نماد سایت مجله ایرانی

قبل از خرید روغن موتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید روغن موتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید روغن موتور به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مهم قبل از خرید روغن موتورشرکت پترونام سهند، تولیدکننده مطرح روغن موتور در ایران، قصد آگاه‌سازی افراد از برخی نکات مهم را دارد؛ نکاتی که نتیجه نهایی را در خرید روغن موتور تحت‌تأثیر قرار خواهند داد.

روغن موتور دغدغه قدیمی و مهمی برای صاحبان خودرو است. این مایع ارزشمند به‌دلیل مزایا و تأثیراتی که بر عملکرد خودرو می‌گذارد، کلیدی برای رفع تمامی مشکلات سطحی و استهلاک زیاد موتور است. البته این تأثیرات، تنها در‌صورتی مفید و مثبت خواهند بود که شما روغن موتور مناسب را انتخاب کرده باشید!

بهترین زمان برای تعویض روغن خودرو

به گفته کارشناسان زمان ایده آل برای تعویض روغن بین 5000 تا 10000 کیلومتر است، خودروهای بین شهری بهتر است در مدت زمان طولانی تری در سرعت های بالاتر رانندگی کنند زیرا موتور آنها با دور موتور ثابت کار می کند. بعد از 10000 روغن را با موتور عوض کنید. کیلومتر اما اگر خودرو در شهر حرکت می کند به دلیل ترافیک سنگین شهری و اصطکاک زیاد موتور روغن موتور را در 5000 کیلومتر تعویض کنید.

ویسکوزیته روغن چقدر است؟

ویسکوزیته سیال به مقاومت در برابر جریان اشاره دارد. هرچه عدد ویسکوزیته بیشتر باشد، مقاومت در برابر جریان بیشتر است. اعداد ویسکوزیته روغن اغلب بر روی بسته بندی درج شده است که باید برای انتخاب روغن موتور صحیح استفاده شود. لازم به ذکر است که روغن ها در دماهای مختلف به دلیل استفاده از پلیمرهای مختلف می توانند ویسکوزیته متفاوتی داشته باشند.

آیا ماشین نیاز به روغن دارد؟

اگر روغن موتور کم است با دانستن ویسکوزیته روغن موتور می توانید روغن را به موتور اضافه کنید اما باید مراقب باشید که وقتی موتور سرد است روغن اضافه کنید.

تعویض روغن موتور

دو عامل برای کاهش روغن موتور می تواند وجود داشته باشد، از یک طرف این احتمال وجود دارد که روغن از قسمت زیر پیچ منبع روغن (محل کارتر) نشتی داشته باشد، اگر روغن در این قسمت وجود نداشته باشد، ممکن است موتور سوزش. روغن در سرسیلندر

از روغن های تصفیه شده استفاده نکنید

روغن سوخته و نامناسب، از فیلتر و فیلتر عبور کرده و مقداری مواد شیمیایی به آن اضافه کنید، تقریباً به حالت اولیه خود یعنی قبل از سوختن برمی‌گردد، اما این روغن‌ها هرگز ویژگی‌های روغن پایه را پیدا نمی‌کنند. این روغن ها اغلب ترکیبی از چندین روغن با ویسکوزیته متفاوت هستند که می تواند منجر به عملکرد ضعیف موتور شود و آنها را برای موتورهای دور در دقیقه نامناسب کند. این روغن ها برای خودروهای سنگین با دور موتور پایین مناسب هستند.

شرکت پترونام سهند، تولیدکننده مطرح روغن موتور در ایران، قصد آگاه‌سازی افراد از برخی نکات مهم را دارد؛ نکاتی که نتیجه نهایی را در خرید روغن موتور تحت‌تأثیر قرار خواهند داد. چنانچه به‌دنبال داشتن خرید مطمئن و امن برای خودرو خود هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

۱. علامت استاندارد روی لیبل ظرف روغن موتور را بررسی کنید

در کشور ایران، برخی قوانین سخت‌گیرانه وجود دارد که می‌گوید تمامی تولیدکنندگان باید محصولات خود را به‌صورت استاندارد تولید کنند؛ درغیر‌این‌صورت، تولید کالا به‌صورت غیر‌‌قانونی انجام گرفته است و کیفیت آن هیچ‌گونه تضمینی ندارد. برای اینکه مردم ایران بتوانند کالاهای استاندارد و قانونی را تشخیص دهند، اداره استاندارد اجازه درج علامت استاندارد را روی این کالاها صادر می‌کند؛ علامتی که نشان از کیفیت مطلوب و اصولی‌بودن شیوه تولید کالا دارد.

 

روغن موتور نیز همانند تمامی کالاهای دیگر، علامت استاندارد دارد که تولیدکنندگان باید آن را روی محصولات خود درج کنند. حتی این امکان وجود دارد که برای اطمینان بیشتر، استاندارد کالا را به‌صورت کاملا قانونی استعلام کنید و قانونی‌بودن تولیدات آن را پیگیر باشید. با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه چندین‌بار اخبار خرابی صدها خودرو به‌دلیل استفاده از روغن موتور تقلبی و بنجل در کشور منتشر شده است، توصیه می‌کنیم مقوله استعلام استاندارد روغن موتور را جدی بگیرید.

۲. با ایران‌کد روی ظرف محصول، اصالت روغن موتور را بررسی کنید

از دیگر روش‌های استعلام اصالت روغن موتورهای ایرانی، بررسی ایران‌کد است. ایران‌کد در‌واقع راهی برای استعلام نوع فعالیت و اصالت کالاها است که روی تمامی کالاهای ایرانی درج می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از خرید روغن موتور مدنظرتان، ابتدا ایران‌کد درج‌شده روی ظرف روغن را بررسی کنید؛ البته توجه کنید که ایران‌کد فقط روی ظرف محصولات ایرانی درج می‌شود.

به‌گزارش پترونام سهند، بسیاری از روغن موتورهای خارجی موجود در بازار در ایران تولید می‌شوند و در‌واقع، همان روغن موتورهای ایرانی هستند که با برند خارجی به‌فروش می‌رسند. باوجوداین، بسیاری از رانندگان ایرانی درمقابل خرید روغن‌های موتور باکیفیت و اصل مقاومت می‌کنند و به‌دنبال خرید روغن موتور تقلبی خارجی‌نما هستند.

۳. اصالت کالا و اعتبار تولیدکننده را با جست‌وجو در گوگل پیگیری کنید

امروزه، دیگر گوگل بهترین منبع برای کسب اطلاعات کامل از اعتبار و اصالت کالاها و تولیدکنندگان مختلف است؛ به‌نحوی‌که به‌سادگی می‌توان از آن برای سنجیدن اعتبار تولیدکنندگان استفاده کرد. همین اتفاق باعث شده است تولیدکنندگان بزرگ ایرانی برای معرفی خود به مشتریان، وب‌سایت رسمی برای خود افتتاح کنند. بررسی وب‌سایت رسمی تولیدکنندگان به شما اطلاعات کاملی از اصالت و اعتبار کالا می‌دهد.

برای مثال، روغن موتور پارانوکس شرکت پترونام سهند به‌صورت رسمی تحت‌حمایت مرکز رشد و فناوری دانشگاه تبریز قرار دارد و در خط‌تولید واقع‌شده در محوطه داخلی دانشگاه تبریز به‌صورت انبوه تولید می‌شود. اگر نام و مشخصات این کالا را در گوگل جست‌وجو کنید، موقعیت مکانی دقیق دفتر مرکزی شرکت پترونام سهند و وب‌سایت رسمی این شرکت برایتان نمایان می‌شود. با‌‌‌توجه‌‌‌به موقعیت مکانی دفتر رسمی و وجود نماد اعتماد الکترونیکی در وب‌سایت پترونام سهند، مطمئنا هیچ دغدغه دیگری برایتان باقی نمی‌ماند.

۴. خرید روغن موتو ارزان‌قیمت خسارات سنگینی به‌همراه خواهد داشت

دو نوع روغن موتور مضر برای خودرو وجود دارد که رانندگان باید از آن‌ها آگاه باشند: یکی روغن موتور تقلبی و دیگری روغن بی‌کیفیت. همه ما می‌دانیم که روغن موتور تقلبی در سریع‌ترین زمان موتور خودرو را خراب و تأثیرات آن را در مدتی کوتاه برای فرد نمایان می‌کند؛ اما روغن موتورهای کم‌کیفیت این ‌‌‌گونه نیستند. بزرگ‌‌ترین تفاوتی که میان روغن موتور تقلبی و کم‌کیفیت وجود دارد، این است که تولیدکنندگان روغن موتور کم‌کیفیت برای تولید محصولات خود علامت استاندارد و دیگر مجوزهای صادره را اخذ کرده‌اند.

در‌صورتی‌که از روغن موتور کم‌کیفیت در طولانی‌مدت استفاده می‌کنید، نتیجه این اشتباه را در سال‌های آتی مشاهده خواهید کرد. این در حالی است که می‌توانید با مبلغی ۲۰ درصد بیشتر از قیمت روغن موتورهای تقلبی و کم‌کیفیت، بهترین روغن موتور ایرانی را از شرکت پترونام سهند بخرید. روغن موتور پارانوکس به‌دلیل بهره‌مندی از افزودنی‌های نانو، می‌تواند هزینه‌های جانبی خودرو شما را به کمتر از نصف برساند و مصرف سوخت خودرو را بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

پیشنهاد ما چیست؟

نکاتی که برایتان شرح دادیم، نکاتی طلایی هستند که افراد در خرید روغن موتور از آن‌ها آگاهی ندارند. روغن موتور پارانوکس شرکت پترونام سهند یکی از بهترین روغن‌های نانو در آسیا شناخته می‌شود که از افزودنی‌هایی با تکنولوژی A9 بهره می‌برد. از این نانوافزودنی‌ها تنها تولیدکنندگان بزرگ جهان اعم از کاسترول، پترونام سهند، موبیل1 و شل استفاده می‌کنند. مطمئنا قرارگیری نام پترونام سهند در میان این تولیدکنندگان بزرگ افتخاری برای همه ما ایرانیان است.

خروج از نسخه موبایل