، بیان کرد: استان مرکزی طبق آخرین ارزیابی ها، رتبه نخست احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، رتبه اول در پایش فضای کسب و کار و رتبه سوم در شاخص های مختلف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بهره برداری از تعدادی صنعت برجسته در سال جاری و افتتاح تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی برجسته در روزهای آینده، گفت: امسال سبد بهره برداری از صنایع تولیدی و صنعتی استان با موفقیت بسته می شود و یکی از نگین های استان در سال جاری افتتاح خط تولید مواد اولیه داروی استامینوفن است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تحت یک برنامه جامع، زنجیره ارزش های راهبردی استان را راه اندازی خواهیم کرد. یکی از اقدامات مهم در سه ماه اخیر در استان توسعه اقتصاد دریا محور بوده است. با وجود اینکه استان مرکزی، استانی ساحلی نیست، اما صنایع متعددی در استان دریامحور هستند و می توانند در این حوزه فعالیت های قابل توجهی داشته باشند به همین دلیل ستاد معین اقتصاد دریا راه اندازی شده است و طبق اعلام رئیس جمهوری، همانگونه که استان در دفاع مقدس پشتیبان جبهه و جنگ بوده است، این مسیر را باید امروز در حوزه دریا دنبال کند.

وی با اشاره به حضور امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته در استان و گفت و گوی مستقیم آنها با ۲۶ صنعت استان، بیان کرد: اخیرا تیم مدیریتی استان، سفری به سواحل مکران داشتند و فرصت ها و ظرفیت هایی از سوی طرفین (استان مرکزی و ارتش جمهوری اسلامی) معرفی شد.

مخلص الائمه با اشاره به راه اندازی پارک لجستیک استان، بیان کرد: این پارک در خدمت صنعت دارویی استان خواهد بود و به زودی بندر خشک استان مرکزی راه اندازی می شود و این امر کمک می کند که تولید ارزش افزوده بیشتری را در استان شاهد باشیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان دو رکن اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، گفت: مجموعه کیمیاگران این دو رکن را تقویت می کند.

پانتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا