دانش و سلامتمجله کسب و کار

فواید روغن درخت چای برای پوست و مو

خواص روغن درخت چای بسیار معروف است و شامل موارد بسیار زیادی می‌شود. فواید روغن درخت چای هم برای پوست و هم برای مو است. خواص درخت چای برای پوست که معروف‌ترین آن خاصیت ضدجوش بودن روغن درخت چای است و فواید روغن درخت چای برای مو که بیشتر به خاطر ضدشوره بودن آن مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی فواید این روغن می‌پردازیم.

خواص روغن درخت چای برای مو

فواید روغن درخت چای برای مو بیشمار است. مردمان استرالیا سال‌ها از آن استفاده می‌کردند  و این یکی از دلایلی است که اکثر بومیان این کشور دارای موهایی پرحجم و درخشنده هستند. این روغن به بهبود خارش، سوزش، خشکی و جوش کف سر کمک شایانی می‌کند. برای تاثیر بیشتر و سریع می‌توانید آن را با روغن‌هایی مانند و  مخلوط کنید و تا زمان مشاهده نتیجه از آن استفاده کنید.

در ادامه به برخی از فواید روغن درخت چای برای مو اشاره خواهیم داشت.

بهبود خارش سر: روغن درخت چای می‌تواند به کاهش خارش پوست کف سر کمک کند و موثر واقع شود. خارش سر به دلیل خشکی پوست کف سر یا فعالیت قارچ مالاسزیا به وجود می‌آید. در اثر وجود این قارچ، چربی اضافی پوست سر تجزیه و از بین رفته که در نهایت خشکی شدید و زخم در این قسمت ایجاد می‌کند. روغن درخت چای دارای خواص آنتی باکتریال بوده و تمامی عوامل ایجاد این عارضه را در مدتی کوتاه رفع خواهد کرد.

رفع خشکی و زبری مو: خشکی و زبری مو روی زیبایی موها تاثیر گذاشته و زیبایی و شادابی موها را کاهش می دهد. یکی از برای مو، توانایی روغن درخت چای برای رفع خشکی و زبری مو است. زیرا این روغن یک آب‌رسان قوی است و رطوبت را به همه بخش‌های مو می‌رساند.

ضدریزش مو: روغن درخت چای یک ضدریزش مو بسیار موثر و قوی است. اگر ریزش مو دارید می توانید از روغن درخت چای کمک بگیرید تا ریزش مو را به حداقل برسانید. این روغن فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند تا ریزش مو از بین برود.

افزایش رشد موها: روغن درخت چای علاوه بر جلوگیری از ریزش مو باعث تقویت و افزایش رشد موها نیز می‌شود. این روغن میزان اکسیژن‌رسانی به پوست کف سر را زیاد می‌کند و ریشه موها تقویت می‌شوند.

ضد شوره: شاید یکی از مهم‌ترین خواص روغن درخت چای برای مو بتوان به قدرت بی‌نظیر روغن درخت چای برای رفع شوره سر اشاره کرد. یک ضدشوره بی نظیر است. به ویژه در ترکیب با می‌تواند یک تیم ضدشوره درجه یک را تشکیل دهد.  می‌توانید برای مشاهده نتایج و اثربخشی مثبت در این راستا، پکیج ضدشوره نارین گل، که شامل روغن جوجوبا و درخت چای است را تهیه کنید و ترکیبی عالی برای از بین بردن و درمان شوره‌های سر داشته باشید. شوره سر در حقیقت به دلیل مخمرها که نوعی قارچ به نام مالاسزیا است ایجاد می‌شود. شوره سر گاهی به دلیل شست و شوی بیش از حد و استحمام بیش از اندازه در طول شبانه روز به وجود می‌آید.

درخشندگی مو: زمانی که شما مدتی از این روغن برای موهای خود به هر دلیلی استفاده می‌کنید، متوجه درخشندگی موی خود شده و زیبایی چند برابر را تجربه می‌کنید. در این روغن و محصولات دیگر نارین گل، هیچ‌گونه مواد شیمیایی وجود ندارد.

روغن درخت چای برای پوست چرب

چربی بیش از حد پوست سبب ایجاد جوش وآکنه فراوان می‌شود. آکنه یکی از بزرگ‌ترین معضلات افراد با این نوع پوست است. آکنه‌های فعال بر پوست چرب، دارای برجستگی با رنگ زرد و اکثرا همراه با غدد چربی فعال هستند. روغن درخت چای برای پوست چرب، نتیجه‌ای پاک‌ کننده داشته و چربی‌های منافذ را از بین می‌برد. کسانی که پوست چرب داشته و دچار عفونت سطحی بر پوست خود شده‌اند، حتما از ترکیب این روغن با یک روغن حامل مناسب استفاده نمایند تا نتیجه فوق‌العاده‌ آن را ببینند. اشخاصی که پوست بسیار چرب نیز دارند، می‌توانند از روغن درخت چای استفاده کنند. زیرا این روغن چربی کاذب ایجاد نمی‌کند.

Benefits of tea tree oil for skin and hair

قیمت روغن درخت چای اصل

قیمت روغن درخت چای در بازار بسیار متنوع است. به راحتی می توانید روغن درخت چای را با قیمت بسیار کم تا قیمت بالا تهیه کنید. این بستگی به توقع شما از اثربخشی روغن درخت چای دارد. خواص روغن درخت چای اصل کاملا متفاوت از یک روغن بی‌کیفیت است. اگر به دنبال کیفیت متوسط هستید قیمت روغن درخت چای کمتری را می توانید پرداخت کنید. اما اگر به دنبال کیفیت عالی و اثربخشی فوق العاده هستید قیمت روغن درخت چای بالاترخواهد بود. اما چرا قیمت روغن درخت چای مرغوب بالا است؟  همه چیز به اصل بود روغن درخت چای مربوط می شود. کیفیت بالا و خالص بودن این روغن به سلامتی بیشتر پوست و موی شما کمک می‌کند. بنابراین همیشه از روغن اصل و باکیفیت استفاده کنید.

قیمت روغن درخت چای اصل قاعدتا کم نیست. اما می‌توانید منصفانه‌ترین قیمت روغن درخت چای اصل را در سایت‌های خاصی پیدا کنید. روغن درخت چای جزو بهترین گزینه‌هایی است که یک فرد می‌تواند برای مراقبت از پوست و مو از آن استفاده کند. قیمت روغن درخت چای اصل به دلیل معجزه‌آسا و کم دسترس بودن آن در کشور ما تقریبا نسبت به بسیاری از روغن ها بیشتر است. مبالغ بسیار پایین و نامعقولی برای روغن درخت چای، که در فضای مجازی به فروش می‌رسد، نشان دهنده این است که محصول باکیفیت نیست. توصیه ما این است که  به سلامت پوست و موی خود بیشتر از هر چیزی اهمیت داده و بیشتر از توجه به قیمت، به کیفیت و اصالت محصول توجه کنید.

خرید روغن درخت چای

وقتی نوبت به خرید روغن درخت چای می رسد سایت‌ها و حتی عطاری‌های زیادی در سطح شهر هستند که می‌توانید به راحتی روغن درخت چای را خریداری کنید. البته که تنوع قیمت روغن درخت چای در این سایت‌ها و عطاری‌ها به کیفیت آنها بستگی دارد. اما با کمی جستجو می‌توانید خرید روغن درخت چای را با قیمت های منصفانه انجام دهید. اما اصل بودن روغن درخت چای را مبنا قرار دهید تا بهترین نتیجه را ببینید.

تشخیص روغن درخت چای اصل

امروزه با افزایش تولید این محصولات از برند‌های نامعتبر و بی‌کیفیت باید حتما قبل از خرید، به اصالت کالا توجه کنید. نارین گل برای شما اصل را با کیفیت تایید شده ارائه می‌کند. برای تهیه این روغن باید حتما از کیفیت محصول اطمینان خاطر داشته باشید تا بعد از استفاده دچار عوارض جانبی ناشی از نامرغوب بودن کالا نشوید. زیرا همان‌طور که می‌دانید، پوست و مو از نواحی بسیار حساس هستند و نباید سلامت و زیبایی ‌آن‌ها را به خطر انداخت.

حال که با خواص روغن درخت چای آشنا شدید به نحوه تشخیص کیفیت آن می‌پردازیم. تشخیص روغن درخت چای اصل و به طور کلی روغن گیاهی اصل روش‌های خاصی دارد اما قبل از خرید تست آن امکان‌پذیر نیست. عملا بعد از خرید روغن درخت چای می‌توانید از این روش ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که روغن درخت چای اصل خرید اید. اما قبل از خرید روغن درخت چای با بررسی برندها می توانید از اصل بودن روغن درخت چای مطمئن شوید. سعی کنید از عطاری‌ها و سایت‌های غیر معتبر روغن درخت چای خریداری نکنید. زیرا هیچ ضمانتی بر اصل بودن روغن درخت چای وجود ندارد. اما برندهای معتبر با ارائه گواهینامه‌های معتبر می‌توانند ضمانت کیفیت روغن درخت چای اصل باشند.

خواص روغن درخت چای

  • این روغن دارای ترکیبات ضد باکتریایی است. بنابراین آکنه پروپیونی باکتریوم که عارضه آن جوش‌های پوستی است از طریق این ماده درمان می‌شود. در واقع این روغن با از بین بردن میکروب‌های موجود در جوش‌ها، آن‌ها را بهبود می‌بخشد. اولین بار در سال ۲۰۰۶ بود که بررسی‌های دانشمندان خواص ضدالتهابی و ضد باکتریایی را در روغن درخت چای اثبات کرد. این موضوع نشان می‌داد که آکنه پوستی و جوش‌های ناشی از آن از طریق این ماده درمان می‌شود. سال بعد این آزمایش تکرار شد. در این بررسی جامعه آماری به مدت سه ماه و دو بار در روز اقدام به استعمال روغن درخت چای بر روی صورت خود می‌کردند. نتایج به شکل قابل توجهی بهبود آکنه و جوش‌های پوستی را نشان می‌داد.

به هر حال این روغن گیاهی به شکل غیرقابل انکاری در کاهش التهابات پوستی و عارضه‌هایی مانند جوش صورت مؤثر است. البته این تنها خاصیت روغن تهیه شده از برگ‌های درخت چای نیست. درمان اگزما، قارچ ناخن، شپش سر، شوره سر و هر عارضه‌ای که ریشه عفونی، باکتریایی و قارچی دارد، از طریق استفاده منظم و مستمر این روغن امکان‌پذیر است.

  • این ماده بکر به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان پاک‌کننده مواد آرایشی مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده همچنین هر گونه گرد و غبار، چربی، آلودگی و ذرات نامطلوب را از روی پوست پاک می‌کند.
  • این روغن با چربی طبیعی پوست مخلوط می‌شود و از تبدیل شدن منافذ مسدود شده به غذای باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
  • روغن درخت چای به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی، پوست را مرطوب کرده و به بازگرداندن تعادل روغن طبیعی آن کمک می‌کند. تولید زیاد روغن می‌تواند پوست را نسبت به مسائلی که باعث ایجاد زخم می‌شوند، مستعد کند.
  • روغن درخت چای حاوی انبوهی از آنتی اکسیدان‌ها و همچنین سایر مواد مغذی است که همه به زیبایی و سلامت پوست کمک می‌کنند.
  • روغن درخت چای، آلودگی‌ها و همچنین سلول‌های پوستی قدیمی و مرده را از فولیکول‌های مو پاک می‌کند و به بازسازی بافت پوست کمک می‌کند. این امکان رشد سریع پوست سالم و جدید را فراهم می‌کند و احتمال ایجاد زخم را کاهش می‌دهد.

نکاتی در مورد برطرف کردن جوش با روغن درخت چای

  • قبل از اینکه از این روغن بر روی پوست صورت خود استفاده کنید، مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه آرنج خود امتحان کنید. چنانچه هر گونه خارش، سوزش، قرمزی و علائم سوختگی بر روی ناحیه مورد نظر حس کردید، مشخص می‌شود که به این ماده حساسیت دارید. در این صورت به هیچ عنوان نباید این روغن طبیعی را بر روی پوست صورت خود استعمال کنید.
  • بهتر است برای به دست آوردن نتیجه بهتر، استعمال این روغن را هر روز انجام دهید. برای مثال می‌توانید صبح و عصر را به عنوان برنامه رسیدگی به پوست خود قرار داده و در روتین زندگیتان بگنجانید. در این زمان بخشی را به استعمال روغن درخت چای اختصاص دهید.
  • خیلی از محصولات شیمیایی که در درمان آکنه‌های پوستی به کار گرفته می‌شود، حاوی عناصر سرطان‌زا است. اما روغن‌تراپی با روغن درخت چای یک روش طبیعی است و هیچ گونه عارضه‌ای ندارد.

روش استفاده از روغن درخت چای برای درمان جوش‌های پوستی

حالا که از قابلیت این روغن گیاهی در برطرف کردن جوش‌ها اطمینان کسب کردید، بهتر است یک دستورالعمل مؤثر برای استعمال آن در پیش بگیرید. برای این کار مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  1. صورت خود را با یک شوینده بسیار ملایم شسته و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  1. در مرحله بعد مقداری از روغن را بر روی یک ناحیه کوچک از پوستتان امتحان کنید. اگر در آن ناحیه احساس سوزش و خارش کردید و یا پوست آن قرمز شد به هیچ عنوان روغن را بر روی پوست صورت خود استعمال نکنید.
  2. در صورتی که با گذشت نیم ساعت، هیچ عارضه جانبی در پوست خود احساس نکردید، مقداری از آن را خیلی آرام و بوسیله یک پد تمیز بر روی جوش‌ها اعمال کنید.
  3. سپس اجازه دهید روغن بر روی جوش‌هایتان خشک شود.
  4. پس از آن از یک مرطوب‌کننده ملایم بر روی پوست خود استفاده کنید.
  5. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

عوارض جانبی استفاده غیراصولی از روغن درخت چای

در استفاده از این روغن بر روی صورت، بهتر است خیلی احتیاط کنید. چرا که اگر ذره‌ای از آن وارد چشمتان شود، تحریک چشم و سرخی شدیدی را به دنبال دارد.

استعمال روغن درخت چای بر روی پوست کسانی که به آن حساسیت ندارند، بلامانع است. اما این روغن به هیچ عنوان مصرف خوراکی ندارد. در صورتی که ذره‌ای از این روغن وارد دهان شما شود، گیجی و آتاکسی را به دنبال دارد. آتاکسی همان بیماری ناهماهنگی عضلات است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا